View Full Version : ontluchtings nippel afgebroken !
Dacht even mijn rem systeem te ontluchten/verversen.
Na heel veel belletjes, viese vloestof en nog meer belletjes brak de nippel af . . . einde oefening.
Nog gebrobeert met een tegendraadse tap het restand er uit te draaien, mocht niet baten. Denk dat er een nieuwe rem cilinder rechts achter in moet komen . . . bummer :(
Nartuurlijk half 6 alles dicht, maandag weer een nieuwe kans. Nieuwe cilinder, nieuwe nippels :thumbup:
vw dennis
05-05-2007, 16:55
Of laten reviseren... Dit soort dingen gebeuren altijd wanneer het je niet uitkomt...
We hebben nog een heele dag om er over na te denken. Licht een beetje aan de prijs / tijd verhouding. denk toch dat er een andere in moet, nieuw of gereficeerd.
De vraag is dan wel, moet ik de andere kant dan ook niet vervangen??
vw dennis
05-05-2007, 17:44
Je hoeft niet de andere kant ook te vervangen, dit is meestal alleen bij slijtage delen, zoals remblokken, schijven en banden.
Eem losse onluchtings nippel kost 15 euro :eek:
Een nieuwe rem cilinder (inc. Nippel) kost 16 euro :D
Ze waren in een goede bui bij de automatrialen zaak, dus voor 15 euro kreeg ik een remcilinder (achter) en ontluchtings nipel extra voor voor en achter. :thumbup:
Nu kijken of we alles gemonteerd en ontlucht krijgen. Het is nartuurlijk weer het perfekte weer hiervoor :(
:rolleyes: we gaan gewoon door
15E?
kosten bij de automaterialen handel hier 40 cent ofzo....
maar de resten krijg je er meestal toch niet uit dus een nieuwe is altijd beter en voor dat geld....
Had nog wel 1 voor je gehad, maar voor die 15 euro voor een complete is het ook weer opgelost ;)
LOL 15E voor een ontluchtingstepel :eek:.
goed verkooppraatje hebben die dan gedaan, zijn ze tenminste van die remcilinder af die in het magazijn lag :D
Jetta MaNiA
08-05-2007, 16:05
Had er laatst 4 voor 12 euro, orseneel VW bij dealer
Alles zit er weer op. En het heele zaakje ontlucht. Denk toch dat de hoofdremcilinder aan het gaan is. De remmen pakken redelijk aan het einde van de slag. :(
Dit probleem stak de kop op na het vernieuwen van de schokbrekers en de veerschalen. Die laatste prikte je met je vinger gewoon doorheen. :eek:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.