PDA

View Full Version : Vacuum slangen..

DutchRebel
29-03-2007, 15:56
dag mensen.

wie kan me vertellen waar vacuum slangetjes nu eigenlijk voor dienen?

ik hoor wel eens dat dat de oorzaak kan zijn van slecht stationair lopen, dus heb ze vandag eens wat beter bekeken, en de mijne bleeken idd gescheurd te zijn op de punten waar deze op de aansluitingen geschoven worden.
Ik heb de scheurtjes weg geseden en de slangetjes weer terug gemonteerd, maar dat geeft geen verbetering.

en als het blok stationair loopt, en je zou een slangetje lostrekken, wat zou dat moeten gebeuren?
bij mij gebeurt er helemaal niets, de auto blijft gewoon op de zelfde manier lopen..

het gaat trouwens om een DX met K-jet

alvast bedankt..

Ps: heeft iemand een schema van waar de slangetjes aangesloten moeten worden, of weet iemand waar ik diit in De Haynes manual kan terugvinden?
heb het hele boek 3 ker doorgebladert, maar vind er niets van.

golf mkII 16v
29-03-2007, 16:25
Die slangen sturen bepaalde kleppen aan

Sjoes 85
29-03-2007, 17:46
De slangen zorgen voor oa een vervroeging/verlating van het ontstekingstijdstip. Dit is belangrijk bij een koude motor, daar deze anders af kan slaan. Bij een injectiemotor heb je daar ook nog een koudestart regelaar voor, bij een carburateur motor de choke.

Ook werkt je rembekrachtiger op het vacuum van de motor, met behulp van zulke slangetjes. Anders is het remmen een stuk zwaarder.

toen je de slangetjes lostrok, was de motor toen al warm? want dan merk je idd geen verschil meer.

DutchRebel
29-03-2007, 18:31
hij stond een uurtje stil, dus was niet echt koud. zal morgen eens testen als ik hem start. kijken wat er dan gebeurd.

maar hier kan het wegvallen van de toeren dus niet mee te maken hebben als de motor al warm is begrijp ik.

als je een stootje gas geeft, en laat dan in een keer het gas los, vallen de toeren terug naar 200 ofzo, en net op het moment dat de motor af wil slaan komt ie terug, en blijft dan schommelen tussen de 900 en 700 toeren.. is best irritant, omdat dan ook de hele auto begint te trillen.

iemand anders een idee waar het dan wel aan kan liggen?