vossenm
23-02-2007, 12:11
De Polo (1996) van mijn vriendin heeft het probleem dat hij soms na het starten meteen af slaat. Als dat gebeurt dan krijg je hem ook echt niet meer gestart, iedere keer slaat hij dan weer af, de startmotor draait gewoon krachtig.
Ik heb hier altijd een oplossing voor gevonden maar het lijkt alsof het steeds weer opduikt maar dan met een andere oorzaak, heel vreemd.
De eerste keer deed hij het ineens weer toen ik de verdelerkap en kabels had aangeduwd , dus heb ik de verdelerkap en kables meteen maar vervangen. Het probleem was toen inderdaad een tijdje (weken lang) weg. Toen het weer optrad bleek het op te lossen door het startonderbrekercircuit (van een alarm) tussen de benzinepomp uit te halen. Hij heeft het toen weer 2 maanden gedaan zonder problemen, maar nu begon het laatst weer. Eerst start hij dan pas na 2 of 3 keer proberen, en uiteindelijk staat ze ergens en krijgt hem niet meer aan. Toen ik echter uiteindelijk alle relais en zekeringen had aangeduwd startte hij weer en dan blijft hij het ook weer doen, nu al een paar dagen.
Ik kan er eigenlijk geen logica in ontdekken, weet iemand een verklaring voor het feit dat hetzelfde probleem steeds een andere oorzaak lijkt te hebben?
Kan dat iets te maken hebben met die Hall Voeler? Als hij eenmaal loopt is het prima, hij slaat nooit af verder, alleen problemen met starten dus.
Ook de reserve sleutel al geprobeerd op een moment dat het mis gaat, dat hielp niet.
Wat me ook opvalt is dat de wagen koud erg slecht loopt, alsof je een oudere auto zonder choke probeert te rijden de eerste 2 minuten ofzo...
Alvast bedankt voor jullie reactie!
marcel
Ik heb hier altijd een oplossing voor gevonden maar het lijkt alsof het steeds weer opduikt maar dan met een andere oorzaak, heel vreemd.
De eerste keer deed hij het ineens weer toen ik de verdelerkap en kabels had aangeduwd , dus heb ik de verdelerkap en kables meteen maar vervangen. Het probleem was toen inderdaad een tijdje (weken lang) weg. Toen het weer optrad bleek het op te lossen door het startonderbrekercircuit (van een alarm) tussen de benzinepomp uit te halen. Hij heeft het toen weer 2 maanden gedaan zonder problemen, maar nu begon het laatst weer. Eerst start hij dan pas na 2 of 3 keer proberen, en uiteindelijk staat ze ergens en krijgt hem niet meer aan. Toen ik echter uiteindelijk alle relais en zekeringen had aangeduwd startte hij weer en dan blijft hij het ook weer doen, nu al een paar dagen.
Ik kan er eigenlijk geen logica in ontdekken, weet iemand een verklaring voor het feit dat hetzelfde probleem steeds een andere oorzaak lijkt te hebben?
Kan dat iets te maken hebben met die Hall Voeler? Als hij eenmaal loopt is het prima, hij slaat nooit af verder, alleen problemen met starten dus.
Ook de reserve sleutel al geprobeerd op een moment dat het mis gaat, dat hielp niet.
Wat me ook opvalt is dat de wagen koud erg slecht loopt, alsof je een oudere auto zonder choke probeert te rijden de eerste 2 minuten ofzo...
Alvast bedankt voor jullie reactie!
marcel