View Full Version : Schroefset
hej,
ik ben vanplan om me golffie te verlage met een supersport schroefsetje...
waar moet ik allemaal rekening mee houden, en is het makkelijk te montere als je niet weet hoe je moet beginne :iamwithst
Volgens mij hapert je toetsenbord.
Is niet moeilijker te monteren dan iedere andere veerpoten set.
Rekening houden met: de stugheid (zijn erg stug!), zoek een goede kwaliteit, en houd de windingen goed bij zodat ze niet na 6maanden volledig vastgerot zitten.
Soumensch
24-02-2007, 16:23
Ik ben net klaar met het monteren van mijn supersport schroefset (foto's komen vanavond denk ik).
De bouten onder van de achterste schokbrekers zaten echt helemaal vast! ik heb ze doorgeslepen en nieuwe gekocht.. een hele avond lopen hannessen..maar toen die los waren had je ook zo het schroefset er onder, alleen is het verstellen in hoogte best irritant.. gaat nogal zwaar. Vandaag verder gegaan met de voorkant. Dat was een eitje.. zo los.. op naar lelystad voor de luchtsleutel toen de verenklemmen er op.. aan draaien met de luchtsleutel.. toen los gedraaid, spul over zetten en weer vast draaien. Weer terug naar Dronten en het schroefset onder de Golf en klaar. Ik heb hem nu al best op goede hoogte misschien achter iets hoger. owja welke kant moeten die stelmoeren dan op?? naar boven of naar beneden :redface: :tongue: . En dan binnenkort naar een garage om hem even te laten uitlijnen en het camber-angle te laten bij stellen.. voor staan de wielen iets schuin.
voor de richting zou je bijvoorbeeld gewoon het schroefdraad en logisch inzicht kunnen gebruiken? sorry dat vind ik echt geen vraag...
Verenklemmen? waarvoor heb je dat nodig?
idd veren klemmen nodig bij het plaatsen van een schroefset..? heb er vele gemonteerd maar dit is nieuw voor mij
Soumensch
24-02-2007, 17:39
idd veren klemmen nodig bij het plaatsen van een schroefset..? heb er vele gemonteerd maar dit is nieuw voor mij
Je hebt van je oude voorste veerpoten die bovenste ''veelschotel'' nodig. Om die er af te kunnen halen heb je een veerklem nodig. als je dat gewoon zo los draaid vliegt de veer om je oren.
Hopelijk is het zo een beetje duidelijk verwoord :tongue:
Soumensch
24-02-2007, 17:40
voor de richting zou je bijvoorbeeld gewoon het schroefdraad en logisch inzicht kunnen gebruiken? sorry dat vind ik echt geen vraag...
Ja dat dacht ik ook maar een vriend van me beweerde dat het anders was. En als je die stelmoer omhoog draaid word je veer in elkaar gedrukt.. dus word hij stugger lijkt mij.. en ik dacht hoe lager je de auto doet des te stugger de veer word.. vandaar.
je kan de voorste schokbrekers ook losdraaien bij de centrale moer onder de motorkap in het midden van je toplager....inbussleutel erin en sleutel 22 eromheen dacht ik...
Soumensch
24-02-2007, 17:45
je kan de voorste schokbrekers ook losdraaien bij de centrale moer onder de motorkap in het midden van je toplager....inbussleutel erin en sleutel 22 eromheen dacht ik...
Wij dachten dat het zo de beste manier was dus vandaar. waarschijnlijk zijn er nog genoeg manieren.
Ja dat dacht ik ook maar een vriend van me beweerde dat het anders was. En als je die stelmoer omhoog draaid word je veer in elkaar gedrukt.. dus word hij stugger lijkt mij.. en ik dacht hoe lager je de auto doet des te stugger de veer word.. vandaar.
als je hem omhoog draait, wordt je veer niet verder ingedrukt, er blijft namelijk dezelfde kracht (het gewicht van je auto, maar dan natuurlijk verdeeld over 4 veerpoten) opstaan... Alleen bevinden de veren zich hoger t.o.v. je schokbreker, dus ook je auto staat hoger...
Als jij hem verder omlaag draait staat je zuigerstang van de schokdemper ook lager en daar is hij meestal stugger.. beetje lastig om dit zo 123 uit te leggen maar je snapt het idee wel neem ik aan...
Soumensch
25-02-2007, 13:43
als je hem omhoog draait, wordt je veer niet verder ingedrukt, er blijft namelijk dezelfde kracht (het gewicht van je auto, maar dan natuurlijk verdeeld over 4 veerpoten) opstaan... Alleen bevinden de veren zich hoger t.o.v. je schokbreker, dus ook je auto staat hoger...
Als jij hem verder omlaag draait staat je zuigerstang van de schokdemper ook lager en daar is hij meestal stugger.. beetje lastig om dit zo 123 uit te leggen maar je snapt het idee wel neem ik aan...
Ja ik snap het ;)
Ik zou altijd nieuwe veerschotels erbij kopen.
Punt 1: ze zijn vaak versleten (ook al merk je dat niet, de interne lagers zijn vaak kaas).
Punt 2: hoef je ook de oude poot niet uit elkaar te halen, en is het veel makkelijker terugbouwen.
Tientjeswerk....
Tientjes werk als je het via ebay.de koopt wel ja... bij de normale autodelenboer vragen ze hier al minimaal 105 euro voor 2 veerschotels/veerpootlagers (die bedoel je toch stijn)...
De veerpootlagers voor de Golf 1 kosten bij mij tegenwoordig € 30,- p/stuk...waren idd veel duurder in het verleden.
Als je de stelmoeren van een schroefset omhoogdraait kom je op een gegeven moment op het punt dat je de hoofdveer voorspanning gaat geven, je drukt 'm dus in, daar wordt de set echt wel stugger door....is net als wanneer je de auto inveert....
De schroefsets voor de Golf 1 rijden het lekkerst op zo'n 6 cm verlaging; hoger wordt erg stug doordat je de hoofdveer samenperst en lager wordt megastug omdat je dan vaak al op de bumpstop rijdt..
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.