PDA

View Full Version : Iemand tips bij aanschaf Corrado 16v?


JulesMK1
27-02-2007, 21:00
Goedenavond mensen,

in het verkoopgedeelte staat deze Corrado:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=27609

Ik zou hem graag kopen en ga er dus binnenkort eens naar kijken, in principe heb ik me al aardig verdiept in C's dus over het algemeen ken ik de gebreken wel, maar toch vroeg ik me af of jullie nog specifieke tips hebben voor dit model?

Na een telefoongesprek ben ik wel te weten gekomen dat er wel op enkele plekken beginnende roest zit.
Eigenlijk was ik in de veronderstelling dat een schadevrije Corrado niet zou roesten dus ik vroeg me af of dit normaal is of dat ik me er geen zorgen over hoef te maken?

De kilometerstand van 235.000 kan ik niet zo mee zitten, het onderhoud etc interesseert me meer.

Verder is hij gekocht bij een autobedrijf, daar heb ik bij Corrado's vaak m'n twijfels bij, iemand die me van dat idee af kan helpen?

Verder is de eigenaar automonteur geweest (nu 65 jaar, dus gepensioneerd) dus opzich denk ik dat het geen extreme rampenbak zal zijn...

Graag meer tips,

Alvast bedankt...

Johs 3.0 VR6
27-02-2007, 21:08
Aankooptips

Hieronder volgt een (voorlopige) lijst met belangrijke punten waarop gelet moet worden bij de aanschaf van een Corrado.

Mistlampen voorzijde
Deze kunnen de hitte niet aan wanneer de mistlampen vaak aan staan. Controleer of het glas niet is gescheurd door de hitte.

Electrisch schuif/kanteldak
Een zwak punt bij wat oudere Corrado?s (89-91). Controleer of het dak niet aanloopt en soepel en de geleiders loopt.

Transmissie (Alle Corrado's 89-91)
Controleer de versnellingsbak. Het schakelen moet als de bekende boter verlopen. Bij kraken of moeilijk schakelen (vooral van 1 naar 2) is er vast iets mis. Vanaf 91 is er een betere versnellingsbak in de Corrado gemonteerd.

Banden
Let op de slijtage van de banden. Wanneer een band alleen aan de binnen- of buitenkant is afgesleten is er iets met de aandrijfas. Dit geldt overigens natuurlijk voor alle auto's!

Verwarmde buitenspiegels
Door de warmte wil het nogal eens voorkomen dat de buitenspiegels zwart uitslaan. Is dit niet het geval, controleer dan of de verwarming het doet (kun je voelen).

G-lader
Laat de G-lader op druk controleren. Wanneer de druk niet hoger is dan 0.6 bar, dan kun je er vanuit gaan dat de lader aan een revisie toe is (kosten: tussen € 300 en € 600). Een gereviseerde G-lader is vaak te herkennen aan vernieuwde inbussen en een ingeslagen, of gekerfd nummer.

Wanneer een handelaar of garage zegt (en dat zeggen de meeste) dat de lader net is gereviseerd, vraag dan om een factuur van het bedrijf dat dat heeft gedaan! Bij een ANWB aankoopkeuring wordt de druk voor u gemeten!


Uitlaat
Controleer of de uitlaat niet lekt. Dit is een behoorlijke kostenpost bij een Corrado!

ABS
Maak een proefrit en controleer of de ABS werkt! Wanneer de auto wordt gestart, moet het ABS lampje binnen 20 sec. doven. Blijft deze branden, dan is er iets defect!

Motorsteunen
Controleer de motorsteunen. Laat bij hoge toeren (rijdend) het gas plotseling los. En geef (zonder te koppelen) een dot gas. Bij het "beuken" van het blok zijn de steunen aan vervanging toe.

Schade
Veel Corrado?s welke verkocht worden door handelaren (met alle respect overigens) zijn ex-schadeauto?s. Wanneer een Corrado er van buiten perfect uit ziet, wil dit nog niet zeggen dat de auto goed gerepareerd is! Wanneer er veel plamuur is gebruikt is de schade aan de binnenzijde nog goed te zien. Plamuur heeft niet het eeuwige leven: roest is het uiteindelijke resultaat!

Klepstoters
Tussen 120.000 en 130.000 moeten meestal de klepstoters worden vervangen. Let op tikkend geluid!

Koeling
Bij veel kilometers de drijfstanglagers en het motortje dat de koelvin laat aanslaan controleren.

( bron : corrado club nederland )

JulesMK1
27-02-2007, 21:12
Bedankt, maar dat lijstje had ik al gezien ;)

Iemand nog ideeën over m'n vragen toevallig?

JulesMK1
27-02-2007, 21:48
Nog wat info:
Datum eerste afgifte Nederland 23-08-2004
Datum eerste toelating 26-07-1991
Datum aanvang tenaamstelling 21-03-2006

Vervaldatum APK 18-08-2007

RATFINK
27-02-2007, 22:11
Verder is hij gekocht bij een autobedrijf, daar heb ik bij Corrado's vaak m'n twijfels bij, iemand die me van dat idee af kan helpen?



Waar koop je anders een auto, ze staan niet meer bij de dealer hoor :D

JulesMK1
27-02-2007, 22:15
Op de één of andere manier heb ik bij dit soort auto's een beter gevoel als hij altijd bij particulieren is geweest...

RATFINK
27-02-2007, 22:29
Aankooptips

Hieronder volgt een (voorlopige) lijst met belangrijke punten waarop gelet moet worden bij de aanschaf van een Corrado.

Mistlampen voorzijde

- Deze zijn heel

Electrisch schuif/kanteldak

- Werkt perfect

Transmissie (Alle Corrado's 89-91)

- Schakelt goed

Banden

- Geen rare slijtage

Verwarmde buitenspiegels

- n.v.t.

G-lader

- n.v.t. het is een 1.8 16v

Uitlaat

- nieuwe middendempervervanger en nieuwe einddemper ( orgineel )

ABS

- Werkt

Motorsteunen

- OK

Schade

- Geen grote schade bekend

Klepstoters
Tussen 120.000 en 130.000 moeten meestal de klepstoters worden vervangen. Let op tikkend geluid!

Koeling

- Koelfan recent vervangen

( bron : corrado club nederland )

even het lijstje beantwoord

vw dennis
28-02-2007, 08:45
Ik ben ook voor deze auto wezen kijken, hij zit er best goed uit hoor :)

VWJean
28-02-2007, 08:49
Het is zeker een nette auto.
Motor loopt zeer netjes.
Interieur is echt in nieuwstaat en dat kom ook zeker niet veel meer tegen bij een corrado.

Ik zou zeggen kom kijken en rijden en je raakt vanzelf overtuigd van deze C.