Log in

View Full Version : verhogen van GTI 1

silbergti
22-02-2007, 16:20
Hallo,

Mijn GTI uit 1982 staat erg laag bij de grond. Zit een schroefset onder.
Ik wil de auto weer op enigszins normale hoogte brengen. Wat adviseren jullie me?
- auto gewoon hoger zetten dmv bestaande schroefset
-originele veren/schokdempers plaatsen omdat auto dan ook weer "normaal" veert.

graag advies.

Ik woon in Oldenzaal, welk bedrijf hier in de buurt doet dit werk?

Groeten,

Es gibt nur einen Einser! :confused: :( :D

classicline
22-02-2007, 16:28
gewoon laag laten!!

en als je hem echt wilt verhogen zou ik dat met de bestaande schroefset doen,
over het algemeen word een schroefset soepeler op het moment dat je hem
hoger draait. (meer confort dus)

Domi
22-02-2007, 16:42
gewoon laag laten!!

Dat kun jij niet voor hem beslissen.
Hij wil toch omhoog zegt ie.

silbergti
22-02-2007, 16:43
gewoon laag laten!!

en als je hem echt wilt verhogen zou ik dat met de bestaande schroefset doen,
over het algemeen word een schroefset soepeler op het moment dat je hem
hoger draait. (meer confort dus)
Leek mij ook de meest eenvoudige oplossing. Ik vind laag ook mooi maar de auto heeft er veel van te verduren. En aangezien ik 'm wel een beetje mooi wil houden :) ..... en al die drempels lijken wel heuvels... :mad:

Richard
22-02-2007, 16:43
omhoog schroeven.. kunnen ze bij een betere uitlijn service wel voor je doen, waarneer je dit zelf niet kan.. is niet veel werk hoor..

silbergti
22-02-2007, 16:51
omhoog schroeven.. kunnen ze bij een betere uitlijn service wel voor je doen, waarneer je dit zelf niet kan.. is niet veel werk hoor..
De auto is te laag voor de meeste bruggen. Heb dus waarschijnlijk een lange aanloopplank nodig :rolleyes:
Zoek dus een goed adres in de buurt. :eek:

Melvin
22-02-2007, 16:52
misschien kan je het zelf eens proberen? als je het wiel eraf haalt zit de grootste taak er al op! Dan hoef je alleen maar de onderste ringen wat hoger zien te krijgen... met deze info red je het wel hoor, stelt echt niks voor!

classicline
22-02-2007, 16:54
Dat kun jij niet voor hem beslissen.
Hij wil toch omhoog zegt ie.

Sinds wanneer word hier alles serieus genomen??

eronder staat toch een normaal advies of niet? dus
als je je ogen wat verder open doet hoeven zulke offtopic
reacties niet gegeven te worden.

silbergti
22-02-2007, 17:16
misschien kan je het zelf eens proberen? als je het wiel eraf haalt zit de grootste taak er al op! Dan hoef je alleen maar de onderste ringen wat hoger zien te krijgen... met deze info red je het wel hoor, stelt echt niks voor!
Je hebt er toch een speciale tang voor nodig? Tenminste dat heb ik bij aanschaf van de auto gehoord.. :confused:
Ik weet wel dat de Kwik Fit zich er niet aan wilde wagen.

Domi
22-02-2007, 17:17
Sinds wanneer word hier alles serieus genomen??

eronder staat toch een normaal advies of niet? dus
als je je ogen wat verder open doet hoeven zulke offtopic
reacties niet gegeven te worden.

Er is maar 1 die oftopic doet. Dat ben jezelf met je eerste zin in je eerste antwoord.

Back ontopic maar weer. :D

classicline
22-02-2007, 17:24
Waardeloze discussies heb ik hier nog niet gehad en was ik ook niet
van plan.. ;)

Maar je hebt idd een sleutel nodig maar die kun je bij elke ijzenwarenhandel
wel krijgen, maar het stelt echt niks voor,

edit: ff goed invetten in laten trekken als het vast zit en draaien maar.
en als de schroefdraad erg smerig is en of geoxideerd dan eerst ff
met de staalborstel erover

Laat je niet bang maken doordat de kwikfit het niet wou doen.

Mister Cool
22-02-2007, 17:27
Je hebt er toch een speciale tang voor nodig? Tenminste dat heb ik bij aanschaf van de auto gehoord.. :confused:
Ik weet wel dat de Kwik Fit zich er niet aan wilde wagen.

Kwik Fit is ook geen zaak voor 'n vw :D. Maar bij een gewone garage kan dat ook wel. De mijne komt ook overal niet op de brug, maar er zijn ook hefsystemen met platen die in de grond verzonken zijn... Daar kan je vast wel op!

silbergti
22-02-2007, 17:41
Kwik Fit is ook geen zaak voor 'n vw :D. Maar bij een gewone garage kan dat ook wel. De mijne komt ook overal niet op de brug, maar er zijn ook hefsystemen met platen die in de grond verzonken zijn... Daar kan je vast wel op!
Tja, ik ga maar weer eens op pad geloof ik...Eigenlijk zou ik het t liefst zelf aanpakken. :rolleyes:
Zal eens informeren bij de Brezan of iets dergelijks. (voor zo'n tang)

Der Typ Siebzehn
22-02-2007, 17:52
hey Peter, ik kan me vergissen, maar het beste lijkt me toch nog altijd een origineel Golf 1 GTI onderstel, zal zeker beter zijn voor een toch al niet als robuust bekend staande Einser carosserie dan zo´n hard verlagingsset.

Richard
22-02-2007, 18:01
hey Peter, ik kan me vergissen, maar het beste lijkt me toch nog altijd een origineel Golf 1 GTI onderstel, zal zeker beter zijn voor een toch al niet als robuust bekend staande Einser carosserie dan zo´n hard verlagingsset.

onzin..

TTF
22-02-2007, 18:11

zo lang het nog een beetje los wil is het makkelijk te doen.. anders.. :mad:

Der Typ Siebzehn
22-02-2007, 19:48
onzin..

dacht je..

Richard
22-02-2007, 19:50
ja..

Der Typ Siebzehn
22-02-2007, 19:55
ik niet..

Domi
22-02-2007, 20:20
:confused:

maniacmark
22-02-2007, 20:41
lekkere discussie hier
tis maar net wat je wilt
volgens mij is een schroefset net iets stugger, ook al is hij omhooggedraaid
persoonlijke voorkeur dus, en misschien ook wel een budgettaire kwestie

dekilo
22-02-2007, 20:52
ik wil de originele vering wel ruilen voor je schroefsetje.

silbergti
22-02-2007, 21:54
ik wil de originele vering wel ruilen voor je schroefsetje.
Ok, als je een keertje in de buurt komt, kom maar langs!
Origineel heeft mijn voorkeur, ook al is dit alleen maar gevoelsmatig. Ik heb niet zo veel ervaring met schroefsetjes op zich. Maar zoals de auto nu is, is ie me te hard. Als je na een kleine hobbel in de weg de vering in de aanslag hoort knallen word ik niet vrolijk, ook al maakt zo'n auto niet veel kilometers natuurlijk. Op buitenweggetjes en bochtjes stuurt de auto lekker, klopt, maar ik vind het originele karakter ook prima. Als ik dit afmeet aan de 1,8 met origineel onderstel. :rolleyes:

Der Typ Siebzehn
22-02-2007, 22:42
Maar zoals de auto nu is, is ie me te hard. Als je na een kleine hobbel in de weg de vering in de aanslag hoort knallen word ik niet vrolijk

dus...wat ik je al zei Peter ;) een Golf 1 word door zo een schroefset er niet beter op, liever een origineel "Fahrwerk" nemen!

(toegegeven, verlaagd ziet wel cool uit)