PDA

View Full Version : Golf 1 td invoeren?

AD G60
05-03-2007, 07:51
Ik zag op internet in België een golf 1 td staan, waar ik in geïnteresseerd ben. Nu blijkt dat het oorspronkelijk geen gtd was. Ik vraag me nu af of het wel mogelijk is om hem dan in Nederland in te voeren?
Volgens hun is het een golf 1 SG, is dit een normale diesel? En zit er een turbodiesel van een golf 2 in. Zou dit door de rdw-keuring geraken?

DÁ-BRT
05-03-2007, 08:43
Nee, die komt niet door de keuring.

In heb een paar jaar geleden een lijst gevonden waarop staat welke motoren in welke auto's type goedgekeurd zijn. Als je in een auto een andere motor bouwt dan dat op deze lijst staat moet hij opnieuw worden type goed gekeurd.

Klik hier voor de lijst (http://www.zwalve.eu/d/945-1/overzichtslijst.jpg)

AD G60
05-03-2007, 17:59
Oke thnx dan weet ik genoeg!

msloarne
06-03-2007, 21:01
ik heb pas mijn golf1 1.5jb om laten keuren naar 1.6td ik heb ook een golf2 td blok gebruikt(jr) hier is inderdaad geen goedkeur voor maar als je je motorcode netjes veranderdt in CY (is 1.6td geleverdt in golf1) is er niks aan de hand ,bij mij keken ze er nauwlijjks naar.

martin

DÁ-BRT
07-03-2007, 08:54
Plus het bewijs van herkomst van de motor. Daar hebben ze bij mij telkens naar gevraagd (Venlo) Dit om te voorkomen dat er gestolen motoren ingebouwd worden.)

Melvin
07-03-2007, 08:56
Is het bewijs van herkomst ook nodig als het een originele golf 1 motor is?

en hoe ziet dat eruit dan? Handgeschreven briefje van een sloperij met een krabbel erbij of wat willen ze precies hebben?

DÁ-BRT
07-03-2007, 09:04
Ja, bij het omkeuren van elke andere motor heb je dat nodig. Het is een beetje een "grijs" document.

Ik had zelf een schade auto waar ik het kenteken nog van had. Dat heb ik opgegeven als donor van mijn motor.

Kameraad werkt bij een demontage bedrijf en heeft een briefje geschreven dat hij mij een motor heeft verkocht met motorcode: BLA BLA en dat deze uitkomstig was uit de auto met het kenteken XX-XX-XX. Met stempel en handtekening.

Beide geen probleem bij het omkeuren. Maar zonder was het mijn eerste keer niet gelukt. Moest toen terug komen met het bewijs.

AD G60
08-03-2007, 10:35
Iemand een idee hoe krokant het er onder deze plastic kappen uit zal zien en wat het kost om dit weer netjes te krijgen?

http://www.xs4all.nl/~vwyk/Ad/golf%201%20diesel/Radlauf_links.JPG

http://www.xs4all.nl/~vwyk/Ad/golf%201%20diesel/Radlauf_rechts.JPG

En wat is ongeveer de waarde van een compleet originele golf 1 diesel uit 1982 met deze wielkasten?

DÁ-BRT
08-03-2007, 11:29
Op niet NL kenteken tegen de 200-400 euro. Als de rest wel een beetje netjes is. Als hij al op NL kenteken staat tel er 300/500 euro bij.

VKM
08-03-2007, 12:51
Ik heb ook zo`n kap er afgehaald en kan je verzekeren dat het er slecht uitziet.

Als je dat mooi en goed wil oplossen zal de rand er uitgeslepen moeten worden nieuwe er in lassen e.d.

kosten weet ik niet

Edrik
08-03-2007, 14:52
Idd, je kan er vanuit gaan dat het onder die plastic kappen gatenkaas is.

Der Typ Siebzehn
08-03-2007, 16:18
Iemand een idee hoe krokant het er onder deze plastic kappen uit zal zien en wat het kost om dit weer netjes te krijgen?

http://www.xs4all.nl/~vwyk/Ad/golf%201%20diesel/Radlauf_links.JPG

oei, dat ziet er al tamelijk "krokant" uit, reparatie zal enige honderden euro´s gaan kosten, hoeveel precies weet ik niet.

En wat is ongeveer de waarde van een compleet originele golf 1 diesel uit 1982 met deze wielkasten?

moeilijke vraag, is van meer factoren afhankelijk dan alleen van deze wielkasten.

AD G60
08-03-2007, 22:49
Hij is helemaal origineel, met een nieuwe tank, vulpijp, remmen en achterschokdempers. Verder ziet hij er nog redelijk uit motorkap is slecht gespoten en een deukje in het spatbord voor. Van binnen ziet hij er nog heel netjes uit op de fotos zowel interieur als in de kofferbak. Zit ook nog een origineel schuifdak in. En staat idd nog op duits kenteken.

AD G60
09-03-2007, 06:39
Deze dus:

http://www.xs4all.nl/~vwyk/Ad/golf%201%20diesel/golf_auf_standreifen1.JPG

Melvin
09-03-2007, 09:53
sja, dat is voor jezelf de afweging... als ie niet teveel heeft gelopen en nog goed loopt, dan kan je het best doen...

@DA-BRT: voor oldtimers golf diesel wordt alleen wel veeeeeel meer gevraagd, maargoed, dat rijd je er daarna wel uit!

Der Typ Siebzehn
09-03-2007, 16:10
even een vraag, is dat dezelfde als wat hierbij www.golf1-ig.de/market/index.php?rubric=1 (advertentie van 5 maart) bij staat?

AD G60
09-03-2007, 18:16
even een vraag, is dat dezelfde als wat hierbij www.golf1-ig.de/market/index.php?rubric=1 (advertentie van 5 maart) bij staat?

Ja dat klopt, ik heb hem gezien nav jouw link, ik ga volgend weekend eens kijken of het in het echt wat is!

Ronin
09-03-2007, 18:48
wou destijds mijn golf ook latren lassen door een bedrijf,
ging hier om de achterste wielkasten en beide dorpels,
ging mij in totaal zn € 1000,- a 1500,- kosten
dus er prijzig om dat te laten doen!

Der Typ Siebzehn
09-03-2007, 20:01
Ja dat klopt, ik heb hem gezien nav jouw link, ik ga volgend weekend eens kijken of het in het echt wat is!

ik hoop dat het wat is, en dat je niet al teveel kilometers hoeft af te leggen voor de bezichtiging, succes!

supersprint
09-03-2007, 20:19
Plaatwerk om dat te repareren 'wielkastranden' kost bijna niks, alleen moet je iemand vinden die dat netjes inlast voor n goede beun betaal je niet meer dan 150,- per kant zonder materiaal en zonder spuitwerk.

AD G60
13-03-2007, 13:04
Om hem in te voeren bij de rdw heb ik dan nog meer nodig als de duitse Fahrzeugbrief of hebben ze daar genoeg aan?

Der Typ Siebzehn
13-03-2007, 16:42
Om hem in te voeren bij de rdw heb ik dan nog meer nodig als de duitse Fahrzeugbrief of hebben ze daar genoeg aan?

van w.b.t. de duitse voertuigpapieren is de Fahrzeugbrief het enige wat je mee moet nemen naar de RDW, die wordt dan daar ingevorderd en terug gestuurd naar Duitsland. Zorg van te voren even dat je de Fahrzeugbrief zorgvuldig doet kopieeren, niet dat het perse nodig is, maar dan heb je altijd wat bij de hand bij een verkoop van de auto. Bij de RDW maken ze ook een kopie van de Fahrzeugbrief, die je dan ook krijgt, maar die is dan maar zo halfslachtig gemaakt.

AD G60
13-03-2007, 21:38
van w.b.t. de duitse voertuigpapieren is de Fahrzeugbrief het enige wat je mee moet nemen naar de RDW, die wordt dan daar ingevorderd en terug gestuurd naar Duitsland. Zorg van te voren even dat je de Fahrzeugbrief zorgvuldig doet kopieeren, niet dat het perse nodig is, maar dan heb je altijd wat bij de hand bij een verkoop van de auto. Bij de RDW maken ze ook een kopie van de Fahrzeugbrief, die je dan ook krijgt, maar die is dan maar zo halfslachtig gemaakt.

Thnx voor de info!

AD G60
19-03-2007, 09:51
Ik ben afgelopen zaterdag gaan kijken en het is een leuk wagentje, er zitten echter wel wat mankementen aan. Buiten de roest aan de wielkasten zit er ook aan de dorpels bij de krikpunten roest van het foutief opkrikken. En motorisch zit er nog iets geks aan. Koud start hij super, maar tijdens de testrit trok hij op een gegeven moment niet meer en viel stil. Op dit moment zag je ook lucht door de brandstofleiding lopen. Dit zou de brandstofpomp kunnen zijn volgens mijn monteur... Ik ben nu dus aan het nadenken of ik het doe of niet.

AD G60
30-05-2007, 12:24
Ik heb deze auto inmiddels thuis staan, nu heb ik echter nog een paar vragen over het invoeren. Er is achteraf op deze auto een katalysator gezet en dit is vermeld op de fahrzeugbrief, volgens mij, ik zal vanavond nog eens goed kijken. Mag ik deze nu eraf halen? Ik heb namelijk liever geen kat op mijn kenteken staan straks.
En ik zit te denken om hem alvast te spuiten/rollen voor ik naar de rdw ga. De kleur verandert dan van zilver naar grijs waarschijnlijk. Is dit verstandig of kan ik dit beter pas na het invoeren doen?

DeNB3rt
30-05-2007, 12:42
nice!
is dit een orginele td?
Daar zijn er toch niet zoveel van? :)

DÁ-BRT
30-05-2007, 13:16
Als op het duitse kenteken (KFZ brief) staat dat hij een kat heeft zetten ze dit waarschijnlijk ook over op het NL kenteken.

Ik zou hem voor de keuring schilderen/lakken/spuiten. Dan staat dat tenminste goed op kenteken.

AD G60
31-05-2007, 08:30
nice!
is dit een orginele td?
Daar zijn er toch niet zoveel van? :)

Ik was eerst op zoek naar een td, maar origineel kon ik die niet zo snel vinden, dus nu is het een cl d geworden, maar een die wel redelijk netjes is :).

Als op het duitse kenteken (KFZ brief) staat dat hij een kat heeft zetten ze dit waarschijnlijk ook over op het NL kenteken.

Ik zou hem voor de keuring schilderen/lakken/spuiten. Dan staat dat tenminste goed op kenteken.

Ik heb gisteren de fahrzeugbrief nog eens bekeken en daar staat niks over de kat vermeld, er zit wel een aparte brief/boekje bij waarop het vermeld staat. Maar deze heb ik volgens mij niet nodig voor de rdw, dus kan de kat er mooi onderuit!
Op de fahrzeugbrief zag ik ook geen kleur staan, dus bij de rdw zetten ze de kleur die de auto op dat moment is op kenteken?

DÁ-BRT
31-05-2007, 09:38
Kijk dat is mooi dat het niet op de KFZ brief staat, dan zou ik hem er ook onderweg halen en zo naar de RDW gaan.

Ze controleren kleur bij de Keuring.

Wel zorgen dat je met een halve tank heen gaat. Ik had die van mij vol en heb het gemeld voor het wegen dat de tank vol zat. Hij zou het compenseren, maar dat is hij vergeten!!!

Suc6