PDA

View Full Version : Gegevensuitvoer... crash


breadfan83
31-01-2007, 22:34
Ik weet helemaal geen donder van computers af, dus hoop dat hier iemand me kan helpen, want ik kan niks meer met dat veel te dure apparaat dat ik hier heb staan.

Zo gauw ik "deze computer", of een map die zich hierin bevindt, open krijg ik naast het pijltje een zandlopertje (ja, ik weet waar dat voor staat) in beeld, de PC begint vreselijk te kraken en na een paar tellen krijg ik de melding dat explorer om veiligheidsredenen wordt afgesloten ter preventie van gegevensuitvoer. De hele boel begint dan in de soep te lopen, en de enige optie is een paar keer afsluiten en opnieuw starten.

Ik begin er langzaamaan genoeg van te krijgen. Ik kan niet meer bij mijn foto's en muziek, en de PC wordt vreselijk traag omdat ie zo lamzamerhand aardig vol begint te raken doordat er alleen nog maar bestanden bij komen en ik niks meer kan weggooien omdat ik er simpelweg niet meer bij kan.

Is er iemand die enig idee heeft wat er aan de hand is en hoe ik er weer van af kan komen?
Formatteren is geen optie omdat ik dan al mijn bestanden kwijt ben. Even op CD branden om te back-uppen is er ook niet bij omdat het om een kleine 250gb gaat.

EDIT
Hier even de foutmeldingen die ik achter elkaar krijg:

http://img256.imageshack.us/img256/7903/44995157zh1.jpg (http://imageshack.us)

http://img256.imageshack.us/img256/5488/27197865jk1.jpg (http://imageshack.us)

J-9A-N
31-01-2007, 23:27
misschien eerst eens defragmenteren.
start-configuratiescherm-systeembeheer-computerbeheer-schijfdefragmentatie.
hiermee worden al je bestanden weer een beetje gerangschikt zeg maar.
weet niet of het in dit geval helpt,maar het kan ook geen kwaad.
gr jan :thumbup:

breadfan83
01-02-2007, 00:16
misschien eerst eens defragmenteren.
start-configuratiescherm-systeembeheer-computerbeheer-schijfdefragmentatie.
hiermee worden al je bestanden weer een beetje gerangschikt zeg maar.
weet niet of het in dit geval helpt,maar het kan ook geen kwaad.
gr jan :thumbup:

Doe ik wekelijks.
Maar d'r zal ergens iets van een virus zitten of spyware die gegevens uitvoert. Om dit tegen te gaan sluit de virussoftware de boel preventief af.

RubenD
01-02-2007, 00:19
Rechtermuisknop op de taakbalk - taakbeheer

In taakbeheer: Bestand - Nieuwe taak uitvoeren.

Dan kun je bijvoorbeeld de C schijf openen door dit in te voeren: C:/

Misschien kan je dat eerst eens proberen en dan eens wat te verwijderen.

Als ik mijn map met foto's laad duurt het ook even, veel MBtjes :D

Edit: kijk het net na 5,29 GB aan foto's whaha. Dus jouw HD zal ook wel vol zijn.

Succes Chris!

breadfan83
01-02-2007, 00:29
Ok, dat werkt in ieder geval wel.
Maar nu weet ik nog niet waar de bug zit...

Nog iets.
Ik kom soms wel mijn mappen in, sommige dan, maar als ik dan in de beeldinstellingen het vinkje voor miniatuur weergaven zet kapt ie d'r mee. Zelfde melding weer.

breadfan83
01-02-2007, 00:39
Ik heb in de eerste post even de twee foutmeldingen gepost die ik achter elkaar krijg. Zojuist kreeg ik er dus weer een toen ik "mijn documenten" wilde openen.

RubenD
01-02-2007, 00:45
Ok, dat werkt in ieder geval wel.
Maar nu weet ik nog niet waar de bug zit...

Nog iets.
Ik kom soms wel mijn mappen in, sommige dan, maar als ik dan in de beeldinstellingen het vinkje voor miniatuur weergaven zet kapt ie d'r mee. Zelfde melding weer.
Door precies dezelfde reden word "Mijn Afbeeldingen" bij mij traag. Buiten het laden van het overzicht zelf moet hij ook nog eens alle mappen doorspitten naar foto's/afbeeldingen/video's zodat de PC daar een shot van kan plaatsen in de mappen. Hierdoor duurt het laden heel lang. En bij jou zo lang dat hij er mee kapt...

breadfan83
01-02-2007, 00:59
Door precies dezelfde reden word "Mijn Afbeeldingen" bij mij traag. Buiten het laden van het overzicht zelf moet hij ook nog eens alle mappen doorspitten naar foto's/afbeeldingen/video's zodat de PC daar een shot van kan plaatsen in de mappen. Hierdoor duurt het laden heel lang. En bij jou zo lang dat hij er mee kapt...

Zou 't?

http://img267.imageshack.us/img267/9531/96539140jn5.jpg (http://imageshack.us)

:redface:

Golf_1_gts
01-02-2007, 01:02
Je moet ff de inhoud van het foutenrapport laten weergeven breadfan dan kunnen we ook zien waar die op gaat hangen :).

Waarschijnlijk zal het bestand "explorer.exe" (let op: niet iexplorer.exe) 100% van je cpu gaan gebruiken waardoor verder niks meer mogelijk is.

/edit niet zo heel goed gelezen :D.....explorer loopt idd vast :).
Defragmenteren is in mijn ogen btw onzin. Doe ik nooit.

Msn maar eens met me anders ;)

Tapestaartje
01-02-2007, 08:07
Probeer anders Ccleaner eens ff... Handig programmaatje wat alle overbodige onzin van je pc verwijderd. Kijk hier maar eens ff:
http://www.downloadfreeware.nl/ccleaner.php


Misschien dat het al een oudere pc is? Dan kan het namelijk ook wel aan het werkgeheugen(RAM) en/of aan de processor liggen.

Melvin
01-02-2007, 08:29
gewoon ff opnieuw installeren... is vaak de beste oplossing tegen die kleine fouten waarbij je niet makkelijk achter de oorzaak komt...

lang leve mac

infamous
01-02-2007, 18:31
Kijk eens in de event viewer. Via computer management/beheer. Misschien kan je zien wat er gebeurt is rond de tijd dat het probleem begon.
Heb je misschien een extra firewall geinstalleerd? Of virusscanner?

breadfan83
02-02-2007, 06:18
Kijk eens in de event viewer. Via computer management/beheer. Misschien kan je zien wat er gebeurt is rond de tijd dat het probleem begon.
Heb je misschien een extra firewall geinstalleerd? Of virusscanner?

Ik heb tot die tijd eigenlijk niks extra's geïnstalleerd. Dat was ik zelf al nagegaan. Ik heb er na wel een boel virusscanners geprobeerd om het probleem te achterhalen, maar zonder resultaat.

Ik denk dat ie dan toch maar helemaal leeg moet worden gegooid. Eerst maar even een externe HD kopen om alles tijdelijk op op te slaan dat ik nog nodig heb.

Tapestaartje
02-02-2007, 08:53
Heb je Ccleaner al geprobeerd?

infamous
02-02-2007, 13:01
Als je opnieuw installeert, maak dan een aparte partitie (C) voor windows en programma's e.d. en 1 of meer partities voor je gegevens. Dan kan je volgende keer gewoon opnieuw installeren (of een ghost image terugladen) zonder al je gegevens kwijt te raken.

breadfan83
02-02-2007, 15:42
Als je opnieuw installeert, maak dan een aparte partitie (C) voor windows en programma's e.d. en 1 of meer partities voor je gegevens. Dan kan je volgende keer gewoon opnieuw installeren (of een ghost image terugladen) zonder al je gegevens kwijt te raken.

Ik heb er 4, maar alles staat vol.
En met een totaal van 320 gyg is het niet zomaar even van de ene naar de andere drive over te zetten. Dat gaat even duren.

@tapestaartje: Nee, heb ik nog niet geprobeerd. Wat is dat dan?

Tapestaartje
02-02-2007, 15:53
Zie link uit een van mijn vorige posts:

"Met Ccleaner kun je met één opdracht alle tijdelijke bestanden van je computer verwijderen. De eerste keer dat je dit doet kan je dat vele honderden MB's aan vrije ruimte opleveren.

En het programma doet meer. Cookies, de browser-geschiedenis, de lijst met recent geopende bestanden, het prikbord, temp-mappen, log-bestanden, geheugendumps, al die onnodige bestanden die anders "eeuwig" op je computer blijven staan worden weggehaald. Als je daar prijs op stelt tenminste, want als je bijvoorbeeld de log-files wilt behouden geef je dat op bij de eigenschappen van het programma zodat deze bestanden voortaan bij iedere schoonmaakactie buiten schot blijven.

Ook het geheimzinnige bestand index.dat kan met Ccleaner worden verwijderd. Waartoe deze bestanden - waarin ondermeer de adressen van alle websites die je bezoekt worden opgeslagen - voor dienen weet niemand. Microsoft geeft daar geen informatie over. De bestanden met privacygevoelige informatie kunnen honderden mb's groot worden en zijn vaak niet in de verkenner te zien, zelfs niet als je de verborgen bestanden laat tonen. Verwijderen van de bestanden levert geen enkel probleem op en maakt je pc schoner en sneller".

Ikzelf gebruik Ccleaner minimaal 1x per week. Het komt wel eens voor dat er voor meer als 1GB aan muik verwijderd wordt!!

Probeer het eens zou ik zeggen...

breadfan83
02-02-2007, 15:55
Worden dan ook bestanden als msn-geschiedenis en zo verwijderd als je er voor kiest gewoon alle hokjes aan te vinken en zo veel mogelijk weg te smijten?

Tapestaartje
02-02-2007, 16:00
Je Msn-geschiedenis staat volgens mij ergens anders opgeslagen, volgens mij in Mijn Documenten???

Ik durf zelf niet te zeggen of ie dat ook verwijderd,maar het lijkt me sterk.

Wat ook wel makkelijk is, is dat je verschillende programma's, uninstallers etc. uit je register kunt verwijderen.

breadfan83
02-02-2007, 16:09
Ok, ik heb het geprobeerd te installeren, maar doe eens een wilde gok?

Inderdaad, mijn computer crashed.
Geen optie dus blijkbaar.

Tapestaartje
02-02-2007, 16:53
Wow...

Dan heb je denk ik wel een serieuze fout ergens in zitten...
Crashed ie al met het installeren?

evilnyntje
02-02-2007, 17:05
Externe schijf kopen, bestanden erop zetten en opnieuw windows installeren.

breadfan83
02-02-2007, 17:52
Wow...

Dan heb je denk ik wel een serieuze fout ergens in zitten...
Crashed ie al met het installeren?

Zo gauw ik op de knop installeren klik op die site stopt ie ermee.

En in ga inderdaad maar even een extern schijfje kopen dan. Klote techniek!

maniacmark
02-02-2007, 19:50
je kan ook ff je schijf er uit halen, in een andere pc dr bij zetten en de hele set van losse bestanden kopieeren
tis minstens net zo snel

breadfan83
02-02-2007, 22:31
je kan ook ff je schijf er uit halen, in een andere pc dr bij zetten en de hele set van losse bestanden kopieeren
tis minstens net zo snel

Dan moet ik wel een PC vinden waar ik minimaal 150 gyg er bij kan zetten. Want dat is wat ik minimaal moet bewaren.
En dan lijkt me die externe toch handiger omdat ik die dan permanent voor muziek en dergelijke kan gebruiken zodat ik het spul ook eens kan meenemen.

Pedaalemmer
03-02-2007, 13:21
gewoon ff opnieuw installeren... is vaak de beste oplossing tegen die kleine fouten waarbij je niet makkelijk achter de oorzaak komt...

lang leve mac

:iamwithst

Pedaalemmer
03-02-2007, 13:24
Dan moet ik wel een PC vinden waar ik minimaal 150 gyg er bij kan zetten. Want dat is wat ik minimaal moet bewaren.
En dan lijkt me die externe toch handiger omdat ik die dan permanent voor muziek en dergelijke kan gebruiken zodat ik het spul ook eens kan meenemen.

voor 85 euro heb je al een 320 gb schijf. een bracket waar je hem in kan zetten al voor 15 euro. of je koopt een kant en klare maar dan ben je meestal ietsjes duurder uit.

externe schijf kun je gebruiken voor films en muziek maar USB kan een bottleneck zijn. Watvoor een PC heb je?

breadfan83
12-02-2007, 16:59
voor 85 euro heb je al een 320 gb schijf. een bracket waar je hem in kan zetten al voor 15 euro. of je koopt een kant en klare maar dan ben je meestal ietsjes duurder uit.

externe schijf kun je gebruiken voor films en muziek maar USB kan een bottleneck zijn. Watvoor een PC heb je?

Dan kom ik dus al op 100 euro. Het is niet veel maar dat is er nu even niet.

De PC komt van de Aldi, en is een jaartje of 2 oud.


Ik heb op internet even nagekeken wat het probleem kan zijn en het schijnt dat e met een bepaalde file (Drwtsn32) vaker problemen zijn in Windows XP.
Het zou op te lossen moeten zijn als ik mijn logfile invoer op een site die ik gevonden heb. Maar nou heb ik dus geen idee hoe ik die file kan opvragen. Iemand die dat weet?

breadfan83
13-03-2007, 17:13
Het probleem blijkt dus in de file Doctor Watson (Drwtsn) te zitten en om dit te verhelpen heb ik een log-file nodig. Iemand enig idee waar ik die kan vinden of hoe ik die maak?

Het heeft geen zin de computer te formatteren, omdat dit probleem bij de nieuwe installatie toch weer terug komt. Het blijkt gewoon iets met mijn versie van windows te maken te hebben ofzo.