View Full Version : 1.9TD ABL motor T4
Franklin
14-03-2007, 22:16
hallo,
ik ben op zoek naar een complete 1.9td motor uit een transporter t4.
lieft een complete motor. eventueel met bak
alles aanbieden.
Weet iemand of een aaz motor uit een golf 3 misschien hetzelfde is. heb namelijk nog geen verschil kunnen ontdekken op het kleppendeksel na.
alvast bedankt
MVG franklin
De zuigers zijn verschillend en ook de brandstofpomp is anders.
Je kan beter op zoek gaan naar een AAZ dan naar een diesel uit een transport auto. De motoren die uit transport auto's komen worden meestal direct verkocht en gaan richting polen, vandaar dat je ook zo weinig 2.5 TDI motoren enz aangeboden ziet worden.
Berserker
15-03-2007, 10:40
Ik heb er 1 liggen in de garage, bout van de krukas was overgebroken, dus die moet vervangen worden, kop is dus wel beschadigt (kleppen krom), wij hebben er een seat motor ingelegd..
als je interesse hebt doe maar eens een bod (hoeft niet veel te zijn)...
Franklin
15-03-2007, 12:54
die schade heb ik zelf ook,
ik weet een aaz motor te liggen, past mijn oude versnellingsbak er wel op? en komt de rest wel overeen? zoals motorsteunen, vliegwiel en koppeling en dergelijke?
alvast bedankt
ik weet een aaz motor te liggen, past mijn oude versnellingsbak er wel op? en komt de rest wel overeen? zoals motorsteunen, vliegwiel en koppeling en dergelijke?
alvast bedankt
De gietstukken zijn gelijk, maar de T4 maakt gebruikt van andere steunen.
De kans is er dat je het vliegwiel ook over moet bouwen van je originele motor, maar dat weet ik niet zeker.
Berserker
15-03-2007, 13:38
Sinds we die abl eruit hebben rijdt de bus een stuk fijner, ik weet de motorcode niet van de nieuwe motor, maar ohw wat een genot in vergelijking tot die abl..
Die is echt niet voorruit te branden terwijl hij nu gaat als de brandweer...
Als je de brandstofpomp van een ABL aanpast dan ga je al snel richting de 100pk. Hij is gemakkelijker te tweaken dan een AAZ pomp.
Berserker
15-03-2007, 17:11
alvast bedankt
We hebben dus de aaz erin gelegd, met het abl inlaatspruitstuk en abl turbo..
en de originele abl versnellingsbak gebruikt incl vliegwiel drukgroep en koppeling...
Wat we nog over hebben is de aaz bak en het abl onderblok (moet alleen bout van vervangen worden)
(moet alleen bout van vervangen worden) in de AMT van deze maand stond een artikel over speciaal gereedschap. O.a. een setje om die bout te vervangen, frees, draadtapper alles in een setje! Maargoed voor één keer is ook weer zoiets.
Berserker
15-03-2007, 18:18
in de AMT van deze maand stond een artikel over speciaal gereedschap. O.a. een setje om die bout te vervangen, frees, draadtapper alles in een setje! Maargoed voor één keer is ook weer zoiets.
Ik vind t een fout van vw als dit vaker voorkomt, en zou er eigenlijk toch een soort van vergoeding tegenover moeten staan...
Franklin
15-03-2007, 18:23
dit komt zeker vaker voor, heb al tientallen sloperijen gebeld, en allemaal nadat ik vraag of ze iets hebben liggen, oohhh de bout is zeker afgebroken.
iemand toevallig een vliegwiel en een brandstofpomp liggen van een abl?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.