View Full Version : Met spoed gezocht, autoambu omg NH
VW_Mannetje
04-05-2007, 08:29
Bij deze dus met spoed gezocht, een autoambulance.
Dus wel eentje waar je zelf in rijd, en niet een aanhanger ofzo.
Het gaat erom, zaterdag 12mei moet ik van Den Helder naar Terneuzen om daar een auto op te halen.
Nu kan ik wel voor weinig een aanhanger lenen, maar heb geen auto om te trekken, dus moet iets vervangends.
Amcar in HHW bel ik morgen op voor een offerte, maar als ik alles goed heb gedaan kom ik op 330euro voor 1dag uit
Het liefst dus in NH een bedrijf wat die wagens verhuurd.
Gelieve een email te sturen op klaas_p@hotmail.com
Dit ivm dat ik het hele weekend weg ben en geen email kan kijken.
Ik kan alleen maandag en dinsdag kijken, want vanaf woensdag ben ik voor m´n werk weg.
hier in den haag zitten een aantal autoverhuurbedrijven waar je voor rond de 100 euro een oprijwagen kan huren..
moet daar toch ook wel kunnen?
je bedoeld een oprijwagen dus.
VW_Mannetje
04-05-2007, 09:13
Ja, een oprijwagen.
Zelf kom ik uit Den Helder en wil de auto zaterdag ophalen.
Het is ongeveer 3 a 3,5 uur rijden naar Zeeland voor mij, maar wil dus om 06:00 weg.
Maar dan kan ik de oprijwagen dus niet halen, dat moet de dag ervoor.
Dus dan moet ik em vrijdag ophalen, terug naar Den Helder, zaterdag de auto halen, terug naar Den Helder, en de oprijwagen weer terug brengen.
Daarom zo dicht bij mij mogelijk als het kan.
Nog een vraag; Ik kan voor weinig een aanhanger huren, die is 400kg, de auto die ik ga ophalen is 1040kg.
Hoeveel kg moet de trekauto dan zijn, misschien kan ik nog een laatste optie daarvoor vinden.
Langedaik
04-05-2007, 09:55
Als je een klein rijbewijs heb:
Je zit dan op 1440 kilo. Je moet dan een auto vinden die minimimaal 1440 kilo weegt en maximaal 2060.
Als je een groot rijbewijs heb:
Als de auto het mag trekken is het goed.
knarfmk1
04-05-2007, 10:06
Als je een klein rijbewijs heb:
Je zit dan op 1440 kilo. Je moet dan een auto vinden die minimimaal 1440 kilo weegt en maximaal 2060.
Als je een groot rijbewijs heb:
Als de auto het mag trekken is het goed.
pak dan alleen geen bestelbus, want dan gaan ze al uit van het max. laadvermogen van de bus.. heb hiervoor zelf eens een boete gehad in duitsland :redface: max laadvermogen van de bus was al 3500kg, dan nog een aanhanger a 400/500kg + auto a 1300kg..
VW_Mannetje
04-05-2007, 10:24
Oke thnx voor de tips.
Waarschijnlijk wordt het toch wel een oprijwagen.
Zelf ben ik nu weg, en probeer dit weekend tussen het evenement door ergens internet te checken naar m´n emailadres.
Misschien dat als jullie een goedkopere oplossing hebben gevonden, het willen doormailen naar mij: klaas_p@hotmail.com
Met goedkopere oplossing bedoel ik dus goedkoper dan Amcar HHW.
Volgens de online offerte ben ik 330euro kwijt....
En ik moet em vrijdagmiddag/avond ophalen en zaterdagmiddag/avond weer terugbrengen.
Dus voor de 12e moet ik er eentje hebben.
Gelieve een email met info te sturen als dat geen probleem is.
Nu moet ik opschieten, want ik moet om 2uur in Oss zijn :D
Alvast bedankt mensen!!!
maniacmark
04-05-2007, 13:05
Voor alle anderen
denk ook ecven goed na of je een B of BE rijbewijs hebt
zonder de E geen zwaardere aanhangers achter de auto
1040 kilo..hmm dat moet een type 3 variant zijn..
maartenunplukt
04-05-2007, 13:56
of een k70 :D
Dennis@polo86c.nl
04-05-2007, 14:15
pak dan alleen geen bestelbus, want dan gaan ze al uit van het max. laadvermogen van de bus.. heb hiervoor zelf eens een boete gehad in duitsland :redface: max laadvermogen van de bus was al 3500kg, dan nog een aanhanger a 400/500kg + auto a 1300kg..
Waarschijnlijk bedoel je dat het maximale totaalgewicht van de bestelbus al meer dan 3500 kg was..
Na enig zoeken van de RDW-site:
Rijbewijs B
Met rijbewijs B is het toegestaan om een caravan of
aanhangwagen te trekken, mits:
. de caravan of aanhangwagen plus zijn laadvermogen niet zwaarder is dan
het ledig gewicht van het trekkend voertuig (ledig gewicht op kentekenbewijs)
én
. de lege caravan of aanhangwagen en de lege auto, plus het laadvermogen
van beide niet meer dan 3500 kg wegen
Rijbewijs BE
Als u een rijbewijs BE heeft, mag uw trekcombinatie
meer dan 3500 kg wegen. Wel moet u rekening houden met het
maximale gewicht dat u met uw type auto mag trekken.
knarfmk1
04-05-2007, 15:09
Waarschijnlijk bedoel je dat het maximale totaalgewicht van de bestelbus al meer dan 3500 kg was..
Na enig zoeken van de RDW-site:
Rijbewijs B
Met rijbewijs B is het toegestaan om een caravan of
aanhangwagen te trekken, mits:
. de caravan of aanhangwagen plus zijn laadvermogen niet zwaarder is dan
het ledig gewicht van het trekkend voertuig (ledig gewicht op kentekenbewijs)
én
. de lege caravan of aanhangwagen en de lege auto, plus het laadvermogen
van beide niet meer dan 3500 kg wegen
Rijbewijs BE
Als u een rijbewijs BE heeft, mag uw trekcombinatie
meer dan 3500 kg wegen. Wel moet u rekening houden met het
maximale gewicht dat u met uw type auto mag trekken.
mja idd, de bus mocht (van de fabriek) met belading max. 3500kg wegen. Deze was echter leeg, en zo zou het leeggewicht van de bus + de ambulance + auto onder de 3500kg blijven.
Maar je moet het laadvermogen van de bus er dus ook bijtellen OOK als de bus leeg is.
(. de lege caravan of aanhangwagen en de lege auto, plus het laadvermogen van beide niet meer dan 3500 kg wegen)
juistem..maximaal totaal gewicht van de aanhangwagen en de trekkende auto!niet de ledige massa..
en wat ook belangrijk is, dat de auto de aanhangwagen mag trekken.
dus max massa geremd mag niet lager zijn dan de max. massa van de aanhangwagen, ook al rijd je met een lege aanhanger.
Erwin G60
04-05-2007, 17:32
juistem..maximaal totaal gewicht van de aanhangwagen en de trekkende auto!niet de ledige massa..
en wat ook belangrijk is, dat de auto de aanhangwagen mag trekken.
dus max massa geremd mag niet lager zijn dan de max. massa van de aanhangwagen, ook al rijd je met een lege aanhanger.
Een werknemer van mn broer heeft ook een bekeuring gehad met een lege aanhanger zonder E-rijbewijs en die boetes liegen er niet om.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.