PDA

View Full Version : inhouden motor


Drhardstyle16v
01-02-2007, 17:09
mijn KR houd enorm in vanaf ongeveer 5,5krpm
heeft iemand een idee wat dit kan zijn..
stk en dergelijke is allemaal schoon gemaakt.. de brandstof pomp werkt nog goed, althans dat idee heb ik.

cabrio82er
01-02-2007, 17:59
Heb dit ook gehad met een PL, bij mij was dit toch de brandstofpomp die te weinig druk leverde...

Drhardstyle16v
01-02-2007, 18:09
ik was er al bang voor.. alleen doet hij het in de 1,2 en 3 in mindere mate vooral in de 4 en 5

cabrio82er
01-02-2007, 18:17
Ja klopt vooral dan vraagt de motor veel bezine omdat hij snel in toeren stijgt. (belast)

Drhardstyle16v
01-02-2007, 18:25
oke dan maar op zoek naar een brandstof pomp.. is dit de opvoer pomp of?

cabrio82er
01-02-2007, 20:02
Dit is de pomp onder de auto, bij de achteras. Hij zit in een soort "zwarte doos". Drie schroeven los en je kunt hem eruit pakken... Maakt de pomp veel lawaai?

1800 16v kr
01-02-2007, 20:07
Dit is de pomp onder de auto, bij de achteras. Hij zit in een soort "zwarte doos". Drie schroeven los en je kunt hem eruit pakken... Maakt de pomp veel lawaai?


wat kost zon pomp als ik vragen mag

Drhardstyle16v
01-02-2007, 20:13
Dit is de pomp onder de auto, bij de achteras. Hij zit in een soort "zwarte doos". Drie schroeven los en je kunt hem eruit pakken... Maakt de pomp veel lawaai?

ja is luid en duidelijk aanwezig maar dat doet hij al heel lang en nooit problemen geweest





is zo'n ding te reviseren?

ps iemand met zo'n ding?
of althans prijzen hiervan?

Golf_1_gts
01-02-2007, 20:15
Een nieuwe bij de dealer rond de € 250 excl....:)

Drhardstyle16v
01-02-2007, 20:34
okeee..
en nu weer ff op mijn eerdere vraag terug komende is zo'n ding te reviseren??

250 euries ..tja je blijft hollander

cabrio82er
01-02-2007, 21:29
Ik meen van niet, zoek een nette op de sloop. Het blijft een gok maar een nieuwe is idd flink aan de prijs. De pompen van meerdere auto's passen erop. Laatst is dat in een ander topic aangegeven meen van een citroen bx bijvoorbeeld. Wanneer ze lawaai maken zijn ze meestal ver op.

golf mkII 16v
01-02-2007, 21:45
Brandstoffilter
De pomp voor 219 bruto
www.partsbase.nl

Drhardstyle16v
01-02-2007, 22:39
dat wordt zoeken dus

Drhardstyle16v
02-02-2007, 20:57
dit topic kan op slot

ben weer uit de brand
net ff in veenwouden een andere wezen halen
Volkswien weer bedankt van deze zijde

Drhardstyle16v
04-02-2007, 19:21
kan nog niet op slot :redface:


het euvel is nog niet verholpen..
het inhouden is er nog steeds. het valt wel op dat het euvel er alleen is bij vollast, dus volledig gasgeven bij langzaam gas geven is er niets aan de hand
wie o wie weet de oplossing

vw dennis
04-02-2007, 19:52
Bij deellast bedoel je dus ;)

golf mkII 16v
04-02-2007, 20:02
Opvoerpomp in de tank
of het filter wat dicht zit

Alberto
04-02-2007, 20:03
vandaar dat je belde om een lucht massa meter .....ik heb nog wel een spinnekop liggen zag ik vanmiddag

Golf_1_gts
04-02-2007, 22:47
Opvoerpomp in de tank

Denk ik ook... :)

Drhardstyle16v
04-02-2007, 23:03
Bij deellast bedoel je dus ;)

nee vollast..
deellast gebeurt er niets is er niets an de hand..

pomp in de tank?
daar geloof ik niet zo in hij krijgt benzine genoeg,
zit zelf meer aan de ontsteking t denken, dit omdat hij ook ploft boven 5500rpm,
uit de uitlaat wel te verstaan. dit gebeurt bij gas geven en niet bij gas los.
weet iemand zo hoe de ontsteking moet staan?

Menace
04-02-2007, 23:26
wat heb je allemaal al vervangen/uitgesloten dan? scheelt weer zoeken...

Drhardstyle16v
04-02-2007, 23:36
vervangen:
brandstof pomp
bougiekabels
rotor
verdelerkap


brandstof : is er zat volgens mij
vacuum slang miste van de computert terug gemonteerd..(moet deze nu gereset worden?)
massa punten allemaal goed..
bougies zien er nog goed uit..

en het euvel is er nog steeds

Menace
04-02-2007, 23:41
heb je die vacuum slang op de goeie lengte geknipt? schijnbaar moet dat allemaal op exact die lengte zijn.
Is je spinnekop nog goed(klep niet krom?)

Drhardstyle16v
04-02-2007, 23:47
heb je die vacuum slang op de goeie lengte geknipt? schijnbaar moet dat allemaal op exact die lengte zijn.
Is je spinnekop nog goed(klep niet krom?)

klep? van de luchtweger bedoel je.?
vacuum slangen zijn origineel.. deze was er af (geschoten??) kwam ik vanavond achter

Menace
05-02-2007, 00:07
klep? van de luchtweger bedoel je.?
vacuum slangen zijn origineel.. deze was er af (geschoten??) kwam ik vanavond achter
klep van de luchtweger inderdaad, kan gebeuren dat die krom zijn en dan ook verkeerd mengsel in je motorruimte terecht komt

Drhardstyle16v
05-02-2007, 00:09
ga ik dat ook nog even uitsluiten.. ik heb er nog 1 liggen..

verder nog opties?
de comp. om daar nog even op terug te komen .. helpt het als ik die nu ff reset vanwege het vacuum dat hij niet had?

Menace
05-02-2007, 00:19
kan je altijd ff proberen, maar die "comp"doet eigenlijk niet zo veel

J-9A-N
05-02-2007, 12:49
Is voor 99% zeker je benzinedrukregelaar.
Zit op de cilinderkop naast je ontsteking,er lopen 2 leidingen naartoe
van het injectiesysteem en een stekker.
Deze is niet te repareren.
Dus gewoon vervangen.
Gr Jan. :thumbup:

Drhardstyle16v
05-02-2007, 17:08
dank u weer mensen
we gaan dus nu het volgende nakijken..
de luchtweger en druk regelaar....

golf mkII 16v
05-02-2007, 19:32
Is voor 99% zeker je benzinedrukregelaar.
Zit op de cilinderkop naast je ontsteking,er lopen 2 leidingen naartoe
van het injectiesysteem en een stekker.
Deze is niet te repareren.
Dus gewoon vervangen.
Gr Jan. :thumbup:
Warmdraairegelaar :thumbup:

Drhardstyle16v
05-02-2007, 20:16
Warmdraairegelaar :thumbup:

dat vermoeden had ik al dat dat bedoelt werdt..

als je van deze de stekker er af haalt valt hij dan buiten werking? of heeft dat geen zin? ik heb het net gedaan, daarna gereden en je raad het al geen verschil..

de luchtweger ook vervangen (viel niet mooi op zijn plaats )

gewoon warmdraai regelaar vervangen dus?

golf mkII 16v
05-02-2007, 21:17
Meten is weten
Met een manometer de systeemdruk opmeten
Met warme en koude motor

Drhardstyle16v
05-02-2007, 21:22
oke .. en wat voor mano meter (ivm meetbereik)

golf mkII 16v
05-02-2007, 21:57
Systeemdruk moet zijn 4.7/5.4bar zonderkat.
5.2/5.6bar met kat
Dus minimaal tot 8bar druk

Drhardstyle16v
05-02-2007, 21:59
oke bedankt.. gaan we morgen nog ff proberen

patrick16v
05-03-2007, 17:57
je warmdraai regelaar moet je tussen de 20 en 26 ohm meten, en op de stekker moet bij ingeschakelde ontsteking 12volt komen te staan, daarmee kun je hem testen gelijk nieuwe halen is ook onzin

golf mkII 16v
05-03-2007, 21:57
je warmdraai regelaar moet je tussen de 20 en 26 ohm meten, en op de stekker moet bij ingeschakelde ontsteking 12volt komen te staan, daarmee kun je hem testen gelijk nieuwe halen is ook onzin
Als je hem openhaalt staat de waarde er op[aan de onderkant van de weerstand]