PDA

View Full Version : detector inbouwen in tellerbak


DesertWind
28-05-2004, 11:09
omdat de radardetector illegaal is geworden, wil ik hem inbouwen in m'n tellerbak. nou zijn er in het midden in de tellerbak 6 vrije plekken voor LED's. hierin wil ik de lampjes zetten van: power, citymode, 1,2,3 en 4 van de detectie afstand.
nou heb ik de printfolie van de tellers bekeken en die printsporen zijn nog gewoon vrij. maar bij de stekkeraansluiting hebben ze constant van 2 sporen 1 contact gemaakt. is het mogelijk om de LED's (natuurlijk incl weerstanden) daarover te schakelen zonder dat ik gekke storingen ga krijgen? als dit niet mogelijk is maak ik een losse kabelboom hiervoor, maar dat is alleen als het niet anders kan.
weet iemand hier toevallig meer over?

de power-LED en citymode komen in serie met 465 ohm weerstanden
de anderen (1,2,3 en 4) met 98 ohm, dit voor de felheid zodat ze goed opvallen)

de zwarte "LED's" zijn vrij (de 5 onderste en middenbovenin) :
http://www.vwforum.nl/photopost/data/500/29witte_tellers-med.JPG

Tjaap
28-05-2004, 11:19
ze hebben nu van die aparaten die detectoren kunnen opsporen, schijnt een boete van 240 pleuro op te staan

Cabby 82 TDi
28-05-2004, 11:30
Inderdaad Tjaap.

25/05/2004 TEGELEN - Agenten van het Verkeershandhavingsteam hebben maandag in Roermond, Swalmen en Belfeld vier radardetectoren uit auto’s in beslag genomen en de bezitters daarvan bekeurd met een bon van € 250,00. De politie beschikt sinds kort over een zogenoemde radardetector-detector. Een mobiel apparaat waarmee het mogelijk is de sinds 1 januari van dit jaar illegale radardetectoren waar te nemen. Als het apparaat een signaal geeft dat een passerende auto een radardetector aan boord heeft, wordt de automobilist staande gehouden en de detector in beslag genomen. Daarbij komt een bekeuring van € 250,00. De politie verwacht de komende tijd veel detectoren aan te treffen.

Ken je effe heel je dashboard er uit knallen :(

Pedaalemmer
28-05-2004, 12:05
1 advies...pleur die dingen eruit...want 250 euro is het gewoonweg niet waard...

ik heb in 4 maanden 510 euro aan boetes bijelkaar gereden..en heb het nu echt gehad..ik houd me gewoon aan de snelheid op de snelweg rij ik soms maar 100 a 110...lekker op mijn gemakje...ze stikken er maar in van mij krijgen ze geen poen meer de hufters...eerts moet ik nog ff wat bezwaar schriften insturen.

Cabby 82 TDi
28-05-2004, 12:13
Gewoon geen kentekenplaten meer monteren.

Johan Fire and Ice
28-05-2004, 12:55
aah zal binnenkort wel weer een radardetector-detector-detector op de zwarte markt
komen

DesertWind
28-05-2004, 13:08
Gewoon geen kentekenplaten meer monteren.


:D

Fred
28-05-2004, 13:08
Ik ben benieuwd hoe die detectoren voor radardetectoren (snelheidsmeting)werken, die dingen zijn bij mijn weten passief, dus zenden zelf niks uit...

Ben benieuwd wat die nieuwe apparaatjes dan doen om een radardetector te detecteren .....

Heel eerlijk gezegd denk ik dat het een broodje aap is om mensen bang te maken......maar misschien heb ik het wel mis :o

Pedaalemmer
28-05-2004, 13:09
ik schijt op mensen met een radardetector detector :D

DesertWind
28-05-2004, 13:10
Inderdaad Tjaap.



Ken je effe heel je dashboard er uit knallen :(

detector blijft relatief makkelijk uitneembaar. daarvoor hoeft m'n dash niet uit elkaar.

maar ik hoef geen hele verhalen over de rdd enz, weet ik allemaal al lang...

Pedaalemmer
28-05-2004, 13:11
Ik ben benieuwd hoe die detectoren voor radardetectoren (snelheidsmeting)werken, die dingen zijn bij mijn weten passief, dus zenden zelf niks uit...

Ben benieuwd wat die nieuwe apparaatjes dan doen om een radardetector te detecteren .....

