Log in

View Full Version : signaal toerenteller stoort..?

knarfmk1
05-02-2007, 14:25
Ik heb van het weekend een VDO toerenteller gemonteerd in mijn jetta (1300)

hij doet het in principe prima, alleen is het signaal nogal vaag.

De wijzer schommelt behoorlijk (+/- 500tpm) en reageert traag op toerenwisselingen.

Ook moet ik de toerenteller op de 8 cilinder afstelling zetten omdat hij op de 4 cilinder afstelling het dubbele aan toeren gaf. best leuk een 1300tje die 12.000tpm kan draaien maar voor een standaard blokje niet echt geloofwaardig :rolleyes: :D

ik heb het signaal van de - pool van de bobine afgepakt wat volgens mij toch goed moet zijn?

iemand een idee waar/hoe ik een beter signaal kan pakken, of waardoor dit komt?

BoraInMotion
05-02-2007, 16:23
volgens mij moet je een plus puls hebben, en geen massa.

Ik kom zeker van andere planeet???? woon GVD nog geen 3 minuten bij je vandaan....

Groetjes

knarfmk1
05-02-2007, 17:44
van pluto naar heerhugowaard met een ufo is idd makkelijk in 3 min te doen ;) :D

knarfmk1
05-02-2007, 22:04
niemand? op de + geeft hij iig helemaal geen signaal..

berendd
05-02-2007, 23:03
op de - inderdaad niet op de plus

reden, slechte massa in je dash?
ben niet zo van de elektronica maar weet wel dat het signaal van de - komt

BoraInMotion
06-02-2007, 08:39
Groene draad van je bobine, dat moet hem zijn. Moest effe checke in eigen Golf, maar daar moet ie goed op werken, en anders gooi je die toerenteller toch gewoon de deur uit. :D :D

Geintje, heb eventueel nog wel een 52mm teller liggen, kun je effe checken of het niet aan de teller ligt...

spreek je later vandaag....

knarfmk1
12-02-2007, 15:15
Zo even wat geprobeerd, + is goed - is goed en signaaldraad is ook goed aangesloten, (was al zo overigens :) )
toerental is nog steeds erg bibberig en langzaam, en hij geeft ook nog steeds het dubbele aan.

@BoraInMotion, heb het ook met jou toerenteller geprobeerd maar die deed het helemaal niet.. :(

je schijnt hem trouwens ook op de dynamo aan te kunnen sluiten, maar welke draad moet je dan hebben? (zetten ze er weer niet bij :rolleyes: )

iemand nog ideeen? :confused:

BoraInMotion
12-02-2007, 18:18
aansluiting op je dynamo is die met de letter W erbij, (uit me hoofd dunne blauwe draadje)

Toerenteller van mij werkt gewoon hoor (in mijn Golf ). We zouden ook mijn tellerklok effe kunnen proberen in jouw monster????!!!!

Heb je de voeding ook veranderd? of nog steeds op licht???

En heb je de leverancier al gesproken??? misschien heeft ie er nog een liggen, kun je wisselen

knarfmk1
24-02-2007, 12:09
zo, weer een stukje verder, als ik de toerenteller op een 1500je aansluit (precies dezelfde manier) doet hij het prima!
het ligt dus waarschijnlijk echt aan het signaal van de bobine. Iemand een idee waarom het signaal van een 1300tje (GF) anders zou kunnen zijn?

BoraInMotion
25-02-2007, 22:16
nee

knarfmk1
26-02-2007, 11:33
nee

dankje rick voor dit duidelijke antwoord ;)
maar misschien dat iemand anders er iets op weet?

Langedaik
26-02-2007, 18:02
Mijn auto ?

;)

Daar zal ie het vast wel in doen kan hij daar mooi blijven.

Maar dat vind je zeker geen goed idee ?

vw-edje
26-02-2007, 18:36
Heb je niet per ongeluk dat signaal draadje vanaf de bobine aan je bobinekabel getyript? klinkt alsof je signaaldraad ergens storing oppikt...

Golf_1_gts
26-02-2007, 18:42
Je kan ook gewoon een (koper) draadje om je bobine heen wikkelen en vervolgens naar je toerenteller laten lopen...dan zou die het moeten doen...

knarfmk1
27-02-2007, 08:37
Heb je niet per ongeluk dat signaal draadje vanaf de bobine aan je bobinekabel getyript? klinkt alsof je signaaldraad ergens storing oppikt...

hmm, ik zal eens kijken waar de groene draad eigenlijk aan vastgetyript is, niet aan de bobinekabel in ieder geval, maar misschien pikt hij ergens anders nog storing van op

Je kan ook gewoon een (koper) draadje om je bobine heen wikkelen en vervolgens naar je toerenteller laten lopen...dan zou die het moeten doen...

zal het eens proberen! :thumbup: