PDA

View Full Version : aankoop tips polo 6n (97)


jetta mk1 '82
24-01-2007, 22:13
beste polo rijders,

mijn vriendin is van plan een polo te kopen !
(ze mocht alles kiezen als het maar VW zou worden :D )

het is een 1.4 uit 97 met nog geen 90.000 km op de klok !

wat zijn eventuele punten/kwaaltjes waar ik op moet letten ?

heb de search al gebrikt maar kan niet echt iets vinden ?

wat zit er aan te komen qua onderhoud en verdere kosten ?

b.v.d.

gr. Martijn

Berserker
25-01-2007, 10:15
Superwagen, heb er zelf 1 als daily, nu al 5 jaar, ook een 1.4 uit 97.

Heel zuinig, weinig aan onderhoud, let wel op de d-riem die zou al vervangen moeten zijn.

Verdere kwaaltjes, t raammechanisme vooral aan de bestuurderskant gaat vaak kapot (logisch), en de gasklep raakt nog wel eens vervuild...

Verder eigenlijk nooit iets eraan gehad...

eddie-polo
26-01-2007, 21:46
de versnellingbak is een zwak punt van de 6N , voor de rest prima bakkies

vwmenneke
26-01-2007, 22:06
de versnellingbak is een zwak punt van de 6N , voor de rest prima bakkies

Ook van de 1.6 uitvoering? of alleen van de 1.4 16v (6n2) hoor hier namelijk wat wisselende dingen over.

Hoe rijdt het eigenlijk zo'n 6n(2)? Ik hoor er goede dingen over, ben zelf opzoek naar wat anders en rij nu een golf 3 en wil niet echt een "stap terug" gaan qua rijden. Maar met weinig middelen lijken ze al snel heel dik :)

Gilex
27-01-2007, 01:06
de 085er serie versnellingsbakken in de 6N zijn vrij zwak Sommige hebben geen enkel probleem en anderen hebben om de haverklap problemen.
Zie ook polo club holland forum (http://www.vwpolo.nl/forum/)
Daar is er wel het een en ander over te vinden.

jetta mk1 '82
27-01-2007, 22:39
aankoop van de polo gaat hoogst waarschijnlijk niet door :( !?

raar verhaal van hoger bod gehad bla bla ??

zodra er meer info is laat ik het uiteraard weten !

in iedergeval bedankt voor de tips !

gr. Martijn

p.s. hij is van '95 ! (foutje)

levis
24-05-2007, 10:32
waaraan is een 084 bak te herkennen en om de hoeveel km moet de d-riem vervangen worden?

Zeend
24-05-2007, 10:46
ik zou zeggen: let op ROEST.
Met name achterschermen, achterklep.

Jens

levis
24-05-2007, 21:53
waaraan is een 084 bak te herkennen en om de hoeveel km moet de d-riem vervangen worden?

dit moet vast iemand weten!

Berserker
25-05-2007, 08:30
80 duizend km zo ongeveer, of na 5 jaar....

levis
25-05-2007, 09:25
en de bak?

Berserker
25-05-2007, 09:34
Volgens mij zijn alle bakken van de polo 6n zwak geweest...

martiepartie
29-05-2007, 22:35
let ook op roest rondom de voorruit. Bij auto's die altijd buiten hebben gestaan (in Uni-kleur) zie je vaak roestvorming rondom de ruit..

Achterklep en dorpels (bij instap) willen ook wel eens roesten.

Verder heb ik er nog geen noemenswaardige problemen mee gehad, rijdt superzuinig en fijn (1.4 44kw versie)

Moesh
16-06-2007, 12:25
Ik heb zelf een Polo 6n van 97 open air, maar het is een model 98. Tof auto'ke, het enige waar ik een hekel aan heb aan die auto, is dat hij zo hard bibbert :s

Normaal gezien werd de vorige eigenaar opgeroepen om dit kwaaltje te herstellen, maar helaas... Nu zit ik ermee, maar voor de rest heel zuinig en aangenaam om mee rond te rijden :)

martiepartie
18-06-2007, 20:00
bibberen moet aan de bandjes/velgjes liggen..

Zou de banden icm de velgen even laten balanceren en misschien de auto ook direct uit laten lijnen.

Tjaap
18-06-2007, 20:06
ik heb nog een 95-er 1.4 te koop.

martiepartie
19-06-2007, 10:29
ik een 96'er 1.4 Milestone...

staan veel te veel van deze polo's te koop, zodat de eventuele koper door de bomen het bos niet meer ziet..

LRR
27-08-2007, 11:11
Ff topic ophalen.........

Als je een vroege 6N hebt (kan er 1 kopen van 1994), daar ligt op papier
nog een 1.3 40 kw in. Is dit het oude type motor uit het vorige model
Polo ??? Hoe zit je dan met die "gevoelige" versnellingsbak ??

Groeten

LRR

DÁ-BRT
27-08-2007, 13:53
De bakken zijn gewoon zwak van de 6N of je nu een benzine of een diesel pakt, ook die van de 6n2 zijn niet echt beter.

Michael-Polo
29-08-2007, 13:05
waar zit die zwakheid hem dan precies in? diff of tandwielen oid?.

heb zelf een 97er 1,6 6n en moet zeggen dat de bak nog perfect is (afkloppen), geen geluidjes oid.

DÁ-BRT
29-08-2007, 15:00
Met een benzine zul je er minder last van hebben door de lagere koppel van de motor. Maar het is gewoon een te zwak ontworpen bak.

Ik durf ook geen turbo aan de diesel motor te hangen zonder een bak upgrade. Dus nu bezig met het ontwerpen van steunen voor het monteren van een TDI en 02A of 02J bak.

VWJYI
03-11-2007, 12:52
Volgens mij zijn het lager problemen met die bakjes bij die van mij was het van de 1 op de andere dag gedaan met de bak.. Bij 85000 km...

6n2boy
03-11-2007, 18:24
Heb een 6n2 2000 diesel.

Weinig problemen.

Nu 50000 mee gereden in 2 jaar behalve normaal onderhoud moest ik vervangen:
- het elektrisch gedeelte van het contactslot
- aandrijfashoesje
- pakking van waterpomp
- gloeiboegies.

Verder alleen maar lof er over.