PDA

View Full Version : Problemen na verlagen schroefset


teknix
29-05-2004, 19:03
Heb gister mijn schroefveren voor ff laten zakken omdat ik nu mijn S4 velgen er onder heb.
Na een paar km gereden te hebben begon ik een soort gebonk te horen net alsof mijn aandrijfassen iets raakten.
Nu vertelde een vriend van me dat dat wel een meervoorkomend probleem was bij een stevige verlaging dat de aandrijfassen dan te kort zijn door de andere stand van de wielen.
Iemand ervaring hiermee?
Aan de wielen kan het niet liggen er zitten nu Dunlop SP9000 in 195-40-16 onder.

Marcski
29-05-2004, 19:12
Te korte aandrijfassen kan niet. Dat je aandrijfassen iets raken bij flinke verlaging is wel mogelijk. Door de snelheid waarmee de aandrijfassen draaien, en het punt waar ze iets zouden raken, is dit waarschijnlijk wel te zien op je aandrijfassen. Daar zou je dan rondom krassen of schurende plekken moeten zien.

Heb je hem erg veel verlaagd dan?

teknix
29-05-2004, 19:27
Valt wel mee,ik denk zo'n 7cm.

Fred
29-05-2004, 19:33
Het lijkt me sterk dat je assen iets raken, zolang je behalve de verlaging niks veranderd blijft de vering binnen de grenzen waarvoor ze normaal gemaakt zijn..

Alleen als je buiten het veergebied komt, bijv een begrenzer die verdwenen is, kan er wat geraakt worden

DE vering is zo gemaakt dat zelfs bij maximale invering alles vrij blijft

Marcski
29-05-2004, 19:35
Hmm, er zit aardig wat speling op je aandrijfassen en homokineten om die 7cm verlaging te compenseren.

Kijk eerst even je aandrijfassen na op beschadigingen, dan zie je vanzelf wat er raakt, of dat het niet iets anders is.

Chrispy
30-05-2004, 03:54
ja aandrijfassen kunnen nooit te kort zijn. die straal kan de as altijd maken.
Wat wel het geval is bij div. modellen, waaronder de vento, is dat de as door een opening in het chassis gaat. Deze driehoekige opening is te klein voor een verlaging van dat formaat. als je dan nog verder inveert komt de as in aanraking met de bovenzijde van de uitsparing. Deze zal je op een nette manier moeten verruimen. Dat gat natuurlijk ten koste van de stevigheid van de constuctie aldaar, omdat je een gedeelte van de felsrand weg moet halen.

Marco
30-05-2004, 16:59
Misschien makkelijk als Teknix even verteld om welke auto het gaat.

Bij een Golf 2 en 3 kun je in elk geval bijna tot op de grond voordat er ook maar iets mis gaat. Kijk maar naar Mark (Antera) en Peter eerst met zn Rials. Hetgene waar mark volgens mij tegenaan loopt zijn zn stuurkogels. Aandrijfassen is geen punt volgens mij.

Wat ik me wel voor zou kunnen stellen is dat je homokineten al erg slecht waren en door die verlaging worden ze nu anders gebruikt, kan best zo zijn dat het nu opspeelt

teknix
31-05-2004, 20:29
Het gaat hier om een 1,6.
Het geluid hoor ik niet wanneer ik optrek en afrem.
Als ik de koppeling indruk hoor je het wel weer.
Denk dat mijn homokineten idd al slecht waren,maar kan het ook de versnellingsbak zijn?

Chrispy
31-05-2004, 21:33
klinkt als een druklager.

Blikopener
31-05-2004, 22:07
Aandrijfassen kunnen wel degelijk aanlopen bij een flinke verlaging, dan vooral met een neg. wielvlucht.
Je zult het aan de buitenkant helaas niet zien....ze lopen op je bakflenzen aan (binnenste homokineet dus).
Probeer eerst eens je fuseekogel zover moelijk naar buiten te zetten! :wink:

Fred
01-06-2004, 11:56
Aandrijfassen kunnen wel degelijk aanlopen bij een flinke verlaging, dan vooral met een neg. wielvlucht.
Je zult het aan de buitenkant helaas niet zien....ze lopen op je bakflenzen aan (binnenste homokineet dus).
Probeer eerst eens je fuseekogel zover moelijk naar buiten te zetten! :wink:


Dat mag je mij eens uitleggen, hoe een as kan aanlopen op de bakflenzen......

Blikopener
01-06-2004, 17:56
JA , denk daar maar eens heeeeeeeeel diep over na :biggrin:

Ik heb denk ik nog wel ergens zo'n flens liggen, is het echt duidelijk op zichtbaar :mad:

Fred
01-06-2004, 20:25
JA , denk daar maar eens heeeeeeeeel diep over na :biggrin:

Ik heb denk ik nog wel ergens zo'n flens liggen, is het echt duidelijk op zichtbaar :mad:


Maak eens een foto van die flens, daar ben ik echt heel nieuwgierig naar...... :rolleyes: