PDA

View Full Version : gti in t3 bus


retrocaddy
09-03-2007, 10:46
Hallo,

vraag, ik ben in het bezit van een 2.0 16v motor uit een golf 3(150pk),

Nu heb ik wel het een en ander gelezen op internet over het ombouwen van een t3 motor. Maar was benieuwd naar de mening van jullie deskundigen!

Ik vond b.v. een ombouw kit met motorsteunen,oliepomp en carter etc.
is dit iets om wat meer pit te krijgen in mijn bus ?


ik hoor graag jullie mening!!

groet Bram

Gijs
09-03-2007, 10:53
Waarschijnlijk kan Stijn je hier meer over vertellen. Hij had een T3 pick-up (Crewcab) met een 2,0L motor uit een Golf volgens mij :)

/edit;
Geen 2,0 maar toch snel (http://home.planet.nl/~koni1691/88/88.htm) volgens mij ;)

Stijn
09-03-2007, 11:01
Ja dat kan, er zijn al meer topics over geweest.
Met een 1.6D, TD of 1.7D busblok als donor kom je een heel eind: de motorsteunen, versnellingsbak, carterpan, oliepomp en waterslangen/kanalen zijn zonder problemen over te zetten op andere watergekoelde benzineblokken uit de 1.5 tot 2.3 range (ja ook 5 cyls!).
Waar wel je eigen creativiteit voor nodig is is het uitlaatsysteem en de ventuele electronica.

retrocaddy
09-03-2007, 20:15
Hallo,

ik ben nog niet zo'n held op dit forum!
als ik gti en t3 in toets krijg ik 20 pagina's.
maar welke gaan nu echt over een soortgelijke ombouw?

groet Bram

Fahrvergnugen
09-03-2007, 20:27
Hallo,

ik ben nog niet zo'n held op dit forum!
als ik gti en t3 in toets krijg ik 20 pagina's.
maar welke gaan nu echt over een soortgelijke ombouw?

groet Bram


http://volksweb.relitech.com/helmut/index.htm

Gr.
Paul.

retrocaddy
13-03-2007, 18:08
Hallo,

ik ben druk op zoek naar een diesel bus voor onderdelen.
Nu was ik benieuwd naar de mogelijkheden kwa versnellingsbak. Kan ik het beste zoeken naar een bus met een 5 (diesel)bak? of maakt het niet uit en moet ik later een 5 (benzine) bak ombouwen ?(dus extra er bij zoeken)

Wat is eigenlijk het verschil, ik weet dat de ene langere versnellingen heeft dan de andere. Klopt dat ?

groet Bram

retrocaddy
15-03-2007, 13:01
up

Stijn
15-03-2007, 20:35
De dieselbakken zijn vrij kort, maar voor een benzinemotor die best wat toeren wil maken gaat het prima (mijn 16V turbo bus ging van de teller af! - met een diesel 5-bak).
Het voordeel van de dieselbakken (ook 4 bak): past direct aan alle 1.5-2.3 liter benzine (en diesel) motoren.
De verschillende verhoudingen van verschillende busbakken kan ik je helaas niets over vertellen.
Wel dat een 5-bak je minimaal 750 euro gaat kosten (sorry, wilde je niet laten schrikken).

Ruud
15-03-2007, 20:49
en een pasplaat heb ik nog wel liggen, als je die toevallig nodig hebt. :)

retrocaddy
15-03-2007, 22:44
Hallo,

dan kan ik het beste een donor bus met een 5 bak zoeken toch?

retrocaddy
15-03-2007, 22:45
en een pasplaat heb ik nog wel liggen, als je die toevallig nodig hebt. :)


wanneer heb je een pasplaat nodig?

grtz

Lieuwe
16-03-2007, 09:36
Pasplaat voor tussen ABF motor en T3 versnellingsbak denk ik ?

Stijn
16-03-2007, 09:43
Op een ABF motor past een T3 dieselbak.
Ik denk dat Ruud een pasplaat voor 4-in-lijn aan boxer-bak bedoelt.

retrocaddy
17-03-2007, 00:43
Ik weet niet of ik dat moet willen, maar zou ik met zo'n pasplaat ook mijn automaatbak kunnen blijven gebruiken?

grtz Bram

Stijn
17-03-2007, 09:35
Als je huidige blok een boxer is: dan zal dat vast lukken met pasplaat.
Als je huidige blok een diesel is: dan lukt dat zelfs zonder pasplaat.

retrocaddy
19-03-2007, 18:15
Hallo,

het is zo ver!!
ik heb een donor bus gekocht!
Het is een diesel helaas wel met een 4 bak!

volgend weekend ophalen!
Dan kunnen de plannen beginnen!!

:)

the puritan
07-07-2016, 14:15
Ik ga ook een abf in een t3 hangen. Alleen vroeg ik me af wat voor een koppeling erin moet. Of moet je wat samenstellen van diverse modellen? Wie kan mij uit de brand helpen?

jones
07-07-2016, 15:24
Ik heb geen tips voor je koppeling maar vind het wel een interessant project,
misschien een project topic aanmaken? :D

Area51
07-07-2016, 15:26
Ik gebruik (2L 8V Golf3 GTi motor) een 1.9 TDi éénmassa vliegwiel icm 228mm 2L T3 koppelingsset en prise as toplager.
Vliegwielhuis, startmotor, carterpan, oliepomp en motorsteunen; T3 diesel (niet td)

the puritan
07-07-2016, 17:41
Kijk, dat is nog eens handige informatie! Maakt het nog uit van welke tdi je een vliegwiel neemt? Bouwjaar, motorcode? Is het toevallig hetzelfde als een G60 vliegwiel?

Area51
07-07-2016, 22:10
Ik wilde het net zeggen... 1.9 (1Z) tdi of G60 vliegwiel... die zijn hetzelfde.

Hier een T3 doka / GTi ombouwproject; http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=24369

en een ander project; http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=25301

the puritan
10-07-2016, 20:50
En kan ik dan gewoon de complete koppelingset van een CU motor nemen of moet er ook een G60 drukgroep op?

the puritan
13-07-2016, 17:51
En een abf vliegwiel is toch ook voor een 228mm koppeling? Is dit niet hetzelfde vliegwiel als van een G60?