Log in

View Full Version : duplicatiecode wel of niet verplicht op kentekeplaten

supersprint
01-04-2007, 12:07
Vraagje is de duplicatiecode op de kentekenplaten wel of niet afgeschaft, wie heeft ervaring hiermee????

Franklin
01-04-2007, 12:33
is bij mijn weten niet afgeschaft. als er op je kentekenpapieren een dup code staat, dan dient deze voor de apk ook op de kentekenplaten te staan.
zo is het mij verteld, werk namelijk bij een automaterialenzaak waar ze ook platen verkopen.

einzer
01-04-2007, 12:43
Voor apk is het niet meer van belang, je nummertje 1 of 2 hoeft niet meer op de kentekenplaten te staan. Ga je keuren en heb je een duplicaatcode 01 volgens de rdw registratie, moet er op je kentekenbewijs wel 01 staan en anders afkeur.

Op je kentekenplaat hoeft het dus niet meer voor oom agent echter wel.

bas.
01-04-2007, 13:57
volgens de vriendelijke vrouw van de rdw is het verplicht chter wanneer de duplicode voor 1995 is acgegeven en nu vandaag nog niet op ke plaat staat is het niet nodig..

maar zoals ik de fout gemaakt hebt en hem wel erop heb laten zetten,kan en mag hij er niet meer af

hajee
01-04-2007, 14:03
duplicaatcode op je kentekenbewijs moet kloppen met de gegevens in het raadpleegscherm, dwz dat je wel het juiste kenteken moet overleggen.
maar duplicaatcode op de kentekenplaat wordt niet meer gecontroleerd bij de apk, dit is de verantwoordelijkheid van de eigenaar.
maw. het hoeft niet voor de apk, maar eigenlijk moet het wel.
edit @ einzer: sorry had je antwoord niet gelezen, maar zo is het ja. :)

Mister Cool
01-04-2007, 23:38
Ben er laatst nog voor aangehouden op een lazy sunday afternoon :D . Toen hoorde ik achteraf dat het alleen geldde voor kentekens afgegeven na 2000?? Maar goed, het maakt dus niet veel uit hoor ik wel. Deze agent die mij aanhield maakte er overigens wel veel stampij over!

Ferry24
02-04-2007, 13:35
voor apk niet, voor de wegenverkeerswet wel.