View Full Version : Koelvloeistoflekkage
hoi
ik heb een probleempje...
ik heb de koelvloeistofleiding die rechts van het motorblok (als je er voor staat) ligt losgehad...dat is de leiding die aangesloten wordt op de waterpomp en op de twee kachelslangen.
De leiding zit met 1 boutje vast aan de cilinderkop samen met een koelvloeistofhuisje...daar waar de druksensor ook op zit...
bij het vastdraaien draaide het boutje dol...net ff te hard vastgedraaid gok ik..
als de motor nu draait, lekt er koelvloeistof tussen cilinderkop en dat huisje
hoe fix ik dit ff? wil volgende week graag rijden :)
Chr-ome Weber
25-01-2007, 17:47
Ja dat wordt een nieuwe motor denk ik :D
Nee je ken eerst eens kijken of het boutje of de schroefdraad in het blok gaar is. Als die in het blok gaar is ff nieuwe draad tappen zeg ik :thumbup:
hmmm naja...ik ga dan maar van het ergste uit aangezien de cilinderkop van zachter materiaal is gemaakt dan de boutjes...
shitzooi
enne...dat tappen..hoe ga ik te werk? gewoon een groter gat boren en daar nieuw draad in tappen?
Chr-ome Weber
25-01-2007, 18:27
enne...dat tappen..hoe ga ik te werk? gewoon een groter gat boren en daar nieuw draad in tappen?
:thumbup:
moet je dan geen kleiner gat in boren? misschien kan je ook dmv verkeerd om draad zeg maar der een schroef in draaien en dan ut hele zaakje deruit halen
menace boort een klein gat in een groter gat? :D
Golf_1_gts
25-01-2007, 18:42
hehe ja geweldig... :D
maar volgens mij wil ie de schroef eruit boren, om er vervolgens een linkse tap in te draai4en;)....maar dat kwam er erg ongelukkig uit:D
kan ook, maar dan heb je nog geen nieuwe draad in je kop... vraag is nat of dat nodig is, te hard aandraaien breekt alleen het boutje mee af met een beetje geluk is de draad nog ok.
linkse tap erin en op hoop van zegen`....
nee...de bout draait gewoon door....is dus niet afgebroken..
hehe ja geweldig... :D
maar volgens mij wil ie de schroef eruit boren, om er vervolgens een linkse tap in te draai4en;)....maar dat kwam er erg ongelukkig uit:D
idd ben niet zo van dat technische :D
Doe mij maar pc's enzo, ben ik veel handiger mee :)
golf mkII 16v
25-01-2007, 20:06
Een iets langer boutje pakken
of een helicoil er in zetten/laten zetten
Baldrimmer
25-01-2007, 20:13
Loc tite voor warme plekken proberen .
Niets ten nadele van baldrimmer maar het probleem oplossen met loctite vind ik geen oplossing voor de lange termijn.
fre-golf1-16v
25-01-2007, 21:05
Kom maar even naar Engelbert Rene Fre maakt het wel even voor je hahaha
zoals het nu lijkt pleur ik er een helicoil in..iemand tips?
fre....dat zou ik graag willen....maar hoe moet ik dan in engelbert komen :tongue:
vwleusden
25-01-2007, 22:16
Kun je hem er nog wel fantsoenlijk eruit draaien ? Wellicht kun je dan het schroefdraad gewoon opfrissen.
Ik dacht dat je iets studeerde in de richting van techniek, dan moet je wel een beetje gevoel in je voorpootjes hebben ;) Vast is een kwartslag voordat ie afbreekt ;) Tevens is je kop van alu en niet echt werelds hard materiaal en tja, dat draai je zo dol inderdaad, 20nm is haast zat.
Rene, als je met een boor van 4mm (bout is m6 volgens mij) erin boort, en wanneer je er een eind in geboort hebt, de machine achteruit zetten... dan heb je goed kans dat je hem er zo uitdraait. Anders kun je er als nog een linkse draad in tappen en dan eruit draaien.
Tis een beetje hobby-bob manier, maar als het werkt is het goed ;)
Uiteraard niet te ver boren want dan gaat het aan de andere kant lekken. Dit zul je niet meteen merken maar toch... ;)
schatjes...de bout zit is niet afgebroken...hij draait gewoon door ;)
maarre...wat vinden jullie hiervan:
lang boutje nemen.....daar de kop vanaf zagen....insmeren met de sterkste loctite....dagje wachten...en dan het koelvloeistofhuisje erop...en met een moertje vastdraaien
tipje van fre!
goed tipje denk ik toch zo, zo heb ik het ook al eens gefixt bij een carburateur
Nothing beats the real thing: Gewoon een 1.8 DX erin Runeeh !!! :thumbup:
met wat geluk zal dit met loctite wel vast zitten maar op lange termijn????
loctite kan je namelijk lossen met warm water.
dus gewoon ff grooter gaatje boren en opnieuw tappen
of
je kan het gat oplassen (TIG-lassen) om het terug zo origineel mogelijk te houden
Golf_1_gts
25-01-2007, 23:22
Een echte werktuigbouwer zou ook voor de helicoil gaan rené...;)
Nothing beats the real thing: Gewoon een 1.8 DX erin Runeeh !!! :thumbup:
dat lijkt mij ook wel wat idd...maar dan voor volgend jaar :woowoo:
Niet zo moeilijk doen, maar wel netjes aub...
Of inderdaad een (M6) tapeindje erin en vastzetten met goede loctite
Of tappen naar M7 (M8 ziet er meteen zo lomp boers uit altijd)
Of andere cylinderkop :)
Nie kutte met kauwgum en gewoon helicoil erinpoffen, breekt ie niet af onder het rijden , is soms wel zo fijn :D
er komt volgens mij ook wat druk op te staan ......
wat is een helicoil? :redface:
golf mkII 16v
26-01-2007, 18:21
wat is een helicoil? :redface:
Niewe draad voor in een gat
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.