View Full Version : Opfrisbeurt motor
Ooi !
Ik ben van plan mijn 1100cc motortje een kleine opfrisbeurt te geven.
Kan iemand mij ff vertellen wat slim is om allemaal te vervangen?
-bougies
-luchtfilter
-olie
Verder?
Ook nog een vraagje, lastig stationair lopen... waar kan dit aan liggen?
Af en toe als ik voor een bocht mn koppeling intrap om terug te schakelen valt hij dood in toeren met als gevolg dat hij afslaat.
Tips/trics?
Mvg, Erik
Sjoes 85
21-03-2007, 18:13
Ooi !
Ik ben van plan mijn 1100cc motortje een kleine opfrisbeurt te geven.
Kan iemand mij ff vertellen wat slim is om allemaal te vervangen?
-bougies
-luchtfilter
-olie
Verder?
Koelvloeistof, bougiekabels, oliefilter, contactpuntjes, condensator
Ook nog een vraagje, lastig stationair lopen... waar kan dit aan liggen?
Af en toe als ik voor een bocht mn koppeling intrap om terug te schakelen valt hij dood in toeren met als gevolg dat hij afslaat.
Tips/trics?
Vacuumslangetjes niet lek? gewoon eens vervangen, de koppelingen worden poreus (rubber) en de plastic van de slangetjes wordt keihard. Verder de choke eens nakijken. Die van mij is kapot en dat merk je als ie koud is. Als ik dan terugschakel van 3 naar 2 valt ie zo snel in toeren terug dat ie soms uitvalt. Geen probleem, gewoon in de versnelling laten doorhobbelen, springt ie vanzelf weer aan:D
Succes!
Dennis
Vergeet ook niet: Oliefilter, Puntjes, Condensator, Brandstoffilter.
Als je nu niet verder komt dan bougies, luchtfilter en olie is er iets goed mis met de staat van onderhoud.. Het is misschien een goede investering eerst eens een goed handboek te kopen over het onderhoud van je auto. Daar staat dan ook gelijk is welke olie je moet hebben :)
---
Nee, even serieus: als je het over een opfrisbeurtje hebt, denk ik niet aan bougies, luchtfilter of olie: dat hoort bij standaard onderhoud. Opfrissen doe je door zaken als bougiekabels, verdelerkap, rotor, condensator, voetpakking-carburateur, aansluitingen vacuumslangen, (lekkende) keerringen etc etc te vervangen: dit soort onderdelen hebben een iets hogere vervangingsinterval.
slechtlopen, of beter: uitvallen bij gaslos heeft meestal met (de afstelling van ) de ontsteking te maken.
Erwin G60
21-03-2007, 18:25
Heb ook probleem gehad met mn 1100cc dat hij afsloeg bij gas loslaten of bij remmen kan ook aan je cabarateur liggen of zoals hierboven al is gezeged slangetje lek. Ik wens je veel succes want de mijne heeft nooit goedgelopen jammer genoeg!
mijn mx 1100 loopt ook niet altijd als een trein hoor heeft ie ook nog nooit gedaan kheb tzelfde als jou. zo nu en dan bij gas los toerental zakt en valt ie uit. ik laat dan ook gewoon de koppeling opkomen en rijd gewoon door. vaak is dit wel als de auto nog maar net aan is. ( en dus nog niet op temperatuur)
vr gr oebele
Soumensch
21-03-2007, 21:46
Ik ben er ook mee bezig.. ik heb al mijn contactpuntjes, verdelerkap en rotor, lucht- en benzinefiltervervangen. Hij loopt al stukken beter en slaat minder snel af. Nu wil ik nog de condensator vervangen en de onsteking beter afstellen en de olie verversen. Dat facuumslangetje daar zal ik ook eens naar kijken ;)
Sjoes 85
21-03-2007, 21:48
Ik ben er ook mee bezig.. ik heb al mijn contactpuntjes, verdelerkap en rotor, lucht- en benzinefiltervervangen. Hij loopt al stukken beter en slaat minder snel af. Nu wil ik nog de condensator vervangen en de onsteking beter afstellen en de olie verversen. Dat facuumslangetje daar zal ik ook eens naar kijken ;)
En de bougiekabels? moeten normaal om de 5 jaar vervangen worden!
Soumensch
21-03-2007, 21:54
En de bougiekabels? moeten normaal om de 5 jaar vervangen worden!
Ja en dan ook maar de bougies.. maarja die zijn volgensmij al eens vervangen bij de vorige eigenaar.. zagen er namelijk nog wel okee uit. Maar als ik hem toch weer goed wil hebben is dat ook wel weer een idee :)
Golf 2 R32
21-03-2007, 22:08
Heb bij mijn golf 1 ook de voetpakking van de carburateur vervangen, daardoor liep die stationair al stukken beter!
Mijn automaat slaat ook vaak af in de bochten en als ie koud is voor de stoplichten slaat ie af! Alleen bij een automaat is het altijd lastig ff "tussen gas" te geven! Voor een stoplicht even snel naar de N en als het rood is snel in de D! Mijne loopt ook helemaal niet netjes! Nog een keer goed af laten stellen en anders ook maar de onderdelen een keer vervangen die sjampoo noemt. Keer goed onderhoud kan nooit kwaad.
Mr.Markos
21-03-2007, 23:00
Dat had ik ook met mijn automaat in de winter, dat hij bijna afsloeg. En dat kan toch behoorlijk lompe situaties opleveren :eek: langzaam rijden, bijna uitvallen gauw in de N en op toeren houden. Maar je wilt ook niet stilstaan (als je naar de N schakelt gaat hij opeens een stuk trager bij langzaam rijden) dus dan ook weer in de D, maar voor je het weet zit je weer bij je voorganger er achterop dus weer in de N en gas erbij, en weer in de D :D
Ofja.. dit is me zo 1 keer voorgekomen, voor de rest had de mijne soms geen zin om stationair te blijven lopen na een paar minuten in de kou gereden te hebben. Ik denk dat dit aan mijn carburateur en afstelling ligt..? Is het erg lastig om een carb van een 1.5 automaat (JB toch?) een opknapbeurtje te geven?
Zijn er bij een automaat sowieso nog andere dingen waar je naar kunt kijken tijdens een opfrisbeurt? (Ik heb vorig jaar nog wel mijn automaatbak olie vervangen met nieuwe ATF siroop ;))
En kan een luchtfiler een zomer en winter stand hebben? Iemand zei dat maar ik heb er nog niet naar gekeken :)
Sjoes 85
22-03-2007, 07:41
Heb bij mijn golf 1 ook de voetpakking van de carburateur vervangen, daardoor liep die stationair al stukken beter!
Is dat die grote ring die er los tussen ligt als je het filterhuis van de carburateur afneemt? of bedoel je de pakking tussen bovenste en onderste deel vd carburateur
Corrado_G60
22-03-2007, 13:57
Voetpakking zit tussen het inlaatspruitstuk en de carburateur.
Sjoes 85
22-03-2007, 15:49
Voetpakking zit tussen het inlaatspruitstuk en de carburateur.
Oke :thumbup:
Meer mensen met hetzelfde probleem dus!
Ik zal dit weekend eens aan de slag gaan. Ik neem aan dat alle benodigde spulletjes bij de automaterialenzaak te koop zijn?
Sjoes 85
22-03-2007, 19:06
Meer mensen met hetzelfde probleem dus!
Ik zal dit weekend eens aan de slag gaan. Ik neem aan dat alle benodigde spulletjes bij de automaterialenzaak te koop zijn?
Ja, maar das dus geen origineel spul he. Heb ik zelf ook iets te veel van onder de motorkop zitten:D
De volgende keer neem ik toch weer alles origineel, kan t nu toch betalen :tongue:
Der Typ Siebzehn
22-03-2007, 19:21
luchtfilter en bougies kan men gerust bij de automaterialenzaak kopen, waarom teveel betalen?
Pakkingen lijkt me ook toch?
Toen ik er laatst was voor ophangrubbers voor mn uitlaat had hij ook gewoon ori VW.
Lijkt me dat pakkingen per motor verschillen, en hij die wel origineel heeft liggen (of kan krijgen).
Sjoes 85
22-03-2007, 19:35
Pakkingen lijkt me ook toch?
Toen ik er laatst was voor ophangrubbers voor mn uitlaat had hij ook gewoon ori VW.
