Lieuwe
16-03-2007, 16:26
Heb even een snel vraagje. Ben er niet helemaal zeker van dus beter even vragen dan :) Ben er al achter gekomen dat je zonder de homokineet in het wiellager te hebben het leven van het wiellager nogal kort maakt als je met de auto gaat rollen :tongue: (wou ze toch al vervangen). Heb nu voor dus in beide fuseelichamen nieuwe wiellagers te zitten, maar wil nog niet de aandrijfassen monteren. Kan natuurlijk ook de homokineet van de aandrijfas afhalen, maar dat is weer zo`n gezeik + dat er speciale 1 malige klemmen om de hoezen zitten.
Heb nu het volgende gedaan. Gewoon 2 vrij dikke bouten moeren en ringen etc gepakt waarmee ik dan het wiellager samen druk. Dat is toch ook wat de homokineet/as doet als je deze vast zet ? Ringen is net groot genoeg en steunt op een aflopend stuk van het wiellager. Is dit wel een goeie oplossing om zo te rollen met de auto of geen goed idee ? (wiel liever niet nog een keer wiellagers á 30€+ halen)
http://members.home.nl/sjoukje.devries/Golf/Eigen%20Golf/Wiellager.jpg
Heb nu het volgende gedaan. Gewoon 2 vrij dikke bouten moeren en ringen etc gepakt waarmee ik dan het wiellager samen druk. Dat is toch ook wat de homokineet/as doet als je deze vast zet ? Ringen is net groot genoeg en steunt op een aflopend stuk van het wiellager. Is dit wel een goeie oplossing om zo te rollen met de auto of geen goed idee ? (wiel liever niet nog een keer wiellagers á 30€+ halen)
http://members.home.nl/sjoukje.devries/Golf/Eigen%20Golf/Wiellager.jpg