PDA

View Full Version : startproblemen Polo 1996

vossenm
23-02-2007, 12:11
De Polo (1996) van mijn vriendin heeft het probleem dat hij soms na het starten meteen af slaat. Als dat gebeurt dan krijg je hem ook echt niet meer gestart, iedere keer slaat hij dan weer af, de startmotor draait gewoon krachtig.

Ik heb hier altijd een oplossing voor gevonden maar het lijkt alsof het steeds weer opduikt maar dan met een andere oorzaak, heel vreemd.

De eerste keer deed hij het ineens weer toen ik de verdelerkap en kabels had aangeduwd , dus heb ik de verdelerkap en kables meteen maar vervangen. Het probleem was toen inderdaad een tijdje (weken lang) weg. Toen het weer optrad bleek het op te lossen door het startonderbrekercircuit (van een alarm) tussen de benzinepomp uit te halen. Hij heeft het toen weer 2 maanden gedaan zonder problemen, maar nu begon het laatst weer. Eerst start hij dan pas na 2 of 3 keer proberen, en uiteindelijk staat ze ergens en krijgt hem niet meer aan. Toen ik echter uiteindelijk alle relais en zekeringen had aangeduwd startte hij weer en dan blijft hij het ook weer doen, nu al een paar dagen.

Ik kan er eigenlijk geen logica in ontdekken, weet iemand een verklaring voor het feit dat hetzelfde probleem steeds een andere oorzaak lijkt te hebben?

Kan dat iets te maken hebben met die Hall Voeler? Als hij eenmaal loopt is het prima, hij slaat nooit af verder, alleen problemen met starten dus.

Ook de reserve sleutel al geprobeerd op een moment dat het mis gaat, dat hielp niet.

Wat me ook opvalt is dat de wagen koud erg slecht loopt, alsof je een oudere auto zonder choke probeert te rijden de eerste 2 minuten ofzo...

Alvast bedankt voor jullie reactie!

marcel

steven16v
23-02-2007, 12:57
Een soort gelijk probleem heb ik ook gehad met de polo van mijn zus.

Ook al heel veel dingen vervangen.

Probeer het "blokje" van het contactslot maar eens te vervangen. Die zijn niet zo duur en is wel een veel voorkomend probleem. Zowel bij polo's als bij golfjes.

patrick 86c
25-02-2007, 12:30
Hou ook je bobine in de gaten, dat heb ik ook al mee gemaakt met onze 6n.

vw dennis
25-02-2007, 13:12
Ik neem aan dat een Polo uit 96 al een transponder in de sleutel heeft. Wat goed zou kunnen is dat de leesspoel bij het contact slot niet goed werkt.

poloarianne
15-12-2008, 22:42
Beste marcel. Mijn dochter is sinds 2 maanden in het bezit van een polo 1,4.
Sinds een week of 3 heeft hij exact het zelfde startprobleem als jij schreef in februari 2007, dat van het starten en gelijk weer afslaan en wij kunnen er niet achter komen wat het is. Nu wil ik graag weten ben je er uiteindelijk nog uit gekomen
Ik kan er totaal geen regelmaat in ontdekken. En op het moment dat je de tijd hebt om op onderzoek te gaan of iemand met meer autohersens als ik kijkt ernaar start hij of er niets aan de hand is.
Ik hoop dat je me kunt helpen.
Met vriendelijke groet
Ron :confused:

Dennis@polo86c.nl
21-12-2008, 20:50
Ik neem aan dat een Polo uit 96 al een transponder in de sleutel heeft. Wat goed zou kunnen is dat de leesspoel bij het contact slot niet goed werkt.

Ik zou hier eens naar kijken. En naar de contactslotschakelaar zelf. Hangt er een zware sleutelbos aan?

yuri01
21-08-2009, 11:06
Ik zag de berichtjes over de startproblemen met een polo. Nu heb ik sinds een tijdje dezelfde problemen. Wat was de oplossing?

De mijne (1.6 1996) slaat -vooral bij warme motor of nadat ie een tijdje in de volle zon heeft gestaan- meteen af na het starten :mad: , hij loopt maar een halve seconde ofzo. Vaak na een paar keer proberen start ie toch. Soms help gas geven. Soms gewoon 10 keer starten. Soms de startmotor iets langer laten draaien dan gezond is. Wat is het ? De gasklepunit is al gereviseerd pas geleden.... als ie eenmaal loopt loopt ie prima :) !!!

groeten en bedankt!!
Yuri