View Full Version : Wielen plaatsen
Ben al lang bezig een mooi setje wielen te zoeken maar ben er nu uit wat ik wil hebben. Ik wil graag een setje velgen monteren van een golf 4, het probleem is alleen dat die velgen niet dezelfde steek hebben. Ik heb 4x100. Kan iemand mij vertellen of ik dit probleem met een adapter kan oplossen?
Pedaalemmer
11-05-2004, 12:27
velen zijn er je voor gegeaan ;)
Voor zover ik weet zijn er geen adapters voor, je kunt je wielen misschien wel om laten boren, ligt een beetje aan het hart van het wiel
Nee omboren is geen optie, heb geen deksel over de gaten dus dat wordt niet mooi, naja dan moet ik toch maar eens gaan kijken naar andere remmen. Is dat een hele duure grap? iemand ervaring hiermee?
Ik zie de link ff niet Erik.... Remmen?
Jeroentjuh
11-05-2004, 19:17
Zal wel andere naven bedoelen, duz auto ombouwen van 4x100 naar 5x100...
Ga opzoek naar spul van een GTI/VR6 en bouw de hele sjit over...
Voor een golf 3 cabrio lijkt het me zowieso niet zo'n probleem om er andere naven op te zetten, zijn die van de golf 4 cabrio (om het zo maar even te noemen) niet 5 gaats? Dan ben je er namelijk al
was die al uitgevonden? nog nooit gezien... :bloos:
Zucht, moet ik dan alles aan je uitleggen??
Dat is zeg maar de iets gewijzigde versie van de Golf 3 cabrio, ziet er op zich hetzelfde uit maar is een beetje Golf 4 gemaakt.
Zelfde als je eigenlijk destijds met de Golf 1 had, eind jaren 80 (88, 89 zeg maar) was de Golf 1 cabrio beetje alla Golf 2 uitgevoerd, andere bumpers etc.
2e versie van de Golf 3 cabrio heeft bijv koplampen die eruit zien als die van de Golf 4, en nog wat andere dingetjes die ik zo even niet kan noemen :D
Nee omboren is geen optie, heb geen deksel over de gaten dus dat wordt niet mooi, naja dan moet ik toch maar eens gaan kijken naar andere remmen. Is dat een hele duure grap? iemand ervaring hiermee?
gaten bij boren.
ik rij tegenwoordig rond met 4x100 en 5x100.
altijd makkelijk :D
dus ben je ook niet gebonden aan alleen 5x100.
en je kan zelfs met adapters naar 5x112 :cool:
en dit is geen duren grap :eek:
want stel je heb alles omgebouwt naar vr6 naven en je komt een leuk setje 8jx15 bbs tegen 4x100.
dan kan je wel naar adapters grijpen maar dan steekt de boel een beetje ver uit.
dus ken je weer de boel ombouwen naar 4x100.
binnen kort meer info op www.vwdomein.nl <-- is nog niet actief!
Dat is zeg maar de iets gewijzigde versie van de Golf 3 cabrio, ziet er op zich hetzelfde uit maar is een beetje Golf 4 gemaakt.
Zelfde als je eigenlijk destijds met de Golf 1 had, eind jaren 80 (88, 89 zeg maar) was de Golf 1 cabrio beetje alla Golf 2 uitgevoerd, andere bumpers etc.
2e versie van de Golf 3 cabrio heeft bijv koplampen die eruit zien als die van de Golf 4, en nog wat andere dingetjes die ik zo even niet kan noemen :D
alleen ja of nee was voldoende geweest zuurpruim.... :p :D hahaha
*toch weer leuk om te weten*
alleen ja of nee was voldoende geweest zuurpruim.... :p :D hahaha
*toch weer leuk om te weten*
Zat er op te wachten, nitwit
****BACK ON TOPIC******
Ik zie de link ff niet Erik.... Remmen?
Ja sorry bedoel inderdaad de naaf, maar ik wil ook schijven achter vandaar :)
De cabrio 3,5 heeft een golf 4 front (die wordt ook veel gebruikt voor het front verbouwen van een gewone golf 3) en hij heeft andere bumpers en een andere achter klep. Hieronder kun je de verschillen wel goed zien. Kun je ook zien dat de golf 4 cabrio geen 5x100 naaf heeft
http://weakycars.free.fr/galeries/x_allemagne/volkswagen/Golf_Cabrio_02.jpg
http://users.otenet.gr/~intercity/images/golfcabrio.jpg
http://homepage2.nifty.com/kazoo-k/cabrio/cab_images/cab_top.jpg
http://www.autoschrisroelants.be/index/1cb80e00.jpg
gaten bij boren.
want stel je heb alles omgebouwt naar vr6 naven en je komt een leuk setje 8jx15 bbs tegen 4x100.
dan kan je wel naar adapters grijpen maar dan steekt de boel een beetje ver uit.
Ja lijkt me een mooie oplossing! heb je daar een foto van? heb je dat zelf gedaan? mag dat met de keuring?
Ik heb wel eens gehoord van adapters van 4x100 naar 5x100.
Golf 4 cabriolet is niets anders dan een gefacelifte Golf 3 cabriolet.
Marcel Klok PN-XH-30
12-05-2004, 06:29
Als je ET waarde het toelaat, kun je adapters monteren, en als je een metaalarbeider kent, kun je in je 4x100 naaf ook 5x100 boren, en je kunt ook de naven overzetten van een vr6 o.i.d...
Ik heb al het bovenstaande al gehad deze jaren.
Ik rij nu met naven van een Golf II G60 4x100 met 5x100 gaten.
ik kan dus alle kanten op wat velgen betreft.
VeeDubber
12-05-2004, 10:33
Even zodat ik het duidelijk heb Marcel,
Je hebt 4x100 naven, daar heb je een 5x100 Patroon bij laten boren, correct?
Geeft dat geen problemen met vermoeiing/scheuren in de naaf
Even zodat ik het duidelijk heb Marcel,
Je hebt 4x100 naven, daar heb je een 5x100 Patroon bij laten boren, correct?
Geeft dat geen problemen met vermoeiing/scheuren in de naaf
Ja zo lees ik het ook.
Allart-Ghetta
12-05-2004, 17:11
gaten bij boren.
Lijkt me niet geheel veilig en legaal om met overlappende gaten te gaan rijden (4*100 naar 5*100 of 5*112), net zoals jij dat hebt.
Lijkt me niet geheel veilig en legaal om met overlappende gaten te gaan rijden (4*100 naar 5*100 of 5*112), net zoals jij dat hebt.
ik denk dat je het niet helemaal begrijpt.
ik heb in het totaal 8 gaten per trommel en per naaf.
is niets onveillig aan, de gaten overlappen mekaar niet!
en om naar 5x112 tegaan heb ik gewoon adapters nodig, netzoals je het met de porsche velgen moet doen!
en als jij denkt dat het wel onveillig is, wat is er dan zo onveillig?
voor de apk, dat kunnen ze nieteens zien dat er extra gaten in zitten.
of ze moeten bij jou altijd de wielen eraf halen :D
Nee het lijkt mij een mooie oplossing, maar waar zou ik dat kunnen laten doen!?
Marcel Klok PN-XH-30
13-05-2004, 07:48
We gebruiken M12 bouten, dus er is nog wel ruimte over.
ik zie geen problemen met het rijden van 4x100 en 5x100.
Als je M14 bouten pakt wordt het wel moeilijk...
dan kom je ook niet uit met je gaten geloof ik.
met m14 word het zeker krap aan ja
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.