Log in

View Full Version : Probleem bij schuifkanteldak installeren

T-bo
11-04-2007, 15:35
Hallo,
we zijn mijn golf onderhanden aan het nemen en hierbij wilde ik het schuifdak vervangen door een schuifkanteldak.
Na enige tijd zoeken heb ik zo een dakje gevonden en nu wilde ik het vandaag plaatsen.

Hierbij stuit ik op het volgende probleem: het kantel-gedeelte van het dak werkt probleemloos maar nu wil het dak niet meer onder men dakplaat schuiven. Ik heb nu dus eigelijk gewoon een kanteldak.
Bij een normaal schuifdak met het dakje wat naar beneden getrokken worden om dan onder de dakplaat te verdwijnen, wel, dit gebeurt dus niet.
Het dakje wordt niet naar benedenen getrokken...

Met dit soort dakjes heb ik geen ervaring en dus vroeg ik me af iemand van jullie hier misschien raad met weet? Of ergens uitleg weet staan op internet ofzo?

Zo staat ie dus:

http://i88.photobucket.com/albums/k167/thibautv/Afbeelding079.jpg
Het dakje komt uit een sirocco en daar hebben we geen boeken van.

Alvast bedankt!

Rallyegolf20vt
11-04-2007, 18:25
Heb je de ovale overbrenging waar je slinger op gemonteerd zit,en met het tandwieltje de kabels aandrijft, wel in de middenstand staan?
Deze kan nl een paar slagen linksom , en een paar slagen rechtsom .
Hier zit nl een vergrendeling in .
Je zult dan het pennetje in moeten drukken wat naast het het dakslingerasje zit om door te draaien om het dakje te laten zakken en in het dak te schuiven .
Deze vergrendeld hem in de middenstand ,tenminste bij die van mij .
Ik heb ook een slinger met een drukknopje die dat pennetje indrukt waardoor je het dak pas door kunt draaien .
Die heeft een gewoon schuifdak niet .

pirelli
13-04-2007, 23:48
ben er zelf zeker twee weken iedere avond aan het kloten geweest met zo,n dak. dus blijven proberen zal ik maar zeggen

heb je echt alles compleet erbij?

succes

T-bo
14-04-2007, 10:02
ben er zelf zeker twee weken iedere avond aan het kloten geweest met zo,n dak. dus blijven proberen zal ik maar zeggen

heb je echt alles compleet erbij?

succes

Voor zover ik weet is alles erbij ja, ik zou niet weten wat er ontbreekt. Het pakketje lijkt me heel compleet. ( Inclusief alle vijzen en rondellen)

Het slingertje met drukknop doet zijn werk uitstekend. Vergrendeld zich als het dakje gesloten is en je moet het indrukken als het dak wil doen kantelen.
Om het open te schuiven moet je dan naar andere kant draaien na het indrukken van de knop, dit wil ie dus niet. Moet je veel te veel kracht op zetten en er komt geen beweging in.
Volgens mij loopt het fout bij de asjes in de geleidingen die ervoor moeten zorgen dat het dakje wat naar onderen wordt getrokken.

Heb hier net iets gevonden (misschien dat jullie er ook iets met zijn):
http://www.btinternet.com/~john.wintle2/article/Sunroof/Sunroof.htm

Zal dat eens doornemen, misschien helpt het me wel.