Log in

View Full Version : Nieuw project van start...Scene Jetta goes down.


Stijn
16-05-2004, 22:08
De man...
http://home.planet.nl/~koni1691/jetta/133_3354.JPG




Het slachtoffer...
http://home.planet.nl/~koni1691/jetta/133_3353.JPG




Het resultaat na 4 uurtjes...
http://home.planet.nl/~koni1691/jetta/133_3368.JPG




Alleen nog wel wat bakken hier en daar voordat het project echt van start kan gaan...
http://home.planet.nl/~koni1691/jetta/133_3369.JPG


De Scene-Jetta is dus niet meer maar zal een tweede leven krijgen.
Keep you posted ;)

evilnyntje
17-05-2004, 05:03
Deze keer zonder bloed!

Marcski
20-05-2004, 19:35
Sow, flink aan het schuren geweest! Damn...

Maaruh, issie nu niet jinxed, nu Ernst hem aangeraakt heeft ;)

Tjaap
20-05-2004, 20:04
zelfs de motorkap kaal gekregen?

Stijn
20-05-2004, 20:47
Nee, de motorkap heb ik bewaard voor je Jaap :)

Heb er nog niks aan geschuurd, ben alleen compleet aan het trippen geweest samen met Ernst: lappen eroverheen met thinner en losweken die crap. We waren echt he-le-maal kaas.

Tjaap
20-05-2004, 21:05
tja, als we iets doen doen we het goed :p

Pedaalemmer
21-05-2004, 09:55
en nou?...leren bekleding,airco,navi en airride eronder? :D

Stijn
21-05-2004, 10:47
Wacht maar af :) Maar geen luxe in ieder geval, da's een vies woord :D

Edward
15-06-2004, 18:28
ben wederom benieuwd

vwleusden
15-06-2004, 20:52
Ikke ook.... geen tipje van de sluier ?

sjampoo
15-06-2004, 22:20
Volgens mij stinkt t onder de sluier!

Stijn
16-06-2004, 13:54
Lol

User_Name:
16-06-2004, 14:48
FOto's?

Stijn
16-06-2004, 17:39
Nog weinig 'progress' sinds toen....ik wacht op achterspatbordranden om in te lassen, maar alles staat in back-order want het schijnt een rommel te zijn in plaatstaal-land. (Failliesement ergens).

Als het zo door gaat wordt het nog verdomd lastig dit voor Mania af te krijgen.

Tjaap
16-06-2004, 18:00
niet op gelet, maar zijn die achterkasten zo anders dan? m.a.w. niet met golf delen te werken?

Gert
16-06-2004, 18:21
4 deurs , volgens Stijn , zijn anders ...

anders had ik ze nog wel voor m liggen

Tjaap
16-06-2004, 18:22
ja ok,.. maar ook anders dan een 4-deurs golf?

Gert
16-06-2004, 18:22
Als het goed is niet

Stijn
16-06-2004, 18:24
Nah, het is grotendeels hetzelfde, alleen het gedeelte achter de spatbordrand daar zit net een ander profieletje in. Zou handig zijn als ik Jetta 4drs kon krijgen, maar Golf 4 deurs gaat ook zeker lukken. Helaas alles in back-order.

Gert
16-06-2004, 18:27
Stijn .. schiet me nu in ene te binnen
De randen die ik heb liggen komen voor 99 procent overeen met de randen die op mijn '75 er Fox zitten . Daarom heb ik ze bewaard
En dat is toch ook een 4 deurs ..
Toch maar ff kijken en passen ? Het zijn Golf randen

Stijn
16-06-2004, 18:35
Zeker ff kijken...tnx

Gert
16-06-2004, 19:03
Geef wel ff een gil .. wil weer ff naar de Fox kijken en ook zeker ff naar de Kever in de kluis :)

Stijn
16-06-2004, 19:26
K

Edward
17-06-2004, 18:34
zat f te kijken op je site......klinkt aardig wat je met de jet van plan bent

Pedaalemmer
18-06-2004, 17:00
klinkt gewoonweg ziek...zo`n automaatje... :eek:

Stijn
22-06-2004, 21:21
Meer vooruitgang....

Blok begint aardig op te schieten. Auto nogsteeds niks aan kunnen doen, achterschermranden stonden lang in backorder maar zijn eindelijk binnnen. Mits het spuitwerk HEEL snel gedaan is red ik VWMania echt niet meer denk ik... Maar goed, niks aan te doen. Ik knutsel rustig verder, volgend jaar weer een Mania!


Turbodieselspruitstuk op z'n kop gemonteerd, hier en daar wat bewerkt zodat het G60 inlaatspruitstuk er langs past. Lagerhuis van de turbo 180 graden gedraaid zodat de olieaansluitingen weer staan zoals bedoeld.
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=5032&mode=fullsize
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=5033&mode=fullsize

Huidige totaalplaatje, wacht op nog wat pakkingen.
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=5034&mode=fullsize

En een zij-aanzicht van de turboplaatsing. Zal spannend worden met boosttubes aanleggen. Uitlaat is er makkelijker op geworden :) Helaas betekent dit beeld dat de automaat onmogelijk wordt: de turbo zit nu op de plaats van de startmotor!! snif snif...gewoon een VIER bak dus :p
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=5035&mode=fullsize

sixpack
22-06-2004, 21:34
verrek ! hetzelfde als mijn oude G60 turbo !

op enkele uitzonderingen ...... (turbo boven , en 40 mm bussen tussen het uitlaat spruitstuk..)

p.s staat ie strax ook in het wolfsburger museum ? :D

:cool:

Stijn
22-06-2004, 21:39
Had jij toen ook gewoon een TD spruitstuk gebruikt? 40mm waar tussen? Nu ben ik benieuwd, want rechtop monteren verdient de voorkeur omdat ik dan wel automaat kan gaan.....

sixpack
22-06-2004, 21:42
jep 40 mm tussen de uitlaat en kop ...

eff foto zoeken.....

Marco
22-06-2004, 21:46
hehehe, daar komt de auwe zooi bove hoor :)

Lachu stijn, ben benieuwd....

www.blaasjetta.nl

Gert
22-06-2004, 21:51
Stijn : heb tijd over dus geef maar een gil ..
Veel leuker om met 2 Jettas naar Mania te gaan ;)

sixpack
22-06-2004, 21:52
heb alleen nog de analoge foto's zal ze van de week eff inscanne (als ik hem geinstaleerd krijg :confused: )

Marco
22-06-2004, 22:02
heb alleen nog de analoge foto's zal ze van de week eff inscanne (als ik hem geinstaleerd krijg :confused: )

sorry..... geen tijd van de week ...

sixpack
22-06-2004, 22:07
Had ik jou wat gevraagd ?


:tongue:

Stijn
22-06-2004, 22:30
Hmm tussen kop en spruitstuk dus...en dat was genoeg om de standaard TD turbo langs het G60 inlaatspruitstuk te krijgen? Foto's zouden super zijn...

Gert
22-06-2004, 22:50
Peter kan ze toch ook gewoon op de post doen ?
Geef je ze later wel weer teug ..

Marco
23-06-2004, 17:01
Had ik jou wat gevraagd ?


:tongue:

Hahahaha, nog niet nee

Wat ook kan is er met je digi cam een foto van maken :)

Edward
23-06-2004, 18:16
VETTE shit Stijnus

Tommy
23-06-2004, 19:23
Wat voor motor is het nu? 1600?

edit: project in progress as we speak - engine nearly done - 1.8 16V bottom end, G60 rods and pistons, GTI Mk1 solid lifter head, Garrett T3 turbo etc etc

Stijn
23-06-2004, 19:34
1800 op 16V basis met G60 ingewanden.

Krijg ineens weer een brainvibe: zat te denken hoe maak ik nou in hemelsnaam 4 cm dikke pasplaatjes in de vorm van de uitlaatpoorten: simpel! Gewoon oude spruitstukken verzagen :D

Volkswouter
23-06-2004, 19:39
Hee Wax,ziet er goed uit! Mooi motortje zo....

Tommy
23-06-2004, 19:40
ow.. was al beantwoord ook.. had nog geen forummail gehad... sorry... maar iig...

idee van de prestaties die het blok zal leveren? betrouwbaarheid? Want met Turbo zou ie toch veel minder onderhoudsgevoelig moeten zijn als met een lader?

vind et super al dat zelfbouw gedoe.... lijkt me ook nog wel wat... turbo op een 1300... (maar dan moet ik bij Sjampoo zijn denk ik...? ;) )

Stijn
23-06-2004, 19:49
Uitgaande van een goed opgezette Digifant injectie gooi ik het met de std nokkenas etc op een betrouwbare 180 a 190pk, misschien iets meer.
Blok is simpel gezegd G60 dus moet overweg kunnen met dit vermogen, zeker gezien het voorzien is van nieuwe lagers en zuigerveren + totaal gereviseerde kop. Durf dus wel te beweren dat het goed betrouwbaar zal zijn.

Tommy
23-06-2004, 20:01
waarom dat 16v onderblok?

Stijn
23-06-2004, 20:25
Omdat ik (naja, Gert) het had liggen :)
moest in ieder geval 16V of G60 onderblok zijn, vanwege zuigerkoelers.

Tommy
23-06-2004, 20:30
ow, oke... maar verder niet vanwege andere compressies ofzo.. weet ik veel...

naja, komt er dus op neer: je schroeft een turbo op een G60 blok? zonder aanpassingen in compressies? of wel?

vertelde iemand me laatst dat dat niet goed was ofzo... maja... heb toch geen 1800 plannen meer... wou het dan namelijk als langlopend project doen... ken iemand die RVS uitlaatspruitstukken compleet naar wens maakt, zit in de pijpleidingen van melkfabrieken e.d. en werkt super netjes... voor niet teveel maakt ie spruitstukken naar wens dus.. en dan had ik zo een droombeeld van een G60blok met turbo... hehehe :rolleyes:

MelG60
23-06-2004, 21:07
G60 blok is super geschikt voor turbo.

sixpack
24-06-2004, 21:55
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=5081&mode=normal

hier de foto's van mijn oude 1.8 turbo. let op de afstandbussen tussen de kop en uitlaatspr.

Stijn
25-06-2004, 18:58
Maar wat voor inlaat is daar nou gebruikt? Iets customs?

sixpack
25-06-2004, 22:15
1.9 TD orgi uitlaat

en G60 orgi. inlaat (bussen ivm de injectoren.) dus alles orgi , maar daartussen 40 mm bussen.