View Full Version : Golf 2 en Golf 3 veren gelijk?
maai
de schokdempers van golf 2 en golf 3 zijn uitwisselbaar, dat weet ik.
maar zijn ook alleen de veren ervan uitwisselbaar?
De golf 2 is namelijk afgekeurd omdat de veren los tussen de schotels lagen in opgekrikte toestand..
thnx
Jazeker, de veren van voor 8-1992 zijn zo over te zetten. Vanaf die datum heeft de Mk3 een kleiner oog gekregen bovenaan de veer en dus een ander toplager. Als je veren hebt voor een jonger model zul je dus ook de toplagers moeten plaatsen. Of je zet de hele veerpoten inclusief toplagers eronder. Dan heb je helemaal geen problemen.
hoe zit het dan met een complete set?
ik lees ook vaak dat schroefsetjes gelijk zijn...maar het verschil zit hem dus in het toplager?
kan nu aan een complete set komen, maar dan moet ik dus toplagers van een golf 3 hebben? :confused:
Dat ligt er dus aan, de golf waar het vanaf komt (of eigenlijk op zou moeten) van welk bouwjaar is deze? Als de Mk3 van voor 8-1992 is dan past het met je huidige toplagers. Als het een set is voor een jongere Mk3 moet je even een paar andere toplagers halen voor veren met een klein oog.
Dus vraag de koper maar even wat de diameter van het kleine oog is. Vergelijk dit met je Mk2 veren en je weet genoeg.
Bij schroefsets maakt het toplager niet uit, kijk maar naar het bovenste montage punt en hoe het toplager daarop zit/valt...
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.