PDA

View Full Version : compressor


polopower
24-05-2004, 20:56
Waar moet je bij de aanschaf van een compressor op letten en waar moet hij minimaal aan voldoen (inhoud etc, pk's etc) Ik ben wat aan het rondsnuffelen, handig voor luchtgereedschap en spuitwerk aan je auto (daar waar het niet direct in het zicht zit, bodem, koffer, motorruimte)

(btw wat is het verschil in functie/resultaat van een bovenbeker spuitpistool en 1 met onderbeker?)

Heeft iemand ervaring met bovenstaande zaken?

oergolf
01-06-2004, 15:22
Raadpleeg ff de volgende site


http://www.rustbuster.nl/

Misschien word je hier wat wijzer van.

Bussie komt zo
01-06-2004, 15:29
Ik heb net een super silent aangeschaft. ik denk dat je moet kijken naar een opbrengst van minimaal 250 l/m dat is echt het minimum hoor.
beter is 450 liter p/m dan heb je ruim voldoende maar dan zijn ze vaak krachtstroom als dat geen probleem is zou ik marktplaats eens proberen.
bv een 2 cilinder.met een 250 liter ketel.

spuitbekers weet ik niet.

sjampoo
01-06-2004, 16:17
Als ik straks verhuist ben, wil ik ook een eigen compressor..

Kan ik die 'eingraben' in de 'smeerput to be'

Is er een bouwvergunning nodig voor het aanmaken van een keldertje voor smeerput compressor en straalcabine?

Marco
01-06-2004, 20:51
Als je die smeerput gewoon graaft is een bouwvergunning niet nodig ;)

Al vaker zo gedaan, volgens mij moet het officieel wel, maar als de buurt er niet wakker van ligt, lekker graven dat gat :D

polopower
02-06-2004, 10:02
kan aan een 100 liter ketel met 350 ltr per minuut aanzuigvermogen. 2 cylinder. voor een groffe 750 euro waar ik weer 15% af mag trekken. leuke specs? en voldoende om langdurig luchtgereedschap op te laten draaien? wil hem ook voor polijsten gebruiken nl.

Bouwvergunning voor een smeerput? Denk het haast niet, tis binnenpandig dus aantonen is sowieso moeilijk voor de desbetreffende ambtenaren.

Hoe wil je hem waterdicht krijgen ivm grondwater? Goedkope maar lugubere oplossing: Grafkelder. Die zijn kant en klaar en hebben de ideale afmetingen.

vwjb
03-06-2004, 14:55
Als ik straks verhuist ben, wil ik ook een eigen compressor..

Kan ik die 'eingraben' in de 'smeerput to be'

Is er een bouwvergunning nodig voor het aanmaken van een keldertje voor smeerput compressor en straalcabine?


officieel wel, maar als je hem een beetje buiten zicht graaft zal je er niet door in de problemen raken

Das-looker
13-06-2004, 11:29
Kijk even of het een 1 of 2 cilinder compressor is, luchtopbrengst p/m, de groote van de ketel, en ik weet niet of je over 380 volt beschikt, maar dat is wel het beste. Als je wilt gaan spuiten, moet je ook een reduceerventiel hebben die het condenswater en olie afscheid. Wat het spuitpistool betreft, kun je gewoon een bovenbeker nemen, en daar kun je ook als het moet een hele auto mee spuiten. Een onderbeker is meer bedoeld voor grote oppervlakte, maar met een boverbeker kom je ook heel goed mee uit de voeten.

Succes,
Sander.