PDA

View Full Version : Bevestiging 4-punt-gordels


Tommy
26-12-2003, 20:40
Ik vroeg me af waar het gebruikelijk is de 4-punt-gordels achter te bevestigen, onder de achterbank zitten gaten, maar dit zijn er 'maar' twee, één voor link en één voor rechts dus... Is het nu de bedoeling dat ik beide uiteinden(die over je schouders, door de kuipstoel naar achteren gaan) in hetzelfde gat te monteren?? boven elkaar dan dus??

Lijkt me niet dat je één uiteinde in het gat onder de achterbank monteerd en de andere in de c-stijl... of is dit wel een manier??

1e optie leek me zelf de beste, en mooiste.. maar ik weet niet of er andere opties zijn nog...??

vwleusden
26-12-2003, 21:22
Wat je ook kan doen is ze monteren op de punten van je gordel achter op de C-stijl.

Crosne
26-12-2003, 21:23
of achterbank eruit en dan extra stang tussen de achterpoten en dan daar de steunen maken :)

Tommy
26-12-2003, 21:26
Beide daar monteren Dennis?

En idd Crosne.. daar had ik ook al aan gedacht, is ook een optie. Ik heb een balk voor tussen de veerpoten bij de kooi zitten.. maar de ophangpunten niet... Maar alles is de maken

*btw.. heb dus ook net een rolkooi aangeschaft*

speedrazor
27-12-2003, 10:56
Mijn 3 punt gordels zitten gemonteerd op de bevestiging van de gordel punten achterin..gaan ook 2 slierten gordels naar achter waar ze bij elkaar komen en samen op 1 punt worden gemonteerd..let wel...als je de achterste gordels eruit haalt, dat je de achterbank moet verwijderen bij een evt. apk..of de achterste gordels weer monteren + orginele gordels voorin..dit is dus bij auto's met een bj vanaf "90...

Marcski
27-12-2003, 17:16
Zullen we het on topic houden, over de gordels dus...

Discussies of het zonde is of niet hou je maar op MSN...

Marco
27-12-2003, 18:57
Agree, want anders weet je wat er van komt, dan trekt marc de stekker eruit ;)

hahahahahahahaa

Marcski
27-12-2003, 21:10
ik heb alle posts die niet over gordels gaan verwijderd, om het netjes te houden...

DesertWind
27-12-2003, 21:49
ik ga ook idd werken met een veerpootbrug achter, en daar de gordels op vast zetten (niet de oog/haak versie, maar de andere 'rally' versie)
dit is bij mij zo'n beetje de enige optie.
Let wel op: dit soort gordels mogen vanaf de schouders hooguit in een hoek van 45 graden naar beneden gaan!

Tommy
27-12-2003, 21:54
dat laatste wist ik jah, wel even een goed punt

polopower
27-12-2003, 22:47
ik ga ook idd werken met een veerpootbrug achter, en daar de gordels op vast zetten (niet de oog/haak versie, maar de andere 'rally' versie)
dit is bij mij zo'n beetje de enige optie.
Let wel op: dit soort gordels mogen vanaf de schouders hooguit in een hoek van 45 graden naar beneden gaan!

Gordels mag je toch niet anders dan direct op de carroserie monteren?? Oftewel je mag ze niet aan een veerpootbrug bevestigen. Denk dat de meeste keurmeesters het wel over het hoofd zien, maar dit is wat mij nog bijstaat. Ik heb het hierbij over een constructie waarbij de 2 slierten als 2 aparte lussen om de brug zijn genaaid en dus niet te verwijderen zijn.

DesertWind
28-12-2003, 17:55
wordt niet genaaid, maar dmv een soort gesp.
mag wel voor de apk, rallyauto op school heeft het ook zo -> geen enkel probleem :)

Mr_LSD
30-12-2003, 22:22
Daarbij als ie wel genaaid zou zijn dan is er altijd nog de koppeling tussen het zogenoemde harnas en de sliert naar achteren.

Denk dat je hem het beste onder de achterbank kan bevestigen, en afhankelijk van het merk kan dit wel in een gat. Ligt aan de dikte van de ophangpunten zeg maar.

Tommy
30-12-2003, 22:56
btw, iemand een idee waar of ik moeren en tussenstukjes (waardoor de driehoekjes van de gordels naar de moer speling blijven houden) kan halen?? ik mis er een paar namelijk..

en als ik nu de gordels in de daarvoor gemaakte gaten onder de achterbankn wil draaien daari ik ze vast, en komt de moer niet tot hoe ver ie zou moeten in het gat.. (hoop dat iemand dit snapt) Dit omdat de gaten in een kuiltje zitten waar dus de 'beugel' van de gordel naar de moer op komt te liggen en zo vast draait voordat de moer er ver genoeg inzit.. is hier wat aan te doen??? Mar ik er bijvoorbeel een extra opvullingkje tussen draaien??

Mr_LSD
30-12-2003, 23:58
nee opvulling mag niet, het moet net zo zijn als bij de originele. Een goede onderdelen zaak/dealer heeft ze vast wel.

Tommy
01-01-2004, 17:45
oke, komt goed. Bedankt voor de tips?

pirelli
12-01-2004, 00:38
kijk anders ff op de site www.schroth.com

Tommy
12-01-2004, 00:58
hey! goeie tip, zal eens even sjekke.

Tommy
12-01-2004, 01:04
Dit zou ik dan moeten gebruiken ofzow.. weird.

http://www.schroth.com/images/products/privat_adapter.gif


Ga wel es ff langs de speciaalzaak. :rolleyes:

pirelli
12-01-2004, 01:06
hey! goeie tip, zal eens even sjekke.

ik heb daar laatst ook mijn info vandaan over de elektrische gordels (asm autocontrol) ik had ze laatst van iemand overgenomen maar hij had geen installatie boekje erbij ff een email gestuurd naar schroth kreeg er 1 terug of ik mijn postadres wilde terugmailen 23 dagen later lag er een brief van hun op de mat met een instructieboekje erin helmaal gratis

dat is pas goeie service

als je er nog niet uit bent kan de montage instructies ff scannen en doormailen

pirelli
12-01-2004, 01:07
Dit zou ik dan moeten gebruiken ofzow.. weird.

http://www.schroth.com/images/products/privat_adapter.gif


Ga wel es ff langs de speciaalzaak. :rolleyes: met dat plaatje kun je hem een kwartslag draaien (spanner vlak leggen als het ware)

Tommy
12-01-2004, 01:12
Heb geen spanners... ik zoek even een foto van het Sparco systeem.

pirelli
12-01-2004, 01:18
Heb geen spanners... ik zoek even een foto van het Sparco systeem. sparco,s heeft mijn meisje ook in der type 1 ik heb ze aan de c stijl zitten

Tommy
12-01-2004, 01:18
http://users.pandora.be/Buda-Cars/gordelpage.jpg

zijn dus de driehoekjes.. daar zit een busje in.. die draai je in de carroserie... het busje zorgt ervoor dat de driehoekjes vrij kunnen bewegen.. maar omdat mijn bevestiging in een kuiltje zit, draai ik de driehoekjes vast, en dat mag niet. dus daar moet ik een oplossing voor hebben. iets waardoor het busje met het driehoekje hoger komt zeg maar, zodat het vrij kan bewegen en draaien... snap-e-vous?

pirelli
12-01-2004, 01:21
iets van een frame maken waar je ze op kan maken?

het zijn dezelfde gordels toch?

(ps: hoe zet je die foto,s erop?)

Tommy
12-01-2004, 01:34
Ik heb al een iets in mijn hoofd nu... een soort steuntje maken...

(en sjek PM voor de foto's)