PDA

View Full Version : Goede / slechte ervaring met 1.8T ?

Dirk
08-04-2007, 09:39
Ik ben rustig op zoek naar een nieuwe auto en zit nu te kijken naar een 1.8T blok in of een Skoda, Volkswagen, Audi of Seat. Nu lees ik dat een erg zwak punt het "plastic" pompwiel is, en dat dit ook bij de fabriek bekend is, maar er geen ander pompwiel beschikbaar is. Hoezo niet leren van je fouten..... ;)

Is het echt zo'n slecht punt?

Verder nog aankooptips of ervaringdeskundige?

Het 1.8T blok is bij veel merken gebruikt is het ook bij iedereen vergelijkbaar of zijn er soms andere (lees goedkopere) onderdelen gebruikt?

En is het net zo makkelijk te tunen?

mkIIvr6
23-04-2007, 11:14
Mijn broertje heeft laatst een a4 1.8 20v turbo gekocht en veel mensen hebben hem gewaarschuwd voor de turbo je moet de auto namelijk een paar minuten laten lopen als je een flink stuk hebt gereden of een keer gas hebt gegeven voordat je hem uit zet, doe je het niet heb je kans om de turbo te vermoorden :D

en tunen?

volgens mij alleen een chip en dan krijgt hij er al 30 of 40 pk bij dacht ik afhankelijk bij welke bedrijf.

mgv Roberto

Dirk
23-04-2007, 14:44
Dank voor de reaktie!

Ik ben ondertussen al voorzien van een Turbo blok alleen dan niet omhuld door een VAG jasje.....maar van een in Born gefabriceerd Zweeds jasje. En deze gaat voorlopig niet getuned worden, ben erg tevreden met het aantal standaard pk's (200) en het koppel (300nm).