Lijkt me dat pakkingen per motor verschillen, en hij die wel origineel heeft liggen (of kan krijgen).
Ligt er aan welke materialenzaak je bent. Er zijn inderdaad ook wel originele onderdelen, maar dingen zoals filters natuurlijk niet. elektronica weer wel, omdat dat niet automerk-gebonden is (bv Bosch).
Uitlaten krijg je trouwens niet meer origineel. Zijn bij de dealer vervallen en t lijkt me sterk dat ze wel bij de automaterialenzaak origineel hebben.
@Typ17: bougiekabels kostten €82,- per setje voor n Golf 1 :eek:
Lijkt me toch goedkoper bij de dealer...
Hmm, man van de automaterialenzaak wist me te vertellen dat ophangrubbers voor de uitlaat iig niet universeel waren.
Zal er morgen eens langs gaan, het maakt me niet zo heel veel uit of het origineel spul is of niet, als het maar z'n werk goed doet. (In tegenstelling tot plaatwerk e.d. dat heb ik liever wel origineel, maar of een filtertje nou origineel of universeel is..)
Sjoes 85
22-03-2007, 19:55
Hmm, man van de automaterialenzaak wist me te vertellen dat ophangrubbers voor de uitlaat iig niet universeel waren.
Zal er morgen eens langs gaan, het maakt me niet zo heel veel uit of het origineel spul is of niet, als het maar z'n werk goed doet. (In tegenstelling tot plaatwerk e.d. dat heb ik liever wel origineel, maar of een filtertje nou origineel of universeel is..)
UitlaatRUBBERS zei k niet, k zei uitlaat. Dat boeit ook verder niet. Ik heb een nep-uitlaat en die past niet precies. Te ruime passing, dus wat meer kabaal. Heb dat ding er nu een jaar en 3 maanden onder zitten en hoor al op 2 plaatsen wat rammelen. t "merk" is Romax. Rotzooi dus als je t mij vraagt.
Maar idd, die filters boeit niemand iets:)
golf mkII 16v
22-03-2007, 21:10
Ligt er aan welke materialenzaak je bent. Er zijn inderdaad ook wel originele onderdelen, maar dingen zoals filters natuurlijk niet. elektronica weer wel, omdat dat niet automerk-gebonden is (bv Bosch).
Uitlaten krijg je trouwens niet meer origineel. Zijn bij de dealer vervallen en t lijkt me sterk dat ze wel bij de automaterialenzaak origineel hebben.
@Typ17: bougiekabels kostten €82,- per setje voor n Golf 1 :eek:
Lijkt me toch goedkoper bij de dealer...
Waar denk je dat VW of audi of opel of wat voor merk zijn spullen haalt
Enige verschil is dat er een logo van het merk op staat waar je weer voor betaald :D
Golf 2 R32
22-03-2007, 22:20
@ Mr. Markos
Is leuk om op die manier auto te rijden, je moet het als een sport zien! Zo zag ik het wel! Alleen ik heb niet voor niets een automaat gekocht :)
Ik heb idd mijn voetpakking vervangen, dus van het inlaatspruitstuk naar mijn carberateur. G in het voorjaar nog andere dingen vervangen en de auto opnieuw af laten stellen. Loopt nu 1 op 5, verbruikt dus meer dan me Golf 2 :)
Soumensch
23-03-2007, 07:48
Ik haal gewoon alles bij brezan.. en het bevalt me goed. Gisteravond olie en filter vernieuwd. Nu nog de voetpakking van de carburateur.. hadden ze niet bij brezan.. omdat ze dat onderdeelnummer niet konden opzoeken. Weet iemand het nummer van zo'n pakking. Het is voor een 1100cc golf '81.
Oja dat facuumslangetje.. loopt die van de carburateur richting de onsteking :confused: .Ik vond ook nog een heel klein slangetje van de luchtfilter naar de carburateur..die zat ook los.
Der Typ Siebzehn
23-03-2007, 11:51
Waar denk je dat VW of audi of opel of wat voor merk zijn spullen haalt
Enige verschil is dat er een logo van het merk op staat waar je weer voor betaald :D
;) zo is het maar net!
Vacuum slangetje, niet Facuum :)
Ookal is de motor niet helemaal fris meer: iedereen die hierboven aangeeft dat 't 1100 (of 1500 automaatje) motortje niet lekker loopt, heeft een probleem dat opgelost kan worden.
Voetpakkingen hebben ze meestal niet bij de Brezan: Daar moet je toch voor naar de iets andere specialist ( bijvoorbeeldDe Rie in Bennekom (http://www.fbg.nl/13696) ) of Lasaulec (http://www.fbg.nl/42376) )
Bougiekabels: om de 5 jaar is wel erg vaak: Bij de meeste Golfjes 1 liggen de originele er vaak nog op (VW Audi merk: Beru / Bosch).
Bovenstaande problemen (uitvallen bij gaslos) wordt in de 'polo86c' wereld vaak als 'dwarsvoetig' beschreven: remmen, koppelen en gas tegelijk :)
Over/voor onderdelen: Volkswagen maakt(e) echt niet alles zelf: De banden zijn in Nederland toch ook 'gewoon' van Continental? Veel spullen komen gewoon van toeleveranciers (OEM Of - Original Equipment Manufacture -> Vrij nederlands: Originele Echte Maker :) ). Uitlaten, ontsteking, carburateurs; plaatwerk: allemaal van andere leveranciers.
oa:
Bosch: van dynamo tot ontsteking via startmotor tot ventilatoren
Hella: Verlichting: koplampen, binnenverlichting, achterlichten etc etc
Hubert Schlieckmann: Plaatwerk zoals voorspatborden etc.
Valeo (Bosch/SWF): Ruitenwissers incl motortjes)
Banden: In nederland Continental (deal met impoteur PON), in duitsland verschillend
VDO of Motometer: Tellers, klokjes, metertjes
Recaro: Stoelen (ook de standaard stoelen dus)
BBS of Ronal of of of: Velgen (joh)
NGK: bougies (was vroeger Bosch)
Ga zo maar door: het verschil tussen origineel, imitatie en rans-imitatie:
Origineel:
- met vw/audi logo door een OEM gemaakt
Imitatie:
- door OEM gemaakt maar zonder vw/audi logo
Soms is het stempeltje voor het vw logo gewoon niet gebruikt, soms is vw/audi stempeltje achteraf weggehaald
imitatie smaak 2:
- Niet door OEM gemaakt, maar van zelfde kwaliteit
Imitatie smaak 3:
- Niet door OEM gemaakt, pasvorm klote, kwaliteit bagger.
Omdat je zonder ervaring niet weet welke smaak imitatie je koopt, zit je bij de dealer altijd aan het juist adres :)
Sjoes 85
23-03-2007, 13:46
Waar denk je dat VW of audi of opel of wat voor merk zijn spullen haalt
Enige verschil is dat er een logo van het merk op staat waar je weer voor betaald :D
Dat zeg ik toch ook. (Bosch bv.)
Sjoes 85
23-03-2007, 13:48
Vacuum slangetje, niet Facuum :)
Ookal is de motor niet helemaal fris meer: iedereen die hierboven aangeeft dat 't 1100 (of 1500 automaatje) motortje niet lekker loopt, heeft een probleem dat opgelost kan worden.
Voetpakkingen hebben ze meestal niet bij de Brezan: Daar moet je toch voor naar de iets andere specialist ( bijvoorbeeldDe Rie in Bennekom (http://www.fbg.nl/13696) ) of Lasaulec (http://www.fbg.nl/42376) )
Bougiekabels: om de 5 jaar is wel erg vaak: Bij de meeste Golfjes 1 liggen de originele er vaak nog op (VW Audi merk: Beru / Bosch).
Bovenstaande problemen (uitvallen bij gaslos) wordt in de 'polo86c' wereld vaak als 'dwarsvoetig' beschreven: remmen, koppelen en gas tegelijk :)
Over/voor onderdelen: Volkswagen maakt(e) echt niet alles zelf: De banden zijn in Nederland toch ook 'gewoon' van Continental? Veel spullen komen gewoon van toeleveranciers (OEM Of - Original Equipment Manufacture -> Vrij nederlands: Originele Echte Maker :) ). Uitlaten, ontsteking, carburateurs; plaatwerk: allemaal van andere leveranciers.
oa:
Bosch: van dynamo tot ontsteking via startmotor tot ventilatoren
Hella: Verlichting: koplampen, binnenverlichting, achterlichten etc etc
Hubert Schlieckmann: Plaatwerk zoals voorspatborden etc.
Valeo (Bosch/SWF): Ruitenwissers incl motortjes)
Banden: In nederland Continental (deal met impoteur PON), in duitsland verschillend
VDO of Motometer: Tellers, klokjes, metertjes
Recaro: Stoelen (ook de standaard stoelen dus)
BBS of Ronal of of of: Velgen (joh)
NGK: bougies (was vroeger Bosch)
Ga zo maar door: het verschil tussen origineel, imitatie en rans-imitatie:
Origineel:
- met vw/audi logo door een OEM gemaakt
Imitatie:
- door OEM gemaakt maar zonder vw/audi logo
Soms is het stempeltje voor het vw logo gewoon niet gebruikt, soms is vw/audi stempeltje achteraf weggehaald
imitatie smaak 2:
- Niet door OEM gemaakt, maar van zelfde kwaliteit
Imitatie smaak 3:
- Niet door OEM gemaakt, pasvorm klote, kwaliteit bagger.
Omdat je zonder ervaring niet weet welke smaak imitatie je koopt, zit je bij de dealer altijd aan het juist adres :)
Interessant! das n goed en duidelijk verhaal.
Sjoes 85
23-03-2007, 13:52
Oja dat facuumslangetje.. loopt die van de carburateur richting de onsteking :confused: .Ik vond ook nog een heel klein slangetje van de luchtfilter naar de carburateur..die zat ook los.
Ja, onder andere deze slangetjes zijn van het vacuumsysteem. Zou ik vervangen als ik jou was. Die van de ontsteking loopt naar het expansieblikje dat op de ontstekingskap zit gemonteerd (de oranje kap). Hij is aangesloten op de carburateur.
Die andere vacuumslang loopt van de luchtinlaat naar het luchtfilterhuis of de carburateur (weet k even niet uit het hoofd).
Maar er zijn nog meer slangetjes als het goed is: deze bevinden zich tussen de carburateut en het plaatwerk waar het chassisnummer ingeslagen is.
Deze zou ik ook vervangen. slangetjes + koppelingen heeft mij €4,- gekost bij het rubberhuis. Koppelingen heb ik gewoon soort stevige rubber slang voor gebruikt, die ik op maat geknipt heb. Volgens mij was dat ook zo gedaan met de originele, omdat ze allemaal een andere lengte hadden.
Groeten, Dennis
Soumensch
23-03-2007, 14:04
Ja, onder andere deze slangetjes zijn van het vacuumsysteem. Zou ik vervangen als ik jou was. Die van de ontsteking loopt naar het expansieblikje dat op de ontstekingskap zit gemonteerd (de oranje kap). Hij is aangesloten op de carburateur.
Die andere vacuumslang loopt van de luchtinlaat naar het luchtfilterhuis of de carburateur (weet k even niet uit het hoofd).
Maar er zijn nog meer slangetjes als het goed is: deze bevinden zich tussen de carburateut en het plaatwerk waar het chassisnummer ingeslagen is.
Deze zou ik ook vervangen. slangetjes + koppelingen heeft mij €4,- gekost bij het rubberhuis. Koppelingen heb ik gewoon soort stevige rubber slang voor gebruikt, die ik op maat geknipt heb. Volgens mij was dat ook zo gedaan met de originele, omdat ze allemaal een andere lengte hadden.
Groeten, Dennis
Okee..vanmiddag even slangetjes halen :) Je kan ze toch gewoon met een tay-rib vast maken?
tie-wrap
http://en.wikipedia.org/wiki/Cable_tie
Soumensch
23-03-2007, 19:10
Vanmiddag deed ik even de kap los om te kijken naar de vacuumslangetjes.. Lekt er benzine.. een slangetje lek. Ik het slangetje vervangen, druk ik hem op de carburateur.. hoor ik ineens een scheur. Tussen de carburateur en het spruitstuk, de voetpakking denk ik :redface: is gescheurd. Hij lekt er geen benzine. Moet ik hem vervangen of kan ik hem dichtsmeren met vloeibare pakking. Ik vervang hem liever maar tegen mij word verteld dat ik dat beter niet kan doen.. dat je dan alles los moet maken van de carburateur enz. En dat dat ding wat gescheurd is niet te koop is. Wat moet ik doen??
Sjoes 85
23-03-2007, 21:31
Oeps..als dat scheurt dan was het waarschijnlijk al erg slecht, want zoveel kracht heb je vast niet gebruikt om die slangetjes te vervangen...
Als dat ding wat gescheurd is de voetpakking zou zijn, is ie toch wel te koop? dan heeft iemand hier in de treath nog gezegd!
Kun je ermee rijden trouwens? heb je dat al geprobeerd?
groeten
Soumensch
23-03-2007, 22:13
Oeps..als dat scheurt dan was het waarschijnlijk al erg slecht, want zoveel kracht heb je vast niet gebruikt om die slangetjes te vervangen...
Als dat ding wat gescheurd is de voetpakking zou zijn, is ie toch wel te koop? dan heeft iemand hier in de treath nog gezegd!
Kun je ermee rijden trouwens? heb je dat al geprobeerd?
groeten
Ja ik kon er mee terug naar de loods rijden zonder dat het lekte. Maarja welke pakking moet ik dan hebben.. volgens een kennis zijn er op 1100cc blokjes wel 5 verschillende soorten carburateurs. Het ding wat scheurde zat tussen de carb en het spruitstuk.. was een best dik ding. Zat met 2 boutjes vast aan de carb en met 4 boutjes aan het spruitstuk volgens mij. weet iemand precies wat het is en wat het onderdeelnummer kan zijn?
Soumensch
23-03-2007, 22:26
Volgens de lasaulec site is het dit ding.. carburateurflens.Nummer: MC 02365.
Kan dit kloppen bij een 1100 uit 1981?? en is dit deel te vervangen zonder dat ik alle leidingen en dingen moet loshalen van de carburateur?? ik wil hem morgen gaan halen maar ik weet niet of de lasaulec dan los is.. misschien andere adressen voor zo'n ding?
http://i73.photobucket.com/albums/i224/corsaCsport/carbflens.jpg
zoveel slangetjes en kabeltjes zitten er niet aan je carb....
waar vind jij die voetpakking eigenlijk? zit ff te zoeken, maar onder welke groep valt ie?
EDIT: gevonden...staat dus onder brandstofsystemen :redface:
maar je wilt hem morgen halen? ik denk dat ze hem voor je moeten bestellen hoor...aangezien zoiets niet vaak meer in een magazijn ligt...
maar je kunt `t altijd proberen :)
Ik heb wel een uitgebreid handboek voor je te koop 254blz. staat alles in 22.50 Euri is het van jou
Soumensch
25-03-2007, 21:06
Heeft er iemand van het weekend nog wat gedaan aan zijn Golf?? ben wel benieuwd.
DutchRebel
25-03-2007, 21:28
ik heb dit weekend mijn dempertje van de achterklep maar eens vervangen, die viel me iedere keer op de harses haha.
verder eindelijk t sportstuur gemonteerd, en morgen komen de cv en de distributie riem + v riem aan de beurt.
Soumensch
26-03-2007, 14:49
ik heb dit weekend mijn dempertje van de achterklep maar eens vervangen, die viel me iedere keer op de harses haha.
verder eindelijk t sportstuur gemonteerd, en morgen komen de cv en de distributie riem + v riem aan de beurt.
Dat met die lamme achterklep heb ik ook.. zo irritant. Waar heb jij dat dempertje gekocht en voor hoeveel? Ik was naar een bedrijf gegaan daar kosten ze 45 euro :eek: doe ik dus echt niet he.
Ik heb vandaag nog wat slangetjes vervangen onder de motorkap en de carburateur pakking er tussen uit gehaald.. morgen krijg ik de nieuwe.
Dat met die lamme achterklep heb ik ook.. zo irritant. Waar heb jij dat dempertje gekocht en voor hoeveel? Ik was naar een bedrijf gegaan daar kosten ze 45 euro :eek: doe ik dus echt niet he.
Kwestie van wachten op de dag je wenste dat je ze wel had uitgegeven. Die hoeken van de achterklap hakken best diep in je schedel.
DutchRebel
26-03-2007, 16:33
bij de heuts koste die 28 euro. valt toch wel mee..
vind het maar irri als die klep steeds omlaag komt, dus dat moet gewoon gemaakt worden...
ziet ook wel eens mensen met stukken hout bezig enzo.. dat snap ik echt niet.
Heeft er iemand van het weekend nog wat gedaan aan zijn Golf?? ben wel benieuwd.
Nee, het is er dit weekend niet van gekomen.
Deze week wil ik alle spulletjes gaan halen, zodat ik dit weekend aan de slag kan.
Sjoes 85
26-03-2007, 17:05
bij de heuts koste die 28 euro. valt toch wel mee..
vind het maar irri als die klep steeds omlaag komt, dus dat moet gewoon gemaakt worden...
ziet ook wel eens mensen met stukken hout bezig enzo.. dat snap ik echt niet.
Ik heb m voor €21,- gekocht, bij Priem & Rozenberg volgens mij:)
Tommy_cc_
27-03-2007, 13:33
REMVLOEISTOF!
dikke kans dat die de afgelopen 10 jaar nog nooit vervangen is..
Als je wil testen of je voetpakking van de carb lek is dan moet je een beetje remreiniger oid aan de buitenkant erop spuiten bij lopende motor. Als het toerental dan omhoog gaat is de pakking lek. Bij een vriend van me ook gedaan en dat ding vloog in 1 keer de toeren in :D Daar hebben we het gewoon gemaakt dmv soort rubberachtige vloeibare pakking op de pasvlakken te smeren en het is nu perfect (pakking kostte nieuw 80€ oid). We hebben toen gelijk ook alle vacuumslangetjes vervangen (kost een paar euro) en het motortje loopt nu als een zonnetje :)
Als je wil testen of je voetpakking van de carb lek is dan moet je een beetje remreiniger oid aan de buitenkant erop spuiten bij lopende motor. Als het toerental dan omhoog gaat is de pakking lek. Bij een vriend van me ook gedaan en dat ding vloog in 1 keer de toeren in :D Daar hebben we het gewoon gemaakt dmv soort rubberachtige vloeibare pakking op de pasvlakken te smeren en het is nu perfect (pakking kostte nieuw 80€ oid). We hebben toen gelijk ook alle vacuumslangetjes vervangen (kost een paar euro) en het motortje loopt nu als een zonnetje :)
Een andere, veiliger, manier is om tegen de carburateur te duwen: Door de druk tegen de carburateur gaat een scheur net wel of net niet open staan, en daardoor hoor je bij een lekkende pakking het toerental veranderen.
Een andere, veiliger, manier is om tegen de carburateur te duwen: Door de druk tegen de carburateur gaat een scheur net wel of net niet open staan, en daardoor hoor je bij een lekkende pakking het toerental veranderen.
is allebei een normale manier om te controleren.
Met remmenreiniger als het een klein lek is en voor grotere lekken gewoon trekken aan die carb.
Soumensch
27-03-2007, 17:53
Ik heb vandaag de voetpakking(carburateruflens volgen de lasaulec site) vervangen. Zat er onder dat ding nog een pakking.. deze was door de midden gebroken.. ik heb die met vloeibare pakking er weer tussen gedaan. Nu 24u wachten totdat het droog is. Ik heb ook de aansluitingen van de vacuumslangen vervangen. Gelijk even de auto gestart..hij loopt nu al beter :D
Mr.Markos
27-03-2007, 23:10
Als je wil testen of je voetpakking van de carb lek is dan moet je een beetje remreiniger oid aan de buitenkant erop spuiten bij lopende motor. Als het toerental dan omhoog gaat is de pakking lek. Bij een vriend van me ook gedaan en dat ding vloog in 1 keer de toeren in :D Daar hebben we het gewoon gemaakt dmv soort rubberachtige vloeibare pakking op de pasvlakken te smeren en het is nu perfect (pakking kostte nieuw 80€ oid). We hebben toen gelijk ook alle vacuumslangetjes vervangen (kost een paar euro) en het motortje loopt nu als een zonnetje :)
Kost dat 80 euro :eek: voor een pakking?
Soumensch
28-03-2007, 06:33
Kost dat 80 euro :eek: voor een pakking?
Ik heb hem voor 48euro.
Soumensch
28-03-2007, 14:07
Als ik mijn bouten aandraai die aan mijn carburateurpakking zitten gaat de pakking een beetje bol staan. Voor de duidelijkheid heb ik het even snel overdreven getekend. 1 is de carburateurpakking 2 is nog een pakking(zat daar ook toen ik alles los haalde) en 3 is het spruitstuk.
Nummer 1 heeft aan de onderkant een ronde rubberen verdikking. Als je de bouten aandraait gaat het dus zo bol staan. of draai ik hem te ver aan??
http://i73.photobucket.com/albums/i224/corsaCsport/Pakking.jpg
Mr.Markos
28-03-2007, 14:46
Ik heb hem voor 48euro.
ik wist niet dat dat zo prijzig was..
Maar dit kan dus ook makkelijk en goed gedaan worden met vloeibare pakking?
Soumensch
28-03-2007, 19:41
ik wist niet dat dat zo prijzig was..
Maar dit kan dus ook makkelijk en goed gedaan worden met vloeibare pakking?
Ik heb vandaag weer in mijn golf gereden na de werkzaamheden.. SUPER!!!! Slaat niet meer af :D loopt zo mooi stationair.. echt dit waren echt supertips van iedereen die op deze topic reageerden. en wat betreft de kosten van zo'n pakking.. dat is het echt waard vind ik. het rijdt nu stukken relaxter.. niet meer de shoke uit voor een kruispunt of één voet op de rem en gaspedaal.
Nu alleen nog een keer mijn Supersprint einddemper monteren.. even ergens op een brug zien te doen.
Mr.Markos
07-04-2007, 10:49
Ik heb ff alles wat er in dit topic genoemd is onder elkaar gezet. Misschien dat iemand per ding een richtprijs kan geven wat het ongeveer gaat kosten :) dan weet ik (en anderen) van te voren ongeveer aan wat voor prijs we moeten denken. Niet dat we tijdens het shoppen ons doodschrikken ;)
- bougies
- bougiekabels
- contactpuntjes
- condensator
- verdelerkap
- rotor
- luchtfilter
- brandstoffilter
- oliefilter
- olie
- Koelvloeistof
- voetpakking-carburateur
- vacuumslangetjes
- aansluitingen vacuumslangen
- remvloeistof
Sjoes 85
07-04-2007, 17:09
Ik heb ff alles wat er in dit topic genoemd is onder elkaar gezet. Misschien dat iemand per ding een richtprijs kan geven wat het ongeveer gaat kosten :) dan weet ik (en anderen) van te voren ongeveer aan wat voor prijs we moeten denken. Niet dat we tijdens het shoppen ons doodschrikken ;)
- bougies €14,-
- bougiekabels
- contactpuntjes €7,-
- condensator €4,90
- verdelerkap
- rotor
- luchtfilter €13,-
- brandstoffilter €1,50
- oliefilter €5,00,-
- olie €28,- (Valvoline olie, speciaal voor motoren met meer dan 100.000km op de teller)
- Koelvloeistof €26,- (6 liter)
- voetpakking-carburateur
- vacuumslangetjes €2,-
- aansluitingen vacuumslangen €2,-
- remvloeistof €15,-
dit zijn de prijzen die ik bij de plaatselijke automaterialenzaak betaald heb. Alles wat ik wist heb ik ingevuld.
groeten, Dennis
- bougiekabels, ga je voor goed. Koperkern 85,00 ex.btw. Wil je normale, 37,00 ex. btw
- verdelerkap, 8,20 ex.btw
- rotor, 4,10 ex.btw.
- olie , Castrol High Mileage is een goede oliesoort voor auto's met meer dan een ton aan km's :).
- voetpakking-carburateur, mits dit de rubberen flens is. 55,21 ex.btw (1100-1300)
Iemand zei in dit topic dat Brezan niet de voetpakkingen/flensen kan leveren voor VW. Ik kan ze in Assen (Brezan) iig bijna allemaal leveren :). Prijzen liggen tussen de 35,- - 60,- euro
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.