PDA

View Full Version : Vacuumslangetjes en LDS


Sjoes 85
06-03-2007, 18:07
Hallo,

sinds vrijdag draait de motor van mijn Golf slecht stationair, alleen als hij koud is. Hij lijkt de hele tijd af te slaan, soms slaat ie dan net niet af en soms weer wel. Als ik hem dan gewoon eventjes laat pruttelen (30 seconden ongeveer), draait hij stationair normaal en kan ik er gewoon mee rijden.

Ik denk dat de vacuümslangetjes slecht waren, daarom heb ik deze vervangen. Dit omdat hiermee bij een koude start de acceleratiepomp bediend wordt en nog belangrijker: de vervroeging/verlating van het ontstekingstijdstip.
ik merkte dat de vacuümslang aan het expansie"blik" van de ontsteking (dus niet die groene bol achteraan links)
makkelijk los te trekken was. Heb voor t gemak meteen maar alle slangetjes en bijbehorende verbindingen vervangen, maar het slechte starten komt nog steeds voor.
Wat kan er nog meer aan de hand zijn? is die groene bol achteraan links(de LDS) soms lek ofzo, of heeft dat geen/weinig invloed?

ik wil het probleem zsm oplossen, daar een dergelijk slechte start erg slecht is voor de levensduur van alle materialen:P

Alvast hartelijk bedankt!

Groeten, Dennis

Golf_1_gts
06-03-2007, 18:22
Welke motor?

Sjoes 85
06-03-2007, 18:32
JB motor.t gaat om n Golf GX uit 1983

golf mkII 16v
06-03-2007, 20:15
Koudestart [choce]

Sjoes 85
08-03-2007, 19:11
Koudestart [choce]

Denk ik niet, omdat ie na +/- een halve minuut gewoon goed loopt. Zelfs zo hoog in toeren (2000/min), juist door die choke. Dus lijkt me sterk dat ie kapot is. Of maak ik ergens een denkfoutje?

Groeten, Dennis

golf mkII 16v
08-03-2007, 20:15
Verliest tie koelvloeistof????

Sjoes 85
09-03-2007, 18:49
Verliest tie koelvloeistof????

Ja, maar dat doet ie al vanaf dat ik de wagen kocht. Heel klein beetje maar, lekt weg bij de slang in de motorruimte die naar de kachel van de verwarming gaat.

Sjoes 85
09-03-2007, 21:19
Ik hoorde vandaag dat het ook aan de bougiekabels kan liggen. Als deze verouderd zijn kan het zijn dat bij het starten van de motor de kabels een (te) grote weerstand bieden. Als de motor dan even loopt, zou dit weer minder zijn. klinkt me niet geheel logisch in de oren, maar het schijnt toch te kunnen helpen als de bougiekabels vervangen worden. Ga ik morgen doen dus!

Sjoes 85
11-03-2007, 18:58
Zo, volgens mij is de storing opgelost.
Niet door nieuwe bougiekabels, want een setje kostte maar liefst €82 bij de plaatselijke automaterialen"handelaar" :mad:

Aangezien ik een tijd geleden transistor ontsteking had ingebouwd heb ik deze in overleg met een hele slimme vriend van me weer uitgebouwd, aangezien deze contactpunten-bespaar-machine voor de slechte start zou kunnen zorgen. Wat blijkt? Mn maschien start weer als vroegah!

Jongens bedankt voor de tips en aanwijzingen.

Der Typ Siebzehn
12-03-2007, 01:01
Aangezien ik een tijd geleden transistor ontsteking had ingebouwd heb ik deze in overleg met een hele slimme vriend van me weer uitgebouwd, aangezien deze contactpunten-bespaar-machine voor de slechte start zou kunnen zorgen. Wat blijkt? Mn maschien start weer als vroegah!

:rolleyes: weet ik dat ik daar niet moet aan beginnen ;)

Sjoes 85
12-03-2007, 07:58
:rolleyes: weet ik dat ik daar niet moet aan beginnen ;)

Ja alhoewel,

vanmorgen kwam ik buiten, bleek t gevroren te hebben, kon ik krabben!
In ieder geval: hij startte dus weer slecht. Dus t ligt toch niet aan die transistor. Toen hij eenmaal warm was leek t wel of ie n stuk beter trok dan met transistor. Maar met die elektronica blijft t toch altijd gissen.....

Sjoes 85
19-03-2007, 19:13
Tsja, t zal dus toch wel de choke zijn he...
als k mn andere wagen heb laat k m goed nakijken!:D