View Full Version : Golf 2 KR loopt niet meer stationair en piept:S
Heb een raar probleem:
Ik reed net naar kantoor, valt de auto uit voor een stoplicht, en wilde nog amper starten, nu loopt ie niet meer stationair, en valt meteen uit. Ik kan de motor alleen aanhouden door gas te geven.
Hij geeft een plof bij gas los en daarna gas geven. oliedruk knippert als de motor niet uit is en contact aan (weet niet meer of dit altijd was, dacht het niet???)
Ook komt er een vrij raar piepend geluid onder de motorkap vandaan. Wat dat nou is :S Het geluid verdwijnt als de motor in toeren klimt (hoger dan 3000 toeren zeg maar)
Temperatuur en olietemperatuur is wel gewoon ok, olie zag er ook goed uit.
Iemand een idee? Ik durf eigenlijk niet naar huis terug te rijden (23 km)
Alvast bedankt!
Ik heb iets vergelijkends met mijn Jetta uit '91
voor de stoplichten valt ie af en toe uit, en heb ik idd ook dat piepende geluid,
gister was het zelfs zo erg dat het geen piepen meer was maar leek het qua geluid eerder op een op hol geslagen diesel,
ik heb er vandaag naar gekeken en bleek dat de fan van de radiateur lichtes aanloopt,
vervolgens met de dremel er een stukje uit geslepen ( radiateur huis dus NIET de fan) dan kan weer een enorme onbelans bezorgen dus wat je ook doet slijp niks van je fan af..
dat was bij mij de oplossing en de oorzaak misschien handig om daar eens naar te kijken het niet stationair lopen zou ik je zo geen antwoord op durfen te geven
maar misschien gaat die van mij dat ook nog doen want hij loopt nu behoorlijk hard stationair ( alsof de automatische choke blijft hangen )
Ben rijdend naar huis gekomen, hij verbruikt ontzettend veel benzine in de stad, op de snelweg gewoon normaal. Belast valt ie niet uit, motor klinkt niet raar of zo, zodra ik de koppeling intrap schiet ie omlaag in toeren en valt ie uit...
Ben rijdend naar huis gekomen, hij verbruikt ontzettend veel benzine in de stad, op de snelweg gewoon normaal. Belast valt ie niet uit, motor klinkt niet raar of zo, zodra ik de koppeling intrap schiet ie omlaag in toeren en valt ie uit...
die van mij verbuikt juist weer heel veel als ik stil sta voor de stoplichten ( nee hij staat dan niet op een helling maar gewoon recht ;) )
tevens heb ik dan een benzine geur in de auto waar menig junk knetter stoned van zou worden en als ik de koppeling intrap dan loopt de motor juist weer lichter
dus opzich aardig vergelijkend maar ik zou zo ook niet weten waar het aan kan liggen :mad:
probleem opgelost; stationairschroef eruit getrild
kon zelf niks checken aangezien ik niet bij de motor kon draaiend dan viel ie al uit. Nu ff met een maat gekeken en het was meteen duidelijk, dik valse lucht aanzuigen..
probleem opgelost; stationairschroef eruit getrild
kon zelf niks checken aangezien ik niet bij de motor kon draaiend dan viel ie al uit. Nu ff met een maat gekeken en het was meteen duidelijk, dik valse lucht aanzuigen..
ahhh okee :)
en waar zit die precies? ik heb een 1600 electrische carbarateurs uit 1991
ik weet niet of dat overeenkomt met die van jou...
die zit op het gasklep, dat piepen was dus het fluiten van valse lucht aanzuigen :D
Weet iemand toevallig het bestelnummer van die stationair schroef? Ik wil hem bestellen bij de dealer, of iemand moet hem hebben liggen en wil hem voor een klein prijsje opsturen? :)
En ook zoek ik iemand uit de buurt van Rotterdam die mijn auto voor ik ermee op vakantie ga een grote beurt inc. distributie wil geven en de auto wil afstellen. Mag best wat kosten, als het maar goed gebeurt ;)
Ik heb deze tekening even bestudeerd:
http://www.vagcat.com/p/B064/053500.png
En volgens mij is het bestelnummer:
adjusting screw / KR : (2) 027133061A
Nummer 2 op de tekening dus. Kan iemand dit bevestigen?
VW dealer gebeld, heb het de beste man uitgelegd, maar met het opgegeven nummer kwam hij op een connector blokje met kabels, raar. Iemand een idee hoe dat kan?
sorry vergist, je moet 027 133 432 hebben, dit is de afzonderlijke stelschroef voor een KR.
snap alleen niet dat die gast van de dealer je dat niet even kon vertellen hij staat net 2 plaatsen onder die connector :rolleyes:
Oudere man, computers, je kent het wel :o
1800 16v kr
07-05-2007, 18:41
nee das de lui heid bij de vw dealer
ze doen echt niet een beetje meer moeite hoor voor een oudere auto
is dat nou overal dan bij elke vw dealer lijkt er wel op hoor het verhaal erg vaak
maar als je geluk hebt zijn ze direct op voorraad
heb er afgelopen zomer ook 1 besteld was niet op voorraad moest uit duitsland komen
heb 5 weken moeten wachten
waarschijnlijk hebben ze er toen meerdere besteld
hoop ik tenminste voor je
Allemachtig als dat zo is, 5 weken :eek:
Ik heb het ook al op onderdelenzoeker gezet, paar reacties gehad, bestel ik m wel en bij de dealer en ik ga ff bij een van die sloperijen kijken, de hoofdprijs zal het niet kosten en dan heb ik er een op reserve :D
Gelukt, er is er nog 1tje op voorraad, vanmiddag komt ie eraan, 4,33 ex BTW :D
heb je geluk gehad maat :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.