View Full Version : Nieuw M.I.V.W Project Golf 2 is af!
hij is af!
http://www.volksforum.com/albums/files/1/7/9/6/golf4.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/7/9/6/golf1.jpg
:cool: :eek:
Dat ziet er niet verkeerd uit.
Bij deze eis ik meer foto`s en van betere kwaliteit :D
volgens mij mis ik nog wat aan de a stijl?
idd, er mist iets op de a-stijl, heeft iemand nog de a-stijlen van de g60?
oja, sorry Lieuwe, ik had alleen mn Nokia N73 bij me, dus de pics zijn ff van mindere kwaliteit.
Maar hoe vinden jullie hem? We zijn er drie maanden mee bezig geweest! Beste klus, wel gezellig!
Maar verder een geweldige auto...zeker met die koplampen enz...top!:D
mischien domme vraag maar wat is er exact veranderd??meende dat er motorisch ook veranderingen zouden plaatsvinden??
retro hans
17-03-2007, 21:48
mischien domme vraag maar wat is er exact veranderd??meende dat er motorisch ook veranderingen zouden plaatsvinden??
misschien kijk ik verkeerd maar volgens mij is de westmoreland grille nieuw.en er is iets anders aan die wielen??toch??
Wielen zijn volgens mij hetzelfde. Ik zie een klapsleutel, climatronic van een GolfIV?, ander dash om de airco te herbergen?
De zekeringkast is nog zichtbaar en de draden.. onder het dashboardkastje, maar dat is een kwestie van afdekken of niet.?
wielen zijn anders volgens mij, grille zijn zelfde.
Interieur hadk nog niet voorheen gezien, dus niets over te zeggen.
Ziet er vetjes uit vanbuiten!
ik heb nog wel a-stylen liggen, maar zijn die van een G60 anders?
PJVL_G60
17-03-2007, 22:57
Hele mooie auto dit !! Vind die a6 wielen er ook super onder staan !
Zal alleen graag wat meer foto's willen zien :cool:
jetta mk1 '82
18-03-2007, 00:53
zeker een nette wagen !!!
maar betere foto's zou wel mooi zijn ;) !
gr. Martijn
ik heb nog wel a-stylen liggen, maar zijn die van een G60 anders?
yup, plakruit
Och jee! Stom van me! Ik moet natuurlijk wel de juiste foto plaatsen..
:tongue:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/7/9/6/golf3.jpg
:woowoo:
en nog een iets duidelijkere pic van de golf.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/7/9/6/08032007239.jpg
Maarreuh, iemand die nog een setje van die G60 a-stijlen heeft liggen? Ik kan ze wel gebruiken...
Ik hoor het graag!
Tiefleger
18-03-2007, 11:09
:eek: + :thumbup: .
René (tiefleger)
Baricade
18-03-2007, 11:11
Zo dan, is een keer wat anders als al die 1.8t's en 6 cylinders. Lekker orgineel! en zeer netjes gedaan!
Maar hoe doe je dat met verzekeren?
jettaracing
18-03-2007, 11:17
Hey Cor ,super combinatie,de auto met die motor!! :eek: wat een Mega vette auto is het nu! Complimenten !
Maar staat ie ook al als 5 cilinder op kenteken ?
Ach ,dat zal ook vast wel goedkomen bij jullie ! :thumbup:
Had eerst zoiets van..ehh is wat is er gebeurd?
Maar een V5, wat super!! Erg mooie golf zowieso.
Wytze, komt allemaal goed jong!
;-)
en nog een iets duidelijkere pic van de golf.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/7/9/6/08032007239.jpg
Loopt dat niet aan joh? :D
Loopt dat niet aan joh? :D
De eerste 2 km wel Lennart, maar dan wordt het vanzelf minder denk ik :) :rock:
Cor, vorig jaar Edition 38 had je het er al over, kan nu alleen maar zeggen :thumbup: ziet er klasse uit en je komt nu ook nog eens fatsoenlijk vooruit :)
wiljanvr6
18-03-2007, 11:51
super joh ,ziet er netjes uit
classic-edition
18-03-2007, 12:00
Ziet er erg netjes uit Cor.
Superrrrrrrr
Erwin G60
18-03-2007, 12:44
Mooie golf en lekker motortje super gedaan :thumbup:
Hey Cor ,super combinatie,de auto met die motor!! :eek: wat een Mega vette auto is het nu! Complimenten !
Maar staat ie ook al als 5 cilinder op kenteken ?
Ach ,dat zal ook vast wel goedkomen bij jullie ! :thumbup:
Mwahhh, details :)
Voertuigsoort Personenauto
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming GOLF CL 51KW U9
Kleur(en) Zwart
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1595 cm3
Vermogen 51 KW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Maar wel erg mooie auto, originele motorkeuze ook.
thanx, keuringsverhaal gaat er wel aankomen ja.
alles op zn tijd he.
GerardMkIIVR6
18-03-2007, 14:02
Ja super mooi gedaan Cor :thumbup: eindelijk een motor erin die bij je auto past.
Berserker
18-03-2007, 14:17
hij is af!
http://www.volksforum.com/albums/files/1/7/9/6/golf4.jpg
:cool: :eek:
Hmm als dat af is, dan hebben jullie wel een laag niveau van afwerking.... :rolleyes:
Kevin20v
18-03-2007, 14:24
Hmm als dat af is, dan hebben jullie wel een laag niveau van afwerking.... :rolleyes:
lol, dat scheidt de jongens van de mannen toch? :D
dat scheidt de jongens van de mannen....
whoehahahhahahahaa!!!!
Racelook
18-03-2007, 18:02
Motor :thumbup:
De voorkant met deze lampen vindt ik minder....
Pedaalemmer
18-03-2007, 18:26
NIce,
maar als de orginele kachel toch vervangen is door een climatronic dan kun je op de oude radio/kachelregalaar plaats een mooi schermpje plaatsen.
Jurgen Santana
18-03-2007, 18:50
Dat is een "inside MIVW joke", als ik drie wielen gemonteerd heb roep ik ook altijd dat het af is. Meestal heb ik de week daarop dan wel een nieuwe remtrommel nodig :redface:
Duidelijk?
Berserker
18-03-2007, 19:00
Dat is een "inside MIVW joke", als ik drie wielen gemonteerd heb roep ik ook altijd dat het af is. Meestal heb ik de week daarop dan wel een nieuwe remtrommel nodig :redface:
Duidelijk?
En die lekke basketbal als pookzak dan?
Johs 3.0 VR6
18-03-2007, 19:06
ziet er veel belovend uit . erg nette golf .
vw dennis
18-03-2007, 19:14
Netjes hoor Cor... Wanneer moet ik je airco vullen? :tongue:
Jurgen Santana
18-03-2007, 19:20
En die lekke basketbal als pookzak dan?
Die pompen we wel op. Voordeel van airride :D :thumbup: :tongue:
Zo dan, is een keer wat anders als al die 1.8t's en 6 cylinders. Lekker orgineel! en zeer netjes gedaan!
Maar hoe doe je dat met verzekeren?
Dat idee hadden wij ook,je moet weer eens gek doen om apart te zijn,voor zover wij weten is er ooit 1 golf 2 V5 gebouwd in duitsland bij vw club munchen.
Een vr6 was te makkelijk,heeft wel iets meer vermogen maar het geluid van een 5 cilinder is zo bruut en de motor is weer wat nieuwer dan de wat oudere vr6 dus technish iets beter .
De motor pakt ook veel sterker op dan de vr6 dus het is geen verkeerde keus geweest.
We wachten nu nog op het amerikaanse onder dashboard en de raam stijlen.
En als klap op de vuurpijl heeft hij nu ook meteen airco en dat is toch wel lekker:)
Heel mooi werk, en een redelijk unieke combi, MKII+V5. Ook eén van de weinigen met een werkende climatronic in een MKII dacht ik zo, of niet? Super auto hoor! :thumbup:
jettaracing
18-03-2007, 21:10
Dat idee hadden wij ook,je moet weer eens gek doen om apart te zijn,voor zover wij weten is er ooit 1 golf 2 V5 gebouwd in duitsland bij vw club munchen.
