PDA

View Full Version : Probleem met automatisch inloggen


koerspiloot
13-03-2007, 15:13
Hey

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met mijn probleemke... Ik heb namelijk wa problemen met het automatisch inloggen op ons forum .

Versie is: phpBB 2.0.22

Als een gebruiker zich geregistreerd heeft, en hij wil zich voor de eerste maal inloggen , moet zoals altijd(bij de eerste aanmelding) de gebruikersnaam + paswoord ingegeven worden. Dan heb je ook het vakje dat je kan aanvinken om 'automatisch in te loggen' ! Daar zit nu net het probleem. Als je je dan voor de eerste keer hebt aangemeld (en het vakje hebt aangevinkt), je sluit daarna je browser af, en opent opnieuw het forum -> dan ben je weer uitgelogd :( Dus moeten gebruikers die iets willen posten (nadat de browser gesloten werd) telkens opnieuw inloggen (wat opzich niet zoveel werk is, maar het begint na een tijdje te vervelen!) waardoor het niet echt een goeie indruk nalaat... :(

Ik heb reeds enkele dagen zitten "Google'n" en vele support-fora doorbladerd, maar de oplossingen die daar opstaan, lijken niet te werken voor ons forum :( Het heeft zowiezo iets te maken met het 'opslaan/verwijderen/beperkte tijdsduur van cookies', maar ik weet echt niet waar ik het moet instellen. Via PhpMyAdmin heb ik al geprobeerd om hier en daar wat waarden te veranderen, maar geen resultaat... Telkens als ik iets veranderd heb, dan zorg ik ervoor dat alle cookies via mijn browser verwijderd worden en alle vensters gesloten zijn... Geen resultaat... Ook heb ik wat geprobeerd om de Security/privacy settings van mijn browser te verlagen, maar ook geen resultaat

Bij de configuratie pagina voor admin's is ook aangevinkt dat gebruikers zich automatisch kunnen inloggen, maar het heeft blijkbaar geen nut


Wie zou er een oplossing hebben voor mij? :redface:

PS: het forum is te vinden op www.retropilots.be (doorklikken naar forum) ...

Marcski
13-03-2007, 15:25
Ik heb je topic ff verplaatst.

Het ligt inderdaad aan de geldigheidsduur(tijf) van je cookies, die moet je instellen bij het control panel van phpBB, meestal in secondes. Ik heb niet zo heel veel ervaring met phpBB, maar je kan daar zelf vast wel een manual van vinden op internet

koerspiloot
13-03-2007, 15:37
Ik heb je topic ff verplaatst.

Het ligt inderdaad aan de geldigheidsduur(tijf) van je cookies, die moet je instellen bij het control panel van phpBB, meestal in secondes. Ik heb niet zo heel veel ervaring met phpBB, maar je kan daar zelf vast wel een manual van vinden op internet

Ze staan op 3600s (standaard zo ingesteld) , maar zelfs na 2min, is de sessie al onderbroken... Precies wordt ie dan verwijderd? :(

Marcski
13-03-2007, 15:54
staat het cookie-domein en pad wel goed?

koerspiloot
13-03-2007, 16:19
staat het cookie-domein en pad wel goed?


zoals voorgeschreven in de 100en helpfiles en forums... :redface: