Log in

View Full Version : Beschadigde BBS...

bobby-digital
23-03-2007, 11:14
beste vw homeboys,

ik heb tijdje geleden setje wielen gekocht die wat beschadigd zijn bij de boutgaten. bijgevoegde foto is het ergste geval. er is nog 1 velg die een beetje beschadigd is.

is dit te lassen/repareren?

http://www.volksforum.com/albums/files/8/6/7/P1010051.JPG

Berserker
23-03-2007, 13:24
Als je dat een beetje netjes afvijlt en dan met vloeibaar staal of iets dergelijks afwerk zal t weer als nieuw uitzien...

Het is toch niet echt een erge beschadiging, je bedoelt die 2 stukjes bij t boutgat rechtsonder?

bobby-digital
23-03-2007, 13:43
het valt idd wel mee, zijn idd de beschadigingen bij het boutgaat rechtsonder.

maarre waar kun je mee opvullen dan?

cabrio16v
23-03-2007, 14:13
even opnieuw frezen of boren.. (klein beetje)

typisch gevalletje van verkeerde bouten gebruikt zo tezien .. :wink:

bobby-digital
23-03-2007, 18:03
waar kun je het dan opvullen om het weer beetje netjes te krijgen?

alvast bedankt

RubenD
23-03-2007, 18:17
Ik zou alle gaten iets verzinken met de verzinkboor. Aangezien je kans hebt dat je met monteren en demonteren toch ondanks de voorzichtigheid met je sleutel tegen de wielen aankomen. Iets verzinken lijkt mij dus de beste oplossing.

bobby-digital
23-03-2007, 18:38
zal het eens proberen, moet natuurlijk wel in de gaten houden dat de wielbouten niet te ver naar binnen komen

Berserker
23-03-2007, 19:47
Je hebt van dat vloeibaar staal ofzoiets, zit in 2 kitspuiten en als je spuit komt t samen dat doe je erop en word keihard, hecht op allerlei ondergronden...

Ergens een artikel in een oldtimer blad staan waarin ze dat doen met stoeprand schade bij een porsche c2 velg...

Tommy
23-03-2007, 20:59
kneedbaar heb je ook... 2 componenten, en als je die door elkaar gaat kneden, en dan erin/op smeert(beetje garekauwkomplak-idee...) en dan uit laat harden, kun je het gewoon behandelen als metaal/staal (te krijgen bij een automaterialenzaak oid, betere doehetzelf-zaak ook wel)

Berserker
24-03-2007, 11:18
kneedbaar heb je ook... 2 componenten, en als je die door elkaar gaat kneden, en dan erin/op smeert(beetje garekauwkomplak-idee...) en dan uit laat harden, kun je het gewoon behandelen als metaal/staal (te krijgen bij een automaterialenzaak oid, betere doehetzelf-zaak ook wel)

Ja dat bedoel ik, verwoordde het wat stom :redface: