View Full Version : wel of geen lekke koppakking?
Jetta Fireandic
10-03-2007, 15:00
hallo iedereen,
nou zit het zo sinds een week ongeveer, gooit mijn auto z'n koelvloeistof eruit bij het ontluchtingsgat in het vulpotje het niveau komt gewoon heel hoog te staan, als ik de auto stationair laat draaien en wordt ook errug warm.
ook als m'n auto een hele nacht heeft stilgestaan{dus helemaal afgekoeld], dan staat het koelvloeistofniveau te laag, maar als ik dan de dop van it vulpotje losdraai staat daar nog steeds veel druk achter en als dat eruit is komt het niveau ook weer hoger te staan.
nou ben ik bij de garage geweest en die zei direct dat it een lekke koppakking was, nou is mijn vraag zijn er hier meer mensen die denken dat dat het is, of kan het ook wat anders zijn?
groeten Emiel [fire and ice Jetta]
golf mkII 16v
10-03-2007, 16:18
thermostaat die dicht blijft,de dop die kapot is?
Jetta Fireandic
10-03-2007, 16:25
dan zou ik dus eens moeten proberen zonder de thermostaat ertussen, of hij dan wel gewoon het water blijft rondpompen. en over die dop dan bedoel je dus de dop die op het vulpotje zit. nooit geweten dat daar ook iets speciaals ofzo in zat?
paar dingen verteld over de msn sucses
Golf_1_gts
10-03-2007, 17:02
hallo iedereen,
nou zit het zo sinds een week ongeveer, gooit mijn auto z'n koelvloeistof eruit bij het ontluchtingsgat in het vulpotje het niveau komt gewoon heel hoog te staan, als ik de auto stationair laat draaien en wordt ook errug warm.
ook als m'n auto een hele nacht heeft stilgestaan{dus helemaal afgekoeld], dan staat het koelvloeistofniveau te laag, maar als ik dan de dop van it vulpotje losdraai staat daar nog steeds veel druk achter en als dat eruit is komt het niveau ook weer hoger te staan.
nou ben ik bij de garage geweest en die zei direct dat it een lekke koppakking was, nou is mijn vraag zijn er hier meer mensen die denken dat dat het is, of kan het ook wat anders zijn?
groeten Emiel [fire and ice Jetta]
Hier heb ik ook een paar jaar mee rondgereden, alles gecontroleerd destijds....niks te vinden. Kopping was niet stuk..thermostaat was goed...verwarming deed het gewoon.
Jetta Fireandic
10-03-2007, 17:53
ik heb zonnet even de thermostaat eruit gehaald, die doet niks meer, en als hem nu stationair laat draaien loopt it niveau van it water niet meer zo hoog op, dus zal maandag eerst een nieuwe thermostaat halen en deze keer maar eentje bij de VW dealer weg, en niet weer bij Ype Kramer, daar kwam deze dus vandaan.
ik heb zonnet even de thermostaat eruit gehaald, die doet niks meer, en als hem nu stationair laat draaien loopt it niveau van it water niet meer zo hoog op, dus zal maandag eerst een nieuwe thermostaat halen en deze keer maar eentje bij de VW dealer weg, en niet weer bij Ype Kramer, daar kwam deze dus vandaan.
je had dus al een nieuwe geplaatst van ype kramer??
geen garantie meer dan?? :confused:
Jetta Fireandic
10-03-2007, 19:06
je had dus al een nieuwe geplaatst van ype kramer??
geen garantie meer dan?? :confused:
dan zou ik even moeten zoeken naar de bon, maar ja zo duur zijn die thermostaten nou ook weer niet, maar hopen dat it dan straks weer allemaal goed is :D
:thumbup: dat is idd het belangrijkste
Jetta Fireandic
13-03-2007, 17:21
hé,
nou de nieuwe thermostaat zit erin, en nou gaat het weer goed met de koelvloeistof :thumbup: , alleen nou lekt de einddemper ineens weer een beetje :mad:
ik ben nou eigenlijk al zo ver om de Jetta maar te verkopen, ik heb er geen zin meer in maar eens kijken of ik iemand anders nog blij kan maken met deze jetta, de carroserie is nog in errug goede staat, zou mooi zijn om een 16v ofzo in te bouwen.
maar eens kijken.
groeten
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.