PDA

View Full Version : Wat vraagjes ('59er ragtop)

Edrik
23-04-2007, 19:04
Keverliefhebbers!

Ik overweeg een (ori Nederlandse) '59er ragtop, maar aangezien de standplaats van de kever een dikke 120km enkele reis is wilde ik hier eerst wat vraagjes stellen.

De betreffende kever heeft laswerk aan de linkerdorpel nodig.

http://www.volksforum.com/albums/files/3/1/4/6/Afbeelding007.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/1/4/6/Afbeelding009.jpg

Hoe groot is de kans dat er meer rotzooi onder zit? De dorpel is het enigste puntje voor de APK, maar dat wil niet veel zeggen lijkt me. Ik neem aan dat de gehele dorpel vervangen moet worden, of volstaat een kleine reparatie?

Ook zou er in het linkervoorspatbord een gaatje zitten. Hoe groot is de kans dat er meer rot is aan de kever.

Koper zegt dat de kever verder in goede staat is, maargoed, dat kan iedereen zeggen.

Mensen die hier een mening over hebben?

Mvg, Erik

maartenunplukt
23-04-2007, 19:30
voor die 120 km zou ik gewoon even gaan kijken... Het is denk ik moeilijk te zeggen. Kan verder keurig zijn, kan inderdaad verder goed krokant zijn.

hajee
23-04-2007, 21:28
uurtje heen uurtje terug...
ben wel eens verder gereden..ook dat het niks was..
maar beste is gaan kijken.

VolksKai
24-04-2007, 20:56
Ik ben bij deze auto wezen kijken voordat de huidige eigenaar 'm heeft gekocht, en ik heb 'm laten staan! ;)

Linkerkanaal is van onderen ook helemaal weg, en rechts is ie ook niet fris meer.

Linkerspatbord zit bovenop een aardig gat, daar heeft waarschijnlijk een knipperlicht gezeten denk ik...

Al met al:
Er zal heus wel wat leuks van te maken zijn, maar ik zocht een auto die zonder veel werk een driver is, en ik heb 'm laten staan!

hajee
24-04-2007, 23:25
aha dan heeft deze op marktplaats gestaan, op de foto's kun je dat knipperlicht gat zien inderdaad.

Edrik
25-04-2007, 10:05
Ik ben bij deze auto wezen kijken voordat de huidige eigenaar 'm heeft gekocht, en ik heb 'm laten staan! ;)

Linkerkanaal is van onderen ook helemaal weg, en rechts is ie ook niet fris meer.

Linkerspatbord zit bovenop een aardig gat, daar heeft waarschijnlijk een knipperlicht gezeten denk ik...

Al met al:
Er zal heus wel wat leuks van te maken zijn, maar ik zocht een auto die zonder veel werk een driver is, en ik heb 'm laten staan!

Thanks, dat zegt me genoeg. Uit de foto's die ik per mail heb gekregen (waar het kenteken wél op stond) zie ik dat de huidige eigenaar de auto sinds februari dit jaar heeft. Dit + jouw verhaal is voor mij genoeg om hem te laten staan.

Er mag wel wat werk aanzitten, maar ik zoek er wel eentje waar ik direct mee kan rijden.