PDA

View Full Version : 1500 die stottert

BoraInMotion
17-02-2007, 01:55
He. ik heb een paar vragen, ik heb een 83er Golf 1 1500, JB, met een ex automaat, nu handbak.

Als ik de auto start en ik wi hem binnen een minuut weer uitzetten, dan gaat alles uit (kachel, verlichting), maar de motor blijft lopen. Er zit een relais op de zekeringkast en als ik die beweeg dan slaat de motor af. Zekering kast is vervangen voor een 87er GTI kast (zelfde connectoren, en die had geen problemen, was oude auto van mij). Iemand nog ideeen???

En als ik rij, op snelweg (vandaag voor het eerst) en ik wil versnellen, dan sputtert mijn Golf tegen. Bougies, kabels, bobine, verdeelkap zijn vervangen. Ik twijfel aan de brandstof toevoer, maar weet niet waar ik het moet zoeken. Het filter naast het blok is half gevuld???????, hoort dat?????

Ben meer een diesel man....

Alvast bedankt

Black Devil
17-02-2007, 09:15
gekomen na de ombouw automaat naar handbak?

BoraInMotion
17-02-2007, 22:15
nee, heb de golf nu ongeveer een maand, en heb hem zo gekocht..
Ik kan me eigenlijk niet herrinneren, maar hij had het volgens mij in het begin niet.
Dus het is iets recents...

Heb vanmorgen 98ron getankt, maar dat scheelt wel iets, maar het is niet over.

Bi Xenon is best apart om te monteren trouwens. Ziet er zeer goed uit..

g-men
17-02-2007, 22:26
zekeringkast vervangen door origineel?

BoraInMotion
17-02-2007, 22:28
zekering kast is het zelfde als origineel, anders werkt er niks.

Ralph
17-02-2007, 23:19
Haal de rubber ring maar eens uit de tankdop en ga dan nog eens proberen.
(Dit is geen grapje.)

BoraInMotion
17-02-2007, 23:37
nou je het zegt, me tante heb ooit een 77er gehad, en die moest ook zonder o-ring rijden....

Thanx, ga het morgen meteen testen

Ralph
18-02-2007, 10:11
Ben benieuwd, laat maar eens weten !!

BoraInMotion
18-02-2007, 21:31
geprobeerd. eigenlijk niets verbeterd.

Ring eruit, dop past wel lekker makkelijk, maar het probleem van stotteren is er nog steeds.

Sjoes 85
19-02-2007, 13:19
geprobeerd. eigenlijk niets verbeterd.

Ring eruit, dop past wel lekker makkelijk, maar het probleem van stotteren is er nog steeds.

Logisch, omdat je brandstofleiding is verstopt. Dit komt door rotzooi in de tank, die steeds meekomt naar de carburateur.
Ik heb dit probleem ook gehad, zoals zoveel mensen trouwens.

Je moet gewoon even de benzinefilter in de motorruimte loskoppelen, en de brandstofleiding doorblazen met perslucht. Wel even je tankdop loshalen natuurlijk;)

Als het probleem zich blijft voordoen (ik blaas af en toe preventief even door), moet je de tank eens goed schoonmaken of een filtertje installeren bij de benzinetank, zodat de rotzooi niet meer in de leiding komt.

groeten, Dennis

ps. ik weet bijna zeker dat hiermee je probleem opgelost zal zijn!

BoraInMotion
20-02-2007, 23:02
ga het proberen..

laat het weten...

frank77
21-02-2007, 13:05
Kijk ook goed naar de vulpijp.

Bij mij was deze verrot, waardoor er vuil in de tank kwam, en uiteindelijk het filter onder de motorkap verstopte.

Als het vervangen van het filter werkt, dan heb je grote kans dat vervuiling het probleem is.

Succes