PDA

View Full Version : nieuw hier

obimaster
04-04-2007, 22:47
zoals de tittel al doet vermoeden ben ik nieuw hier. En daarmee zal ik maar meteen starten met me voor te stellen.ik ben obimaster gewoone naam kjell. kweet tis nie van de makelijkste zegt anders maar gewoon obi ofzo.

nu effe waar het over gaat op dit forum vw dus

ik rij met een golf 1.6 cl diesel van 1990. 216000 km's bij aanschaf nu 2000km bij gedaan. mijn auto is volledig stadaart, en ik denk wel dat dat ook zo zal blijven.alhoewel ik een uitgebouwde golf 2 helemaal zie zitten maarja alles kost centjes hé.mss ooit eens.

ik heb nog geen foto's maar van zodra ik er heb post ik ze wel.

ik heb meteen al een eerste vraagje.hoeveel kilometers denken jullie dat ik met mijn golf je zou kunne doen.de vw garagist zei 600000 maar dat vond ik wat overdreven.ik hoop om te beginne dat ik de 300 haal.wat denken jullie of wie heeft ook een 1.6 diesel met een aantal metertjes?

RubenD
04-04-2007, 23:50
Welkom! Obimaster, afgeleid van star-wars....

Die kilometers. Goed al zijn onderhoud geven, olie bijhouden dan moet dat opzich wel lukken! Rustig warm rijden e.d.

Jettameister
05-04-2007, 10:53
Welkom hier!!

Met een "platte" diesel (zonder turbo dus) kan je wel wat kilometertjes bollen hoor!!!!
Ik heb bvb een 1.6 turbodiesel intercooler van '90 en heeft over 2 weken de 350.000km overschreden en geen enkel probleem mee !!! :D :D
Zoals RubenD zei rustig warm rijden en oliepijl af en toe nakijken.
En op tijd en stond een onderhoud geven natuurlijk ;)
Dan heb je er nog jaren plezier aan !!! :thumbup: :thumbup:

FGizmoS
05-04-2007, 22:00
Welkom.

Mijn 1600 tdtje heeft er nu 262000 kms opzitten en draait ook nog steeds zoet met de al dan niet de nodig roet :D
Word steeds om de 5000 kms onderhouden met klein service en om de 15000 nieuwe filters.
Sinds mijn nieuwe klepsteelringen/pakkingen verbruik hij geen druppel olie meer.
Verder nog veel veilige kms toegewenst.