Log in

View Full Version : Uitval functies dashboard

Arne
18-04-2007, 19:55
Ik heb een probleempje met mijn Golf 2 GTi 16V. Een aantal dingen op mijn dashboard werkt opeens niet meer.

Het gaat om de mistlampen, ventilator/kachel, ruitenwisser (voor/achter/sproeiers)

De verlichting van dit alles werkt nog wel. Ook werkt de MFA bediening wel die op de zelfde schakelaar zit als de ruitenwissers, ook alarmlicht werkt nog.

Wat kan dit zijn? Heb alle zekeringen al nagekeken. Kan het ook een relais zijn?

Snap er niks van...

Henk_Pigo
18-04-2007, 20:38
Is het misschien je zekeringkast? Deze hebben de neiging om te gaan oxideren waardoor er slechte contacten ontstaan.

Arne
20-04-2007, 13:04
Zal eens kijken. Geen relais?

Erik
20-04-2007, 13:18
Relais kun je horen als je goed luisterd, en anders nameten.
MAARRRR, ik heb laatst kortsluiting gehad in mijn stuurkolom (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=30426).

Heb op een ander forum gevonden dat dit komt door een nokje in de ruitenwisser hendel. Hierdoor ontstaat kortsluiting waardoor wel eens een aantal functies uit kunnen vallen.
Bij mij werken alle functies nog (door vroegtijdig uitschakelen van stroom), maar het kan best dat de kabeltjes bij jou zijn doorgebrand en dat verschillende functies uitgevallen zijn.

Ik kijk hier waarschijnlijk volgende week een keer naar en dan zal ik resultaten posten in mijn topic

RubenD
20-04-2007, 13:32
Zekeringkast zeg ik, kan haast niet anders. Heb het ook namelijk. Hopelijk na het weekend of volgende week niet meer. Want dit weekend krijg ik eindelijk mijn onderdelen uit Duitsland!

Arne
20-05-2007, 19:26
Ik haal mijn oude topic maar weer even omhoog want het werkt nog steeds niet. Ook mijn dimlichten werken nu niet meer. Mijn stadslichten branden wel als ik dimlichten aanzet.

Ik heb de lampen doorgemeten maar er komt gewoon geen stroom op.

Ik heb ook gemerkt dat als ik de grootlichthendel naar me toe trek dat ALLE functies die nu storing hebben het dan wel doen. Iets in de bedrading van de stuurkolom concludeer ik hier maar uit? Iemand een idee?

Arne
22-05-2007, 10:53
Afspraak gemaakt met Ron21, komt goed dus!

Erik
22-05-2007, 11:06
dan komt het zeker goed :thumbup:

Arne
30-05-2007, 20:35
En ja hoor, gefixt. Contactblokje achter contactslot was contact. Nu even tijdelijk een gebruikte erin, en als Ron alarm, centrale deurvergrendeling en electrische ontgrendeling van de achterklep (komt slotloze sierlijstje op van Dietrich) in gaat bouwen over een paar weekjes komt er meteen een nieuwe in :cool: