Log in

View Full Version : Op tijd zetten van blok

Corrado_G60
05-05-2007, 18:28
Ik ben bezig met het op tijd zetten van mn blok. Nou heb ik de markering van het vliegwiel precies gelijk staan met de bak, maar komt het puntje op de hulpas niet precies overéén met de inkeping op de krukaspoullie?! Iemand suggesties?

Ook moet ik de spanrol op de kop zetten, maar ik heb de kop al op het onderblok gemonteerd :redface: iemand tips?! Misschien tapeind eruit draaien?!

Corrado_G60
06-05-2007, 09:17
up

evilnyntje
06-05-2007, 10:05
Krik onder het carter zetten en blok in de steunen beetje omhoog wringen? Soms net genoeg om de spanrol over het tapeind te krijgen.

Als de punten niet precies gelijk staan, dan zet je ze toch gelijk? Ik snap het probleem niet helemaal.
Krukas op BDP (merkteken in bak), hulpas verdraaien totdat inkeping en punt overeen komen, nokkenas in BDP: riem erop. Overigens maakt het niet heel veel uit als de hukpas niet 100% op tijd staat, dat los je later eenvoudig op door de onsteking weer op tijd te zetten.

PS: sorry, Ernst z'n computer, Stijn hier :)

Marcski
06-05-2007, 10:11
wtf, dacht al ;)

Corrado_G60
06-05-2007, 12:46
De krukas staat in BDP, maar nu zit de ineping op de krukaspoullie te ver anar ling zoda het puntje op de hulpas niet gelijk met de inkeping kan komen.

Stijn
06-05-2007, 17:38
Poelie een kwartslag verkeerd op de krukas gemonteerd? Vier boutgaten, vier montagemogelijkheden.... (hoort eigenlijk een bultje op de krukas te zitten wat in een gaatje in de poelie valt(zodat maar 1 positie mogelijk is), maar is niet altijd aanwezig).

Stijn
06-05-2007, 17:39
PS: kan overigens ook zijn dat het vliegwiel een stand verkeerd gemonteerd is (als de paspennen eruit zijn tenminste). Eventueel bougie 1 eruit en met een lange schroevendraaier op de zuiger handmatig BDP zoeken.

Corrado_G60
06-05-2007, 18:58
De poulie heeft idd dat bultje en zit goed gemonteerd. Volgens mij is de bak wel een keer vervangen, zal het eens proberen met een schroevendraaier,, thx voor de tip!