View Full Version : Help invoer vraagje
nanneborn
04-02-2007, 19:36
Hallo,
ik wilde graag even het volgende vragen. Vandaag is er een jongen uit Belgien voor mijn auto komen kijken. Hij wild de auto graag kopen en dacht dat hij hem zo mee kon nemen ik heb hem verteld waarom dit niet gaat maar hij kwam van ver en wilde niet nog eens dit stuk rijden. Nu is mijn vraag weet iemand hoe ik het beste de auto kan verkopen. Volgens mij moet de auto hier bij de RDW afgemeld worden of niet??
Gr Nanne
Der Typ Siebzehn
04-02-2007, 19:51
Hajee vragen!
vw dennis
04-02-2007, 19:56
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/uitvoeren/een_aanhanger_uitvoeren.htm
Hier staat het 1 en ander
je kunt hem bij de rdw afmelden voor export, daar kun je een exportnummer krijgen mits er een geldige apk op de auto zit.
export kost met kenteken 23,- euro(ex verzekering voor de auto), bij gwk kan dit ook, daar kun je ook een verzekering erbij regelen, dit kost ong. 75,- extra,
als je komt afmelden voor export, geldige kenteken compleet meenemen, legitmatie, en de beide nummerplaten.
nanneborn
04-02-2007, 21:18
Kijk dank je!!! Maar je moet hem bij de RDW in Nederland afmelden. Ik kan de auto niet in Belgien afmelden ( misschien een stomme vraag )
vw dennis
04-02-2007, 21:21
Aangezien je hem UIT Nederland uitvoert, zal je het hier ook wel moeten melden.
je kunt hem eerst naar belgiƫ rijden, platen eraf en kenteken mee, en dan hier de platen inleveren en het kenteken laten afstempelen, waarna je dat weer terug kunt sturen
Johan-dtc
04-02-2007, 22:38
ligt eraan wat de nieuwe eigenaar wil doen met de auto, als hij m voor onderdelen of cross gebruikt, (wat de meeste belgen doen als ze hier auto's halen) kun je beter het kenteken opsturen voor vernietiging,
teminste dat doe ik altijd als ze bij mij sloopauto's halen
kost je minder, alleen een aangetekende postzegel
nanneborn
05-02-2007, 07:18
ligt eraan wat de nieuwe eigenaar wil doen met de auto, als hij m voor onderdelen of cross gebruikt, (wat de meeste belgen doen als ze hier auto's halen) kun je beter het kenteken opsturen voor vernietiging,
teminste dat doe ik altijd als ze bij mij sloopauto's halen
kost je minder, alleen een aangetekende postzegel
Dus ook hierbij moet je de auto in Belgien achter laten en dan hier het kenteken vernietigen?
Johan-dtc
05-02-2007, 19:49
ik doe kenteken eerst vernietigen, en dan auto meenemen, mochten ze er mee gaan rijden dan kunne ze altijd aan de hand van het chassisnummer je nog aanspraakelijk stellen, als de politie moeilijk willen doen
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.