Marcel_VW
06-05-2007, 23:08
zoals sommigen van jullie misschien al op vwforum.nl hebben gelezen heb ik nog steeds een hoop gezeik met het stationaire lopen van de gti:
Olie tot 100 graden > geen geschommel
Olie tussen 100-104 graden > hooguit 1 - 2x schommelen van 900-1200rpm
Olie boven 104 graden > gezeik alom...schommelen van 800-1400rpm...en na 8-10x schommelen gaat ze eindelijk eens rustiger lopen.
(graden volgens MFA, kachel uit! Bij 90 op de teller is de olie 100 graden, is dit overigens normaal of is me oliekoeler aan het overlijden :rolleyes: )
Ook komt er, vind ik, heel veel zooi vanuit me carterontluchting de, brandschone, gasklep in. Dit wil ik aankomende tijd verhelpen door de aansluiting op de gasklep af te dichten en de leiding voor carterontluchting naar een, nog te laten maken, potje laten lopen met 2 opstaande aansluitingen waarvan 1 dan dient als ingang en dus de zooi in blijft en de 2e opening wil ik dan een carter-filter (zo'n mini openlucht-filter) op zetten dat die toch zijn dampen kwijt kan. Alleen of dit technisch kan ga ik woensdag waarschijnlijk even overleggen met de vw-specialist waar ze haar onderhoud ook krijgt.
Overigens wat het schommelen niet meer kan veroorzaken is: nieuwe stappenmotor/vacuumslangetjes/valse lucht/gasklep schoon.
Van donderdag tot en met zaterdagmiddag liep ze perfect, niet op de snelweg geweest. Zaterdagavond 40 min heen en 40 min terug snelweg 130 op de teller en 't was weer bagger.
Olie tot 100 graden > geen geschommel
Olie tussen 100-104 graden > hooguit 1 - 2x schommelen van 900-1200rpm
Olie boven 104 graden > gezeik alom...schommelen van 800-1400rpm...en na 8-10x schommelen gaat ze eindelijk eens rustiger lopen.
(graden volgens MFA, kachel uit! Bij 90 op de teller is de olie 100 graden, is dit overigens normaal of is me oliekoeler aan het overlijden :rolleyes: )
Ook komt er, vind ik, heel veel zooi vanuit me carterontluchting de, brandschone, gasklep in. Dit wil ik aankomende tijd verhelpen door de aansluiting op de gasklep af te dichten en de leiding voor carterontluchting naar een, nog te laten maken, potje laten lopen met 2 opstaande aansluitingen waarvan 1 dan dient als ingang en dus de zooi in blijft en de 2e opening wil ik dan een carter-filter (zo'n mini openlucht-filter) op zetten dat die toch zijn dampen kwijt kan. Alleen of dit technisch kan ga ik woensdag waarschijnlijk even overleggen met de vw-specialist waar ze haar onderhoud ook krijgt.
Overigens wat het schommelen niet meer kan veroorzaken is: nieuwe stappenmotor/vacuumslangetjes/valse lucht/gasklep schoon.
Van donderdag tot en met zaterdagmiddag liep ze perfect, niet op de snelweg geweest. Zaterdagavond 40 min heen en 40 min terug snelweg 130 op de teller en 't was weer bagger.