View Full Version : Golf 1 1400 kopen
hey;
ik sta op het punt om een golfje I aan te schaffen als daily driver. Het is een 1.4 automatic uit 1981; motorcode weet ik zo direct niet.
het gaat over deze auto: http://www.automatch.be/N_autozoekertjes_detail.asp?action=show&id=242870
nu ben ik niet zo bekend met die auto's op het gebied van hun zwakke punten (roest etc) dus als iemand mij wat handige tips kan geven waar op te letten enzo dan hoor ik het graag.
bedankt
Paul :D
Christiaan
12-05-2004, 09:51
lasnaad achterschermen onder achterbumper wil het wel eens roesten, voorschermen, vulhals is een groot probleem (roest -> gat erin -> vuil in je tank). Zekeringkast controleren op corrosie...
En sja, ennuh, die automaatbak, geen idee eigenlijk wat de kwaliteit daarvan is, of hoelang zoiets meegaat...
Pedaalemmer
12-05-2004, 09:53
tip:neem een kenner mee anders koop je zeker mis als je er zelf geen kijk op hebt! ;)
Pedaalemmer
12-05-2004, 10:05
kvind 750 euro nie veel voor zo`n wagentje
Gister een aanbieding gehad voor het stoplicht..
Golf 1, smalle achterlichten, plastic bumpers, (1979'er kenteken Dx-yy-xx) Manilla groen, GLD (Diesel), belasting vrij.
1500 euri.
Laat maar!
'nieuwe spatborden voor' is het minimum aan reparaties,. kan je alvast gaan sparen voor de rest!
1400? denk eerder 1500cc
die bedenking had ik me ook al gemaakt; thanks 4 de tips alvast
het karretje moet gewoon rijden zonder veel gelazer ermee, is toch maar daily driver. dus er mag wel wat roest ofzo aan zijn.
wat me opviel zijn de pinkertjes op de schermen voor, speciaal model ofzo? die kerel die ik erover belde kon me er niet veel meer over vertellen...
OliverĀ®
13-05-2004, 07:45
Je moet ook even naar de dorpels kijken, ook naar de binnendorpel. (Bekleding binnenin een beetje aan de kant halen)
Een kenner meenemen is geen overbodige luxe.
Ophangpunten van de achters zijn ook vaak een probleem.
Aan 1 zijkant zit een knipperlicht aan de andere niet.
Ik heb me alleens laten vertellen dat je met een type ouder dan 83 op moet passen met roest.
ben net gaan kijken en was een zeer mooie LS uitvoering.
had bijna nergens roest; dorpels waren nog zeer goed, was enkel zeer slecht herspoten. Was dus zeker niet ongevalvrij.
interieur was ook nog zeer proper.
Er stond op dat het een JB was (wat kan kloppen) maar op het motorblok stond er 1.6 op :confused:
het enige wat me stoorde was dat ie olie lekte; kon niet goed zien waar dit vandaan kwam, maar volgens mij ergens van koppeling, en het onderblok was ook nat van de olie...
het is en blijft maar 750 euro natuurlijk voor een auto die verder netjes was;
ben met andere woorden zwaar aan het twijfelen om hem al dat niet te kopen.
Denk dat de carterpakking gewoon aan vervanging toe is, tenminste zo lijkt het. Bij mijn diesel is dat ook het geval. Onderkant is daar behoorlijk vochtig, zweten is niet erg. Zolang ie maar niet echt lekt
is dit het probleem van de vulhals dat je bedoelt christiaan? :confused:
http://img12.imageshack.us/img12/1093/DSC00457.JPG
btw marco, het was meer dan zweten, echt druppen deed ie niet, maar er hingen wel enkele druppels aan :(
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.