View Full Version : nationale autokaart
zag dit net op de reclame...
http://www.nationaleautokaart.nl/
klinkt op zich niet slecht, tis dat ik al een goede apk garage heb...
ok het klonk als een goed idee... tot ik hun persfoto's bekeek:
http://www.nationaleautokaart.nl/files/Persinformatie/NAKlanceringRAI4.jpg
zal wel weer teringzooi zijn dus ;)
gratis apk.... kan me niet voorstellen dat het dan objectief gebeurd
betaal liever 40E per keer voor een goede objectieve keuring waarbij ik zelf rustig de gebreken kan aanpakken.
Tering, wat een grote foto...
EN wat een afknapper: ik knap af op tandvleeslachjes
Tering, wat een grote foto...
twas niet voor niets een link ;)
Heeft er al iemand ervaring mee eigenlijk?
Ben benieuwd of ze dan a'la kwikniks ineens vanalles vinden om te vervangen enzo?
gratis apk.... kan me niet voorstellen dat het dan objectief gebeurd
betaal liever 40E per keer voor een goede objectieve keuring waarbij ik zelf rustig de gebreken kan aanpakken.
Inderdaad... dit gebeuren stinkt wel een beetje..
Jurgen Santana
26-06-2007, 22:50
Deze kaarten worden in het leven geroepen omdat de NAW gegevens van auto-eigenaren tegenwoordig niet meer te koop zijn.
Vroeger kon je als autobedrijf bijv. de adressen kopen van bijv. alle VW rijders tussen de 20 en 30 jaar, of alle BMW rijders met een auto jonger dan 4 jaar.
Dit kan nu niet meer en daarom worden dit soort passen in het leven geroepen, om gegevens te verzamelen.
Voor de VW rijders is er ook een speciale VW-pas die via de dealers en internet verspreid word.
Heeft dus niets met de 'kwaliteit' van de keuring te maken.
Om hier ff serieus op in te haken... binnenkort moet ik toch weer een keer voor de APK, zou het dan zin hebben om hier gebruik van te maken?
Dus concreet, WERKT dit? of wordt je keihard genaaid!? Ik heb nml enorme twijfels over deze manier van apk enzo...
Om hier ff serieus op in te haken... binnenkort moet ik toch weer een keer voor de APK, zou het dan zin hebben om hier gebruik van te maken?
Dus concreet, WERKT dit? of wordt je keihard genaaid!? Ik heb nml enorme twijfels over deze manier van apk enzo...
Er zijn maar een bepaald aantal bedrijven die hieraan meewerken. Als ik op mijn eigen postcode zoek vind ik maarliefst één bedrijf wat hieraan meewerkt in mijn eigen stadje. Daar kan ik echter geen APK laten doen, wil ik dat wel dan zal ik al naar Limmen moeten.
Ik ga er vanuit dat de meewerkende bedrijven zeker wel een voordeel halen uit deze methode [geef mij anders 1 goede rede waarom een autobedrijf mee zou werken].
Als ik het zo zie zitten er ook wel wat bovag bedrijven tussen dus je mag er toch zeker vanuitgaan dat alles netjes en goed gebeurd ook als je zo'n kaart heb.
Is kwaliteit gegarandeerd?
Alle NAK Centers zijn lid van de BOVAG of VACO. Daarnaast werkt de Nationale AutoKaart met een onafhankelijke stichting die zal toezien op de kwaliteit van de NAK Centers en het nakomen van de afspraken die aan de kaart gekoppeld zijn.
Ik zou echter voordat je zo'n kaart aanschaft eerst uitzoeken welk bedrijf bij jouw in de buurt meewerkt en vervolgens eerst bij hun langsgaan om te informeren voordat je die kaart aanschaft.
Ik persoonlijk heb een hele goede rede om het niet te doen: ik krijg meer korting zonder die kaart als met en mijn laatste APK-keuring was ook gratis.
Oja, nog een leuk weetje van die website:
Bellen in de auto of op de bromfiets is sinds maart 2002 verboden. Elk jaar worden ongeveer 120.000 bestuurders
op de bon geslingerd. Jaarlijks gebeuren naar schatting zeshonderd ongevallen met letsel, veroorzaakt door
rijdend bellen. Handsfree bellen mag wel, evenals mobiel bellen op de fiets.
Als we uitgaan dat de gemiddelde boete € 110,- is [90 euro voor brommerrijders en 130 euro voor automobilisten] dan kom ik dus op een winst voor de overheid van ruim 13 miljoen. Dat je het even weet.
breadfan83
02-10-2007, 13:14
Het voordeel is heel simpel.
Sinds een tijd kunnen bedrijven niet meer zo aan persoonsgegevens komen. Vroeger kon een bedrijf bijvoorbeeld een lijst aanvragen met alle auto's van 2.5 jaar oud, om zo de eigenaren een brief te sturen voor een aanbod voor APK om zo nieuwe klanten te winnen. Of een lijst met automobilisten die van het ene merk naar het andere zijn overgestapt, om ze zo weer terug te krijgen. Of bepaalde leeftijdsgroepen voor bij de introductie van een bepaald model voor een bepaalde doelgroep.
Nu mag dit dus niet meer, en moeten de bedrijven op een andere manier aan de gegevens komen. Door de mensen zo'n kaart te verkopen koop je dus hun gegevens en mag je er verder mee doen wat je wil (binnen bepaalde grenzen uiteraard).
Verder moet je eens kijken naar de lijst met bedrijven die hier wel aan mee doen, en welke niet mee doen. De bedrijven die niet meedoen voeren 99% van de keren géén reparaties uit en sturen mensen gewoon met een APK afkeur naar huis om zelf de punten te laten maken.
De bedrijven die wèl meedoen voeren zelf de reparaties uit, en laten zich hiervoor natuurlijk goed betalen. De APK is dus gratis, maar vervolgens trekken ze je beurs leeg door je een hele lijst met mankementen op je bord te gooien.
Hoe dan ook, ze worden er gegarandeerd beter van, en de mensen met die kaart verdienen er niet of nauwelijks aan.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.