Pee Jee
01-03-2007, 11:47
Het gaat om mijn Golf II 1.8 uit 1991. Die ik nu twee maanden in mijn bezit heb.
Dus dacht ik bij mijzelf; mooi moment om eens o.a. de versnellingsbak olie te vervangen. :thumbup: Olie gehaald, tijd gemaakt je kent het wel.
Draai ik de (volgens mij) aftap bout onder uit de versnellings bak. Komt er een miezirig druppeltje uitvallen. Eerst denk je WTF! :eek: geen olie . . . mmm. Daarna even de kilometerteller kabel los gehaald. Van bovenaf zie ik WEL olie.
Zover ik kan komen kunnen het twee dingen zijn:
1. Die bout dient heel ergens anders voor, vraag is alleen hoe tap ik dan de versnellingsbak olie af en wat heb ik losgetrokken? (kapot gemaakt?)
2. Het aftap gat is verstopt. Wat ik mij eigenlijk niet kan voorstellen.
Hoopelijk kan een van jullie mij verder helpen. O'ja er licht een 5 bak in.
Met vriendelijke groet P.J. (die het wel 'even' dacht te doen ;) )
Dus dacht ik bij mijzelf; mooi moment om eens o.a. de versnellingsbak olie te vervangen. :thumbup: Olie gehaald, tijd gemaakt je kent het wel.
Draai ik de (volgens mij) aftap bout onder uit de versnellings bak. Komt er een miezirig druppeltje uitvallen. Eerst denk je WTF! :eek: geen olie . . . mmm. Daarna even de kilometerteller kabel los gehaald. Van bovenaf zie ik WEL olie.
Zover ik kan komen kunnen het twee dingen zijn:
1. Die bout dient heel ergens anders voor, vraag is alleen hoe tap ik dan de versnellingsbak olie af en wat heb ik losgetrokken? (kapot gemaakt?)
2. Het aftap gat is verstopt. Wat ik mij eigenlijk niet kan voorstellen.
Hoopelijk kan een van jullie mij verder helpen. O'ja er licht een 5 bak in.
Met vriendelijke groet P.J. (die het wel 'even' dacht te doen ;) )