View Full Version : Stuurbekrachtiging op MKII moeilijk te installeren?
Vera-Exel
21-04-2007, 22:20
Ik heb dus een Golf II en die stuurt me een partij zwaar, nou was ik vandaag op een verjaardag en mijn oom is een Golf I aan het "verbouwen". Hij laat daar dus ook stuurbekrachtiging in zetten, dus ik zei zo dat ik dat bij mijn golf ook wel wilde. Waarop hij zei dat dan de hele motor eruit moet. Klopt dat? Hij wist namelijk niet of het bij de II ook zo was, bij zijn I dus wel.
Jurgen Santana
21-04-2007, 22:39
Hoeft niet hoor. Om het stuurhuis te wisselen moet je wel het subframe even laten zakken.
Ik ben er toendertijd van 7:30 tot 14:30 mee bezig geweest.
Stuurhuis vervangen voor een bekrachtigd exemplaar, koppelstang tussen stuurstang en stuurpen ververvangen. Reservoir plaatsen en leidingen leggen. Steunen van de stuurpomp en de pomp zelf monteren. Poelie's en snaren plaatsen en je bent eral.
Tuurlijk nog even uitlijnen als je klaar bent, die tijd heb ik niet meegerekend.
is wel te doen van onder af zo jurgen al zegt
maar waarom stuurd die van jou zwaar goed uit lijnen doet ook wonderen
golf mkII 16v
22-04-2007, 09:56
Als je het doet zet er dan eerst een rivisieset in kost 35euro [keerringen ed.]
Weet je zeker dat het niet lekt,en het er niet meer onderuit hoeft.
Vera-Exel
22-04-2007, 10:52
thnx voor de tips en waarom ie zo zwaar stuurt? Goeie vraag, ik zou het niet weten, maar het is echt keihard werken in die auto :(
ik heb nog een bijna complete stuurbekrachtiggingset liggen...
alles is erbij alleen de stuurstang naar het stuur niet...
voor de rest alles wel slangen pomp riemen stuurhuis ook het subframe waar alles nog opzit...
als je interesse heb pb me maar...
golf mkII 16v
22-04-2007, 11:49
thnx voor de tips en waarom ie zo zwaar stuurt? Goeie vraag, ik zou het niet weten, maar het is echt keihard werken in die auto :(
Mijn vrouw de golf2 [1600] heeft het ook niet en is ind.stevig sturen
Die van mij wel en dat merk je zeker als je overstapt :D
Is zeker een aanrader
Wilde er eerst zelf ook niet aan,maar wil nu niets anders
Het eronder zetten is even werk maar zeker waardt
Stuurbekrachtiging is echt heerlijk op een MK2, maar als je auto nu extreem zwaar stuurt zou ik eerst eens even naar de uitlijning en/of de banden kijken. Daar ligt de oorzaak van je probleem!
1800 16v kr
22-04-2007, 12:28
veel voorkomend probleem is
banden te zacht
banden ver weg gesleten
niet goed uitgelijnd
als je dat allemaal goed hebt
en een niet te klein stuurtje erin hebt gezet dan vind ik het sturen in een onbekrachtigte 2 nog wel mee vallen
heb zelf wel stuurbekrachtiging op mijn kr zat er standaart al op
anders hoefde het van mij niet eens perse
maar is wel super handig met inparkeren en dergelijke
Jurgen Santana
22-04-2007, 14:54
als je dat allemaal goed hebt
en een niet te klein stuurtje erin hebt gezet dan vind ik het sturen in een onbekrachtigte 2 nog wel mee vallen
In mijn vorige Jetta zat een 28cm stuur, voor mijn vriendin werd het file parkeren een beetje zwaar. Dat is de reden geweest om het te monteren. Voor de rest vind ik het een overbodige op een MK2.
ik heb ook nog wel een stuurhuis liggen maar zonder pomp
inc kruis koppeling
en zo jurgen al zegt is eigenlijk over bodig ...laat hem eens uitlijnen en kijk eens naar de banden of die nog wel goed zijn ..scheeld een jas
Vera-Exel
22-04-2007, 16:40
ik wil 'm idd na laten kijken, banden zijn goed, dat was het eerste waar ik naar heb gekeken.
Alleen moet ik eerlijk bekennen dat ik Fybromialgie heb (dat is een soort reuma) en weinig kracht in mijn handen en armen. Nou moet je bij ons achter het huis een aantal keer keren en steken met je auto en dat was met die daihatsu geen probleem, alleen met de golf is het gewoon heel hard werken.
En ja heren, ondanks die fybromialgie duik ik toch regelmatig onder mijn auto, ik weet dat ik dan weer dagen mijn actie moet bekopen met pijn en nog minder kracht, maar ik vind het veel te leuk om aan die auto te knutselen ;)
Johan Fire and Ice
22-04-2007, 21:33
ik wil 'm idd na laten kijken, banden zijn goed, dat was het eerste waar ik naar heb gekeken.
Alleen moet ik eerlijk bekennen dat ik Fybromialgie heb (dat is een soort reuma) en weinig kracht in mijn handen en armen. Nou moet je bij ons achter het huis een aantal keer keren en steken met je auto en dat was met die daihatsu geen probleem, alleen met de golf is het gewoon heel hard werken.
En ja heren, ondanks die fybromialgie duik ik toch regelmatig onder mijn auto, ik weet dat ik dan weer dagen mijn actie moet bekopen met pijn en nog minder kracht, maar ik vind het veel te leuk om aan die auto te knutselen ;)
zou dan idd een keer kijken naar stuurbekrrachting, helemaal vanwege je fybromialgie
tja dan moet er ff bekrachteging op makkelijk zat
Als je het doet zet er dan eerst een rivisieset in kost 35euro [keerringen ed.]
Weet je zeker dat het niet lekt,en het er niet meer onderuit hoeft.
Waar is deze revisieset te krijgen?
golf mkII 16v
22-01-2008, 20:31
Bij de dealer
NR:1H0 498 020 voor een ZF stuurhuis
Ook moet je nog 3X rubberring [nr:1H0 422 999]voor de leidingen hebben
Okee dankje!
Hoe kan ik herkennen of ik ook een ZF stuurhuis heb?
En wat zit er allemaal in zo`n revisiesetje? Weet jij dat zo?
golf mkII 16v
22-01-2008, 21:35
http://www.volksforum.com/albums/files/3/1/1/5/Afbeelding659_518091.jpg
Dit is van een TRW
Staat op het stuurhuis met een label wat het is
TRW is glad en meest voorkomend
ZF is geribbeld
Maar dit zijn pakkingen voor het stuurhuis ofniet? Ik wil eigenlijk heeel graag de keerring hebben die in mijn stuurpomp zit...achter het lager
of zit die er ook in?
Pedaalemmer
22-01-2008, 21:49
Volgens mij is dat onderste een keering
golf mkII 16v
22-01-2008, 21:53
Niet van de pomp
Is niet [zelf] te reviseren [staat in de vraagbaak]
Nieuw halen 860 euro ex :thumbup:
dit moet hem zijn:
http://www.passiongolfgti.com/IMG/jpg/Tech_refection_pompe_26.jpg
860 euro ex...dat gaat me toch ff te ver ;)
Zelf reviseren moet te doen zijn. Het gaat mij puur om het lager en de keerring, voor de rest werkte hij goed. Hij had alleen last van een versleten keerring en axiale speling op het lager.
Op www.passiongolfgti.com staat dit verslag:
http://www.passiongolfgti.com/article.php?id_article=267
Vanmiddag heb ik het voorste gedeelte gedemonteerd en het lager besteld bij SKF. Er moet toch wel een adresje zijn voor die keerringen, aangezien die Fransen ook een nieuwe hebben? (heb inmiddels al mail gestuurd naar ze)
2,5 bar in de voorbanden en hij stuurt als een veertje.
golf mkII 16v
22-01-2008, 22:11
Zelf reviseren moet te doen zijn. Het gaat mij puur om het lager en de keerring, voor de rest werkte hij goed. Hij had alleen last van een versleten keerring en axiale speling op het lager.
Op www.passiongolfgti.com staat dit verslag:
http://www.passiongolfgti.com/article.php?id_article=267
Vanmiddag heb ik het voorste gedeelte gedemonteerd en het lager besteld bij SKF. Er moet toch wel een adresje zijn voor die keerringen, aangezien die Fransen ook een nieuwe hebben? (heb inmiddels al mail gestuurd naar ze)
www.pehavo.nl
Hebben vele soorten en maten
Lagers keerringen
daffie18
22-01-2008, 22:13
Niet van de pomp
Is niet [zelf] te reviseren [staat in de vraagbaak]
Nieuw halen 860 euro ex :thumbup: :screwy:
Bij de onderdelen boer bij ons op het dorp kost een nieuwe pomp maar
155 euro :D
bolgens mij zelfs prijs al incl.
Jup bij ons ook, maar het was 155 ex. Met wat korting krijg ik hem voor 160 euro mee zeiden ze.
Ma goed, als ik nou voor een tientje zo`n keerringetje kan krijgen ben ik ook tevreden natuurlijk....voor de rest was de pomp goed. En zo heb ik er ook meer aardigheid aan.
golf mkII 16v
22-01-2008, 22:20
www.partsbase.nl heb ik gekeken
Kan een type foutje zijn:D
Kom ik op hbase uit als ik het zo doe en ind 155 ex :confused:
naja in ieder geval bedankt voor de info "Golf mkII 16v"
Ik wacht nog wel even het mailtje af van de Fransman en anders moet ik maar een nieuwe halen.
Oja, "FEMME" ook bedankt....
;)
Ik heb zelf ook een Golf MK2 zonder stuurbekrachtinging
hij is nog niet uitgelijnd,dus misschien dat het daarna idd beter gaat(hoop ik)
Gewoon wat lucht in de banden, uit laten lijnen, en niet zeuren. Op een F40 zit ook geen stuurbekrachtiging moet je maar denken :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.