PDA

View Full Version : wie kan me helpen?


mkI1976
17-03-2007, 18:20
ik zit met het volgende:
mijn 1600 FP blok(zit in mk I)is pas geleden gereviseerd en er zit een solex 34 pic(t) 5 carburateur op.het loopt niet zoals het moet,moet constant gas geven om de auto aan te houden. ik zelf denk dat het aan de carburateur ligt(retour en aanvoer van benz. heb ik al doorgestopen met compressor wegens eventuele rommel in de slangetjes).
-maar wat is er mogelijk om op dit blok te zetten qua ander spruitstuk en carburateur? ik had al even rond gehoord en dergelijke en nu word er gezegd dat er ook een spruitstuk van een 1600 EZ of RS motor op past(mk II).
ik hoor het wel van jullie!!
m vr gr martijn

Mikkla
19-03-2007, 16:21
Poe hee, moeilijk verhaal..

Edward
20-03-2007, 07:00
Stijn, is dit niet een stationair toerenklep verhaal?

Dennis@polo86c.nl
22-03-2007, 15:15
Je bedoelt de stationair-afslagklep?
Dat is de "sigaar" die in de carburateur geschroefd zit, staat hier geen spanning op tijdens het lopen van de motor, dan loopt de motor niet stationair.

mkI1976
25-03-2007, 14:31
hoop dat et probleem strax is opgelost.
k heb een spruitstuk met een cabbi gevonden uit type II luchtfilter en gaskabel er ook bij.kijken wat die doet.

Stijn
25-03-2007, 18:26
Er past van alles op, maar het klinkt inderdaad alsof je stationair afslagklep gewoon niet werkt. Hier moet constante + op staan met contact ingeschaled, de klep zelf moet z'n asje 'intrekken' bij spanning.

Is trouwens niet echt makkelijk lezen je verhaal,
cabby is in mijn boek een cabriolet
type 1 = een kever
type2 = een bus