Een vr6 was te makkelijk,heeft wel iets meer vermogen maar het geluid van een 5 cilinder is zo bruut en de motor is weer wat nieuwer dan de wat oudere vr6 dus technish iets beter .
De motor pakt ook veel sterker op dan de vr6 dus het is geen verkeerde keus geweest.
En als klap op de vuurpijl heeft hij nu ook meteen airco en dat is toch wel lekker:)
Zo'n amerikaans onderdash zeker
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/Afbeelding007_915235.JPG
Schijnt wel zeldzaam te zijn hier in nederland :rolleyes:
Maar inderdaad ,zo'n 5 cilinder loopt wel erg mooi ,we hadden vorige week een bora v5 op het werk ,en dat geluid is inderdaad erg Vet! :thumbup:
Dik gehobbied! Blokje is gaaf, past wel fijn zo te zien... airco bedieningsunit is netjes ingebouwd, lijkt wel zo te horen.
het lijkt een beetje op vwvortex stijl, die combo met pookzak en bekleding...ziet er prachtig uit als je de stijl hebt gevonden en de boel aan kant hebt denk ik
maar vind het stuurtje niet helemaal top erbij passen...
orginele motorkeus inderdaad, en over de wielen hoor je mij ook niet klagen!
maar het geluid van een 5 cilinder is zo bruut
Precies :D
Ziet er goed uit Cor :thumbup:
Edition-Blue
18-03-2007, 22:00
Mooie wagen, ziet er goed uit.
Succes ermee.
ziet er leuk uit,
ook foto's van het dash ?? wat hebben jullie hiervoor gebruikt ?
Mister Cool
18-03-2007, 23:24
Heeeel erg fijn! Vond het zowiezo al een superbak om te zien! Maar deze motor is ook helemaal geweldig :D . Worden er verder nog dingen veranderd aan de binnenkant?
Onderkant van dash hebben we al maar moeten we nog ophalen in het noorden.
Verder is het dashboard origineel gebleven,clima in votex console gebouwd en oude kachel paneel gecleaned en in dash structuur gespoten,golf 4 klokken pasgemaakt voor mk2 dash en alle schakelaars omgestekkert van golf 4 kabelboom naar golf 2 schakelaars,de gehele golf 4 kabelboom zit er in,clima was daardoor ook makkelijk inbouwen.
Heeeel erg fijn! Vond het zowiezo al een superbak om te zien! Maar deze motor is ook helemaal geweldig :D . Worden er verder nog dingen veranderd aan de binnenkant?
Ik denk dat Cor zijn golf 2 spaarpotje voor 2007 aardig op is geraakt na deze verbouwing,De motor was eigenlijk het enige onderdeel aan de auto wat nog niet aangepakt was,remmen zijn ook voorzien van vr6 items dus geen trommels meer ,en alles rubbers in het onderstel zijn vervangen door powerflex items.
Jurgen Santana
18-03-2007, 23:56
Zo'n amerikaans onderdash zeker
Dat is geen amerikaans onderdash maar een onderkant voor een Golf 2 met airco. Een amerikaan zonder airco (zeldzamer dan een europeaan met airco) heeft dat ook niet.
jettaracing
19-03-2007, 00:10
Een golf 2 met airco heeft dit wel ja ,maar dan geen ORGINEEL velours/vilt bekleding erin!
Dit komt uit een originele amerikaase golf met airco namelijk ,ik heb ze al wel gezien zonder de velours/vilt stof
Zelfs het zekeringskast'bakje' heeft deze velours/vilt bekleding! :thumbup:
Maar om even Ontopic te blijven ,hij zal dan wel zo'n onderkant erin krijgen zeker ,i.v.m de ruimte die hij nodig heeft voor de elec. componenten?
Of moet er zo'n dikke knieënbalk in ,die je overigens wel veel in amerikanen ziet ;) ,want die zal wel niet in een ami aircomodel passen denk ik.
Maar in ieder geval word dit wel een mooie auto zo! :hitit:
Poeh lekker hoor met die V5 onder de kap!
breadfan83
19-03-2007, 00:47
Of moet er zo'n dikke knieënbalk in ,die je overigens wel veel in amerikanen ziet ;) ,want die zal wel niet in een ami aircomodel passen denk ik.
De knie-balk vervangt de onderste vakken als ik me niet vergis. Ik heb er hier nog eentje liggen, maar is een tijd geleden dat ik hem bekeken heb.
Ik ben bezig voor die A-stijl kapjes, en als ik dat geweten had van dat bakje voor onder het dash, had ik je wel kunnen helpen. Er ligt er hier nog een met vilt.
De Golf kan nog wat afwerking hebben zoals al werd aangehaald, maar het komt wel in orde. Mooi project en de motor is super! :eek:
Kan trouwens zijn dat ik het gemist heb, maar is het 150 of 170 pk?
Hij is mooi geworden zo! Volgens mij heb ik nog wel een VW-Scene liggen waar een Mk2 V5 in staat...
heel vet een V5 in een golf 2. ben echter wel benieuwd naar de uitslag van de RDW keuring.
karretje
19-03-2007, 17:45
Dit is wel een hele mooie golf 2....aan de buitenkant niet te zien wat er allemaal gaande is met deze auto,dikke motor enz!! :woowoo:
Dat is wel errug gaaf vind ik zelf,en een v5 zekers uniek! :D
binnenkort ff een filmpje met geluid.
want dat geluid is echt...... kwijl...
jettaracing
20-03-2007, 23:04
binnenkort ff een filmpje met geluid.
want dat geluid is echt...... kwijl... :rock: :rock: :rock:
PJVL_G60
21-03-2007, 17:16
Wacht met smart op het filmpje :rock:
vw dennis
08-11-2007, 14:41
http://www.youtube.com/watch?v=k2wTLEwXQPA
Alleen is het wel wat anders, volgens mij is dit zonder uitlaat :D Klinkt in het echt veel mooier.
Volgens mij heeft moet Cor even een nieuwe foto (van de wijzigingen) van ze auto erop zetten ;)
Wat hoor je zo nadraaien in dat filmpje? is dat zo`n propellor in de luchtfilter?
vw dennis
08-11-2007, 14:59
De startmotor die nagiert... ;)
Ik denk dat het de ventilator vinnen waren
volgens mij staat ie nog wel als 4cilinder op kenteken
vw dennis
08-11-2007, 16:07
Klopt, volgens mij is die nog niet naar het RDW geweest
SpiderClass
08-11-2007, 19:52
Echt een vet mooi ding is dat!!
robertjan007
08-11-2007, 19:53
Klopt, volgens mij is die nog niet naar het RDW geweest
kleinigheid hou je!
komt goed mensen, komt goed met die RDW, deze winter gaat ie ervoor.
Wat hoor je zo nadraaien in dat filmpje? is dat zo`n propellor in de luchtfilter?
nope, dat was de compressor voor de airco, zit er namelijk ook op, incl clima.
jettaracing
08-11-2007, 20:44
Kortom ,dit is gewoon een Über dikke golf Cor!
Zeker één van mijn favorieten ! :thumbup:
Leuke foto trouwens in de PVW :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/Cor.JPG
OMG!!!!
hihihihih
...hik..
Vagfest rules
vw dennis
08-11-2007, 22:08
OMG!!!!
hihihihih
...hik..
Vagfest rules
Lol, Heb je trouwens geen foto van je nieuwe rims :rolleyes:
knarfmk1
09-11-2007, 09:41
hahaha goeie morruguh!
jettaracing
09-11-2007, 14:24
Lol, Heb je trouwens geen foto van je nieuwe rims :rolleyes:
Ik wel ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/Afbeelding039_246221.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/cor_522630.JPG
Super die 3 delige Modern Lines! Weer eens wat anders na een overkill aan BBS/MB/Porsche/Audi velgen in de 'scene'........:D
robertjan007
09-11-2007, 16:12
Vond toch de a6 velgen beter staan, is mischien toch een kwestie van smaak... sorry Cor...
@ robert: die a6jes blijven bij mij in de schuur ivm een eventuele comeback.. ;-)
robertjan007
09-11-2007, 22:55
@ robert: die a6jes blijven bij mij in de schuur ivm een eventuele comeback.. ;-)
Goed bezig!!!
Had hem bij ons op de meeting al even bekeken maar het blok ligt er mooi in! Groeten RJ
:cool: :thumbup: hele dikke bak :thumbup: :cool:
mooi werk
Sjeesbeest
30-03-2008, 17:52
Hatsjoe!!!
Ook al zo'n last van de stof?
ps: dikke golf met mooie motor maar die opmerking dat een V5 beter zou zijn dan de techniek van een VR6 .... geloof ik niet
ps: dikke golf met mooie motor maar die opmerking dat een V5 beter zou zijn dan de techniek van een VR6 .... geloof ik niet
Het is wat moderner,dus gaat wat langer mee en het gaat meer richting de 2,8 24v motor qua basis.
heel vet een V5 in een golf 2. ben echter wel benieuwd naar de uitslag van de RDW keuring.
Voertuiggegevens
VOLKSWAGEN GOLF CL
Uitvoering
Kleur(en) ZWART
Motor
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 5
Cilinderinhoud 2324 cm3
Vermogen 110 kW
Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 1.080 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 1.400 kg
Massa rijklaar 1.180 kg
© 2005 - 2008 RDW
Nice...
Op kenteken..
Goed bezig heren..
grtz..Vic
Beetlefreak
30-03-2008, 21:45
Vermogen (brom/snorfiets) 110kW
© 2005 - 2008 RDW :D :D
Super Cor!
Sjeesbeest
31-03-2008, 06:34
alleen niet vergeten om op tijd je hydrolische kettingspanner te vervangen.
En die Audi velgies stonden beter :cool:
is dat een beruchte? Die kettingspanner?
Heb ook al nieuwe audi wieltjes opgehaald...
;-)
ik zat laatst nog te kijken en dacht he nog niet gebeurd :) maar mooi zeg gefeliciteerd dat ie op kenteken staat....
alleen niet vergeten om op tijd je hydrolische kettingspanner te vervangen.
En die Audi velgies stonden beter :cool:
Ketting is inderdaad hetzelfde verhaal als bij de vr6,maar die is nog niet aan de beurt.
Sjeesbeest
31-03-2008, 17:45
offtopic modus: maat van mij heeft zo'n vr5 Passat en we hebben 1800 euro bespaart om het blok er zelf uit te bouwen en de ketting (2 stuks) en nokkenastandwielen (2 stuks) en kettinggeleider en hydrolische kettingspanner zelf te vervangen. Was wel kl@te met zo'n automaatbak eraanvast.
ontopic: Wat voor Audi wielkes? :D
MauSeR35
01-04-2008, 13:55
Denk dat het antwoord vast te zien is op een van de komende meetings :)
Jurgen Santana
01-04-2008, 14:04
Nu nog een APK keuring:P
GerardMkIIVR6
01-04-2008, 14:25
Heeeee Corro gefeli man.
offtopic modus: maat van mij heeft zo'n vr5 Passat en we hebben 1800 euro bespaart om het blok er zelf uit te bouwen en de ketting (2 stuks) en nokkenastandwielen (2 stuks) en kettinggeleider en hydrolische kettingspanner zelf te vervangen. Was wel kl@te met zo'n automaatbak eraanvast.
ontopic: Wat voor Audi wielkes? :D
Ik heb het zelf ook ooit eens gedaan bij mijn vr6,je bent een dagje bezig maar het gaat wel.
De 2e keer zal een stuk makkelijker gaan.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.