Log in

View Full Version : los contact in stekker tellerbak

Kevin20v
20-04-2007, 12:49
Hej guys,

af en toe valt de toerenteller, temperatuur en brandstofmeter uit als gevolg van een los contact in de brede stekker die je op de tellerbak aansluit...

Gelukkig heb ik er nog geen radio ingebouwd dus kan ik met mijn arm precies bij de stekker en kan ik die af en toe onder het rijden aanduwen!
Daarna doet ie het weer 3 minuten totdat ik over een steentje rij en dan valt het hele zooitje weer uit!

wie o wie kan me helpen? is dit een bekend probleem? kan ik nog nieuwe stekkers krijgen? Wie heeft er een pinlayout schema voor me?

alvast bedankt :thumbup:

EDIT: dit is niet voor m'n mk4... :D

jetta mk1 '82
20-04-2007, 13:03
vertel ff wat voor mk1 het is ?
bouwjaar ?
motor ?
denk dat ze je dan makkelijker kunnen helpen !?

gr. Martijn

Kevin20v
20-04-2007, 13:09
ja daar heb je ook weer gelijk in, ff vergeten ;)

mk1 Cabrio, 1983, een EX blokje volgens mij (gewoon een 1.8 carb blokje uit een cab)

http://www.kevin20v.com/ipics-8v/8v-002.jpg
Moet toch zelf maar eens mooie fotootjes gaan maken :D

RubenD
20-04-2007, 13:31
Tellerbak eruit en alles nalopen op de printplaat en kabels nalopen. Anders dashboardkabelboompje ergens kopen en vervangen...

Golf_1_gts
20-04-2007, 13:45
"Klikt" de brede stekker er nog wel in of zijn die klikpinnetjes stuk.

Kevin20v
20-04-2007, 13:57
nee die zit er wel goed in, maar ik moet dan tegen de kabeltjes duwen.

Ik heb het boeltje ook al los gehad maar ik kon er verder niets aan zien

Melvin
20-04-2007, 18:38
ja Kev, ik heb dit probleem in het begin ook gehad, naderhand niet meer eigenlijk... Je kan ff kijken of de stekker nog wel op hun plek zitten in de brede connector en of de pinnetjes nog goed klemmen/goed zijn...

Kevin20v
20-04-2007, 19:41
Ik zal het dashboard binnenkort nog eens loshalen

@Melly: ik moet je binnenkort zowiezo nog ff hebben over die losse draadjes in het dash... moet ff weten waar die van zijn wil graag een radio aansluiten, en waarschijnlijk heb jij er nog wat aan gerommeld mbt alarm en radio :)

Melvin
20-04-2007, 23:13
mm ja, maar ik kan me niet voorstellen dat ik belangrijke 'losse' draden achterlaat... elektronica moet voor mij netjes in orde zijn! Maar we hebben het er wel ff over, maken we in orde!

Anders ff meten he! Of je komt ff langs :)!

Golf_1_gts
20-04-2007, 23:23
Kom je er met een spuitbusje in? Beetje elektrical cleaner op de contacten spuiten wel soms wel eens helpen he.

Misschien een beetje een Kevin20v oplossing:
Maar je zou evt een pneumatische arm kunnen maken wat de stekker weer op zijn plek duwt. En dan iets van een afstandbediening ofzo erbij voor in je broekzak ;)

Kevin20v
21-04-2007, 09:23
mm ja, maar ik kan me niet voorstellen dat ik belangrijke 'losse' draden achterlaat... elektronica moet voor mij netjes in orde zijn! Maar we hebben het er wel ff over, maken we in orde!

Anders ff meten he! Of je komt ff langs :)!

Zo bedoelde ik dat ook niet, maar ik kwam een setje losse draden tegen, en ik wil binnenkort nog ff een radio'tje aansluiten dus tja :D

@ Golf GTS: ja dat lijkt me wel wat, ik hoop wel voor je ma dat zij ook een afstandsbediening bij jou heeft... dat je af en toe pneumatisch uit kan zetten :woowoo: :D

Melvin
21-04-2007, 09:55
oke dan, maar aanbod staat nog als je langs wil komen :) Lijkt me leuk om hem ff terug te zien!