Log in

View Full Version : kleurcode golf 1 gezocht

audi dude
06-05-2007, 11:04
hey

kga vanmiddag men kofferdeksel en kapoo vervangen, moetr derna deze allebei nog in lakkleur laten spuiten daar deze nog in ander kleuren staan, nl witte kapoo en zwart kofferdeksel :D heb aant zoeken geweest naar papierke met kleurcode maar deze zijn eruit :confused: kan er mij iemand de code van dees kleur geven of ne site waar ik deze kan opzoeken :unsure: kdacht dat het een GTI kleur is (maar ben ni zeker) :rolleyes:
kwil em stillekes aan klaar zetten dan kan ie naar de oldtimerkeuring in januari :D

http://img96.imageshack.us/img96/8789/zonderluchthappersopzijwg0.jpg

greetz
Ronald

Tomvw
06-05-2007, 11:14
http://www.doppelwobber.de/
Hier kan je de kleurcode van je auto wel vinden.

audi dude
06-05-2007, 11:19
oesje staat er ni tussen :confused:

Sjoes 85
06-05-2007, 11:32
Als deze auto een originele GTI is: prachtkleur! En dan is de kleurcode waarschijnlijk: L94F (antraciet metallic)

Is het geen GTI, dan is de kleurcode waarschijnlijk: LY7Z. (meteoorgrijs metallic)

Maar ook met kleurcode is het voor een spuiter vaak moeilijk de exacte kleur te bepalen, aangezien er vaak 5 tot 6 verfleveranciers waren toendertijd...

Veel succes ermee!

audi dude
06-05-2007, 11:57
ah zo, thanx ,het is geen GTI hoor maar heeft wel de kleur,zal is laten uitzoekjen door de spuiter welke 2 het is maar dacht idd dat de verkoper me toen vertelde dat het originele GTI kleur is dus zal daar maar van uitgaan dan é :D
laten we hopen dat de spuiter dan op zen minst kofferdeksel zelfde krijgt (int ergste geval kapoo in mat zwart é) wat totaal de bedoeling ni is maar we zien dan wel é :thumbup:

greetz
Ronald

Sjoes 85
06-05-2007, 12:16
ah zo, thanx ,het is geen GTI hoor maar heeft wel de kleur,zal is laten uitzoekjen door de spuiter welke 2 het is maar dacht idd dat de verkoper me toen vertelde dat het originele GTI kleur is dus zal daar maar van uitgaan dan é :D
laten we hopen dat de spuiter dan op zen minst kofferdeksel zelfde krijgt (int ergste geval kapoo in mat zwart é) wat totaal de bedoeling ni is maar we zien dan wel é :thumbup:

greetz
Ronald

Truc om een eventueel kleurverschil te compenseren is als je niet alleen de te spuiten onderdelen in de goede kleur laat spuiten, maar vervolgens de hele auto in een nieuwe blanke lak te laten zetten. Dat compenseert behoorlijk het kleurverschil (als je een goede spuiter hebt). En voordeel is dat de gehele auto supermooi glanst.
Nadeel is dat (hele) kleine deukjes ineens zichtbaar zijn, terwijl dat eerst niet was.