Dirk
28-03-2007, 22:26
Ik ben even benieuwd of er mensen zijn die eenzelfde ervaring hebben en wat voor actie ze ondernomen hebben.
Hetvolgende:
Mijn vader heeft zijn winterbanden (Vredestein Wintrac 205/55R16 BJ 2004) gekocht en elke winter keurig laten opslaan en vervangen bij Profile Tyrecenter. Nu kwamen ze er bij Profile afgelopen dinsdag bij het omwisselen van winter naar zomerbanden achter dat één van de 4 banden geen Vredestein maar een BF Goodrich band was. Raar..mijn vader heeft gelijk gevraagd waar dit aan kan liggen... natuurlijk niet aan Profile Tyrecenter zelf was het antwoord. Maar geen probleem want de band was van dezelfde kwaliteit en dezelfde slijtage als de andere Vredestein banden.
(Aangezien er een andere auto gaat komen, met andere bandenmaat hebben we de winterbanden alle 4 mee naar huis genomen.)
Ik heb vanavond alle 4 de banden even naast elkaar gehad en zag dat de BF Goodrich meer slijtage had op andere plekken dan de 3 Vredestein banden. En mijns inziens zijn winterbanden met lamellen van betere kwaliteit dan die van BF Goodrich welke deze zeker niet heeft. Het lijken echt zomerbanden als je ze vergelijkt met de Wintrac's van Vredestein.
Ik heb in mijn bezit:
- aankoopnota Profile uit 2004 voor 4 winterbanden Vredestein Wintrac.
- voor het wisselen heb ik nooit een bon gehad. (misschien wel maar dan is ie naar de boekhouder gegaan, moet ik ff navragen)
We hebben nooit een lekke band gehad en hebben zeker zelf niet een winterband om een velg laten leggen.... anders hadden we nooit van die aangeboden service gebruik gemaakt. Logisch! (lekke banden zouden bij de leasemaatschappij bekend zijn, en dat is niet het geval)
Maar toch.... de fout ligt bij ons.. want bij Profile doen ze niets verkeerd.
Ik voel me een beetje belazerd... er is een minder kwaliteit band met meer slijtage en compleet ander design en andere wegligging/gedrag in de sneeuw!
Wat te doen????
Ik ga er nog 1 keer langs en anders gaat er een brief naar het hoofdkantoor van Profile in Veenendaal.
Iemand tips of ervaring hiermee?
Hetvolgende:
Mijn vader heeft zijn winterbanden (Vredestein Wintrac 205/55R16 BJ 2004) gekocht en elke winter keurig laten opslaan en vervangen bij Profile Tyrecenter. Nu kwamen ze er bij Profile afgelopen dinsdag bij het omwisselen van winter naar zomerbanden achter dat één van de 4 banden geen Vredestein maar een BF Goodrich band was. Raar..mijn vader heeft gelijk gevraagd waar dit aan kan liggen... natuurlijk niet aan Profile Tyrecenter zelf was het antwoord. Maar geen probleem want de band was van dezelfde kwaliteit en dezelfde slijtage als de andere Vredestein banden.
(Aangezien er een andere auto gaat komen, met andere bandenmaat hebben we de winterbanden alle 4 mee naar huis genomen.)
Ik heb vanavond alle 4 de banden even naast elkaar gehad en zag dat de BF Goodrich meer slijtage had op andere plekken dan de 3 Vredestein banden. En mijns inziens zijn winterbanden met lamellen van betere kwaliteit dan die van BF Goodrich welke deze zeker niet heeft. Het lijken echt zomerbanden als je ze vergelijkt met de Wintrac's van Vredestein.
Ik heb in mijn bezit:
- aankoopnota Profile uit 2004 voor 4 winterbanden Vredestein Wintrac.
- voor het wisselen heb ik nooit een bon gehad. (misschien wel maar dan is ie naar de boekhouder gegaan, moet ik ff navragen)
We hebben nooit een lekke band gehad en hebben zeker zelf niet een winterband om een velg laten leggen.... anders hadden we nooit van die aangeboden service gebruik gemaakt. Logisch! (lekke banden zouden bij de leasemaatschappij bekend zijn, en dat is niet het geval)
Maar toch.... de fout ligt bij ons.. want bij Profile doen ze niets verkeerd.
Ik voel me een beetje belazerd... er is een minder kwaliteit band met meer slijtage en compleet ander design en andere wegligging/gedrag in de sneeuw!
Wat te doen????
Ik ga er nog 1 keer langs en anders gaat er een brief naar het hoofdkantoor van Profile in Veenendaal.
Iemand tips of ervaring hiermee?