PDA

View Full Version : oliepomp DX


Bonito Driver
09-02-2007, 19:57
Hey mensen!!

Ben ff mijn oliepomp aan het vervangen en nu liep ik tegen een probleem aan...
het demonteren ging geweldig goed, maar toen wou ik het plastiek spatkapje wat op de pomp zit geklemt eraf halen... waarschijnlijk is door de hitte het plastiek gaar geworden van 3 van de 4 klemmen broken zonder enige moeite af!

nu mijn vraag is deze nog verkrijgbaar? aangezien mijn auto maandag naar de spuiter gaat vanwege een schade herstel maar nu moet ik eerst wel zo'n spatkapje hebben voordat ik het carter er weer onder schroef! anders moet ik morgen ergens anders zo'n kapje regelen...

Alvast bedankt!!

Greetzz Wilmer

oja golf mk1 DX 1800 dus

golf mkII 16v
10-02-2007, 08:52
Kun je het niet terug vast zetten met een m3 of m4 boutje?
Heb anders nog wel een pomp liggen

Bonito Driver
10-02-2007, 18:57
heb al een nieuwe bij de dealer besteld. en eerst de pomp gemonteerd zonder dat schotje, maar nu zit ik met een nieuw probleem.... ik krijg geen oliedruk meer sinds ik de pomp heb gemonteerd!!!of moet de motor eerst even een tijdje lopen alsvoren hij op druk komt.

Greetzz Wilmer

golf mkII 16v
10-02-2007, 19:52
Als je eerst probeert zonder vonk[bobinekabel los]tot het lampje uitgaat
Dan krijg je geen problemen want en motor heb smering nodig

Bonito Driver
11-02-2007, 13:01
heb ik geprobeerd nog steets geen oliedruk :( zal het carter er maar weer onderweg schroeven en kijken of de oliepomp goed zit... heb er wel speciaal op gelet of de aandrijfas in de verdeelkap as (ja hoe heet zo'n ding...) maar toch iets niet helemaal goed gegeaan denk ik... of moet je eerst ook het overdruk ventiel instellen dat op de oliepomp zit?

Greetzz Wilmer

Bonito Driver
11-02-2007, 17:53
nou zo nu en dan brand het lampje niet en mijn oliedruk meter die ik in de auto heb geeft ook nix aan volgens mij zit er iets niet goed maarja wat.... iemand vaker dit probleem tegen gekomen? na het monteren van een nieuwe oliepomp dat er geen druk meer is? lijkt mij vrij eenvoudig zo'n oliepomp monteren....

Greetzz Wilmer

ronnie
11-02-2007, 21:12
heb je een beetje olie in de pomp gedaan? liefst dikke dan zuigt tie wat makkelijker olie aan

Bonito Driver
11-02-2007, 21:14
nee.... dat is dus mijn fout geweest.... is er een andere manier om de oliepomp op gang te krijgen? olie bijvoegen? bijvoorbeeld de houder voor het oliefilter verwijderen en daardoor olie in de pomp gieten?

Thnx voor het antwoord :D

Greetzz

ronnie
11-02-2007, 21:20
ik denk dat je het beste de pomp kunt vullen hoe minder lang zonder smering hoe beter!! succes met sleutelen :D

Bonito Driver
12-02-2007, 08:49
Thnx Ronnie!! ik heb weer druk! heb het oliefilterhuis eraf gehaald en vanaf daar de pomp gevult met olie.. eerst zonder vonk geprobeerd toen geen resultaat daarna op goed geluk gestart en gelijk tussen de 5 en 6 bar druk stationair (op de standaart druksensor in mijn auto) kan hij vanavond toch nog naar de spuiter.

Greetzz Wilmer