Log in

View Full Version : Hulp Gezocht GTI 16v pl

Howler
09-03-2007, 16:06
Beste Forummers

Sinds kort ben ik eigenaar van een golf gti 16v U9 met PL motor.
Nu is de vraag heb ik een goede aankoop gedaan of niet?
Ik heb nl. problemen met koude start.
Wie heeft af en toe wat tijd over en kan tegen een kleine vergoeding mijn auto eens nalopen? Of misschien weet je iemand?
Ik kom zelf uit Arnhem en wil best een stukje rijden.

Daarnaast wil ik mijn golf weer in originele staat brengen en wil daarom sportstuur, remus middendemper en rvs einddemper vervangen voor origineel. Mocht iemand nog goede onderdelen hebben liggen dan houd ik mij aanbevolen.

Vriendelijke groet,
Howler

Erik
09-03-2007, 17:01
Als startproblemen hebt zou ik eens je stappenmotor schoonmaken met remmenreiniger.
Verder kun je je gasklep eens schoonmaken, dan kom je meestal een heel eind.

Daarnaast kun je je koudestartventiel eens nakijken/schoonmaken. Deze zit op het inlaatspruitstuk. Meestal raken deze verstopt of gaan ze gewoon kapot. Zou hem eerst eens reinigen en kijken wat hij doet.

Goede aankoop kan niemand je hier vertellen zonder gegevens of foto's van de auto. Maar als er netjes mee is gereden is het een fijne motor voor een golf 2.
Altijd goed warm rijden scheelt heel veel.

succes met je auto en laat eens wat foto's zien ;)
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=8486

vwleusden
09-03-2007, 19:28
Dat vantiel van Erik is een goede, ik zou ook denken aan de blauwe temperatuursensor.

Howler
12-03-2007, 14:43
Bedankt jongens!

Ik zal de komende week hier eens naar kijken. Mocht er iemand zijn die met mij de auto verder eens wil nalopen dan hoor ik het graag.

Groet
Howler

MK2_Grado
13-03-2007, 11:36
kijk ook eens naar je start motor

gr