Heel eerlijk gezegd denk ik dat het een broodje aap is om mensen bang te maken......maar misschien heb ik het wel mis :o

de radardetector detectors zullen waarschijnlijk een signaal sturen naar de radardetector en kunnen detecteren of deze hem ontvangt zoiets zal het wel zijn ...

Fred
28-05-2004, 13:13
de radardetector detectors zullen waarschijnlijk een signaal sturen naar de radardetector en kunnen detecteren of deze hem ontvangt zoiets zal het wel zijn ...


Zoiets dacht ik ook al, maar dan gaat dat ding in je eigen auto ook bleren lijkt me....

DesertWind
28-05-2004, 13:17
als je daar meer over wilt weten, moet je op www.flitsservice.nl kijken. zijn veel topics over.

graag ON-TOPIC houden aub! :)

Golfzilla
28-05-2004, 16:37
maar als je de detector netjes IN je dashboard helemaal wegwerkt, en je lampjes op je tellerbak maakt (zoals je wilt).............en ze zouden je aanhouden dan moeten ze toch heeeeeeeeel goed zoeken, en dan vinden ze nog niks, omdat dat ding IN/ACHTER het dashboard zit, in je tellerbak zie je ook geen verschil......dus in mijn ogen kunnen ze dan niks vinden, ook al halen ze je auto ondersteboven, toch???

en als ze het apparaat niet kunnen vinden kunnen ze je toch moeilijk een boette geven lijkt me.

als je dan de detector op het contact aansluit.............dan houden ze je aan, en zet jij je auto dus stil, ze kunnen niks vinden, ze checken het nog een keer met hun ding, (maar je auto staat uit dus hun detector-detector vind niks meer), jammer maar helaas VOOR HUN :D

Cabby 82 TDi
29-05-2004, 06:34
Op het kontakt aansluiten is zowieso verstandig anders staat ie bij de AH voor de deur steeds te piepen tijdens het boodschappen doen.

Allart-Ghetta
30-05-2004, 17:36
1 advies...pleur die dingen eruit...want 250 euro is het gewoonweg niet waard...

ik heb in 4 maanden 510 euro aan boetes bijelkaar gereden..en heb het nu echt gehad..ik houd me gewoon aan de snelheid op de snelweg rij ik soms maar 100 a 110...lekker op mijn gemakje...ze stikken er maar in van mij krijgen ze geen poen meer de hufters...eerts moet ik nog ff wat bezwaar schriften insturen.

Mooie sukkel ben jij. Hang je soms te veel met je harses voor de radio dat je al die flitsers en agenten achter je niet ziet?
Ik ben in 5 jaar 2x geflitst (<15 km te hard) en 2x staande gehouden (rijbewijs niet mee en 7 km te hard). Gewoon opletten dus.

OakgreenVR6
30-05-2004, 17:55
Mooie sukkel ben jij. Hang je soms te veel met je harses voor de radio dat je al die flitsers en agenten achter je niet ziet?
Ik ben in 5 jaar 2x geflitst (<15 km te hard) en 2x staande gehouden (rijbewijs niet mee en 7 km te hard). Gewoon opletten dus.

:D

7 jaar tijd en bijna anderhalve ton verder met mijn Golfje en tot nu toe 1 snelheidsbekeuring (10km te hard) en 3x staande gehouden (verdachte auto zeker? :rolleyes: ) zonder boete. Kwestie van je ogen goed open houden en ook wel weten waar je wel en zeker NIET te hard kunt gaan rijden.

DesertWind
30-05-2004, 20:33
ik had m'n rocco net 5 dagen toen had ik de eerste boete al te pakken. in arnhem domweg een plitspaal over het hoofd gezien, toen ik nog oranje wou halen (oranje was wel gelukt, alleen die snelheid he...) dat was 40 euro.
en hoeveel km heb ik in totaal gereden? paar nulletjes minder dan jij pieter. maar de verklikker heeft me wel al een paar keer leuke boetes bespaard. bijna allemaal 's nachts op voor mij onbekend terrein. weinig mensen op de weg, lekker 140-150 cruissen. PIEP PIEP.... ik afremmen en dan stond er zo'n leuke kast die ik anders te laat zou hebben gezien....
maar weet jij zo hoe dat nou zit met die aansluitingen van de print pieter?want op elke aansluiting zitten 2 sporen van